3

ناگفته‌هایی دارم که قطعا منتشر می‌کنم

  • کد خبر : 81145
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸

راوی کتاب «برای تاریخ می‌گویم» در پاسخ به اینکه آیا در این اثر مواردی بوده که حذف شده باشد و قصد انتشار آنها را داشته باشید گفت: قطعا این کار را خواهم کرد و این اثر را چاپ می‌کنم.

خبرگزاری فارس: ناگفته‌هایی دارم که قطعا منتشر می‌کنم/ خاطراتم برای ۹۵ درصد نظامی‌ها جدید بود

نشست اهالی رسانه با محسن رفیق دوست راوی کتاب برای تاریخ می‌گویم دقایقی پیش در غرفه انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب برگزار شد.

رفیق‌دوست در این نشست اظهار داشت: همکاران من در سپاه و سایر نظامی‌های کشور با مطالعه خاطراتم عنوان کردند که ۹۵ درصد آن‌ها نو و جدید است.

وی افزود: برای مردم عادی که زوایای جنگ برای آنها مشخص نشده ممکن است این خاطرات جذاب باشد.

 

 

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ مأموریت من و همکارانم این بود که کسی از بیشتر کارهای روزانه جنگ خبردار نشود افزود: حتی رئیس مجلس کنونی که در آن زمان معاون بنده بود نیز در آن زمان اعلام کرد که ۹۰ درصد خاطرات شما برای من تازگی داشت از این رو تصمیم دارم که با همکاری آقای علامیان کتاب دوم که شامل خاطراتم از ده سال دوم انقلاب است را بنویسم.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از این تاریخ را برای ما می‌نوشتند اما تصمیم گرفتم تاریخ را خودم بنویسم تصریح کرد: در بیان خاطراتم همانند سخن گفتنم صراحت لهجه دارم و واقعیت را می‌گویم.

 

 

رفیق دوست با بیان اینکه هر مطلبی بخصوص در حوزه جنگ بعد از مدت زمانی گفته و به اطلاع مردم می‌رسد افزود: یک روز در زمان وزارتم در جلسه هیئت دولت صحبت از وابستگی به خارج شد من در جواب اعضای هیئت دولت گفتم آبگوشت یک غذای کاملا ایرانی است اما فقط آب آن ایرانی است و سایر مخلفاتش از خارج وارد می‌شود. در زمان جنگ نیز چنین وضعیتی داشتیم و چنان وابسته بودیم که اگر در همان وابستگی می‌‌ماندیم انقلاب را از دست می‌دادیم اما امروز ما در صنایع دفاعی یکی از قدرتمند‌ترین کشورها هستیم امروز از فشنگ تا زیردریایی و حتی هواپیما را خودمان تولید می‌کنیم.

رفیق دوست اذعان کرد: امیدوارم روزی برسد که بتوانم اسرار ناگفته دیگری از جنگ را برای عموم مردم منتشر کنیم.

وی با اشاره به اینکه روایت‌ها در مورد انقلاب زیاد است گفت: ممکن است در زمینه یکی از رویدادهای انقلاب ۱۰۰ روایت وجود داشته باشد چون هر کس از دید و نظر خود آن را روایت می‌کند.

راوی کتاب برای تاریخ می‌گویم ضمن اشاره به اینکه موارد بسیاری در این کتاب آمده بود که در ممیزی حذف شد در پاسخ به فارس درباره اینکه آیا موارد حذف شده را هم روزی منتشر خواهید کرد گفت: قطعا این کار را خواهم کرد و در این راستا کتابی چاب می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=81145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر