1

پیروزی که با این طور ولخرجی‌ها و زیر پا گذاشتن اصول به دست بیاید، چه ارزشی دارد؟

  • کد خبر : 81319
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند با آمدن هاشمی فتنه ۸۸ را تکرار کنند،‌گفت: این جریان برای حضور هاشمی به دلیل رأی منفی وی دو دل است و اگر می‌دانست وی دور اول رأی می‌آورد حتی یک لحظه هم درنگ نمی‌کرد.

 کامران باقری لنکرانی نامزد انتخابات یازدهم در جمع ستاد مردمی خود با بیان اینکه یک آقایی اخیراً گفته که من در سال ۸۴ سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان هزینه کردم و این رقم به ارزش امروز رقم کلانی می‌شود،‌ اظهار داشت: اگر این طوری کسی می‌خواهد در عرصه حضور پیدا کند ما این کار را درست نمی‌دانیم. ما خودمان هم اگر چنین کاری کنیم این پیروزی عین شکست است. پیروزی که با این طور ولخرجی‌ها و زیر پا گذاشتن اصول به دست بیاید، چه ارزشی دارد؟

لنکرانی با اذعان به پیچیدگی‌های انتخابات پیش رو و با اشاره به بحث آمدن و نیامدن هاشمی تصریح کرد: در انتخابات پیش روی ما، آنچه که معلوم است اینکه انتخابات پیچیدگی‌اش نسبت به انتخابات‌های گذشته بیشتر است. در انتخابات گذشته به طور مثال ما یک کاندیدای اصلاح‌طلب داشتیم و یک کاندیدای اصولگرا و تا حدود زیادی ماجرا روشن بود، اما در این دوره با لایه‌های پنهان روبرو هستیم، مثلا یک سناریوی جریانی که از وقایع سال ۸۸ بسیار دلخور و ناراحت و به دنبال انتقام‌گیری است، این است که آقای هاشمی را به صحنه بیاورند و با به صحنه آمدن آقای هاشمی فتنه ۸۸ را دوباره تکرار کنند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم تاکید کرد: بنده به این افراد می‌گویم که در تحلیلتان بسیار اشتباه کرده‌اید. این جریان برای حضور آقای هاشمی بسیار دو دل است به دلیل این که می‌دانند رأی منفی آقای هاشمی خیلی زیاد است و اگر اطمینان داشتند که آقای هاشمی دور اول رأی می‌آورد، حتی یک لحظه هم درنگ نمی‌کردند و می‌رفتند و ثبت‌نام می‌کردند. آن تردیدها به خاطر این است که نگرانی از رأی منفی هاشمی دارند.

وی ادامه داد: برخی می گویند که اگر آقای هاشمی نیاید کاندیدای این افراد کسانی همچون آقای جهانگیری، روحانی، عارف و امثال اینها است. این افراد خودشان بهتر می‌دانند که امثال جهانگیری و روحانی در بین مجامع عمومی کشور هیچ‌گونه اقبالی ندارند. طبیعی است که این جریان اگر آقای هاشمی به صحنه نیاید در بین اصولگرایان سرمایه گذاری خواهد کرد. یعنی دنبال این هستند که بگردند در جریان اصولگرایی ببینند که چه کسی می‌تواند نمایندگی آن تفکر را داشته باشد و به همین دلیل شرایط در این دوره پیچیده تر است.

** مشایی تایید صلاحیت نمی‌شود

وزیر دولت نهم تصریح کرد: جریانی که در حاشیه دولت شکل گرفته است به دنبال این هستند که یک کاندیدایی مانند مشایی داشته باشد اما چنانچه مشایی ثبت‌نام کند تأیید صلاحیت نخواهد شد، حالا اگرهم تأیید صلاحیت شد ما به وظیفه‌مان عمل می کنیم، اما اگر تایید صلاحیت نشد جریان حاشیه‌ساز دولت دست روی دست نمی‌گذارد که در این صحنه انتخابات فقط با یک مدل بازی کند.

وی افزود: آنها هم سناریوهای پیچیده و پنهانی دارند و در بین جریان اصولگرایی رفته‌اند و برای لایه های پنهان شان یارگیری کرده اند. به خاطر همین مانند گذشته با یک فضای بسیط که افراد خیلی صریح آنچه که در دلشان هست را بگویند روبرو نیستیم و ما با یک فضای پیچیده تری روبرو هستیم البته یک قاعده ای خداوند دارد که هیچ کسی نمی تواند آن حرف پنهان دلش را آن طور بیان کند که به زبانش نیاید.

لنکرانی با رد نقد شخصیتی افراد اظهار داشت: در انتخابات اصل این است که ما نقد شخصیت افراد را نداشته باشیم، یعنی این که نگوییم که فلانی آدم بدی است و یا آدم نامناسبی است. این حرفها حرفهای درستی نیست هر کس که به تأیید شورای محترم نگهبان می رسد حتما صلاحیت های حداقلی را داشته است و از این جهت کسی نمی‌تواند متعرض کاندیداها شود. نکته ای که وجود دارد نقد روش است، این کار ظریف و سختی است که شخصی نقد برنامه را انجام دهد و به شخص توهین و ناروایی انجام ندهد.

نامزد انتخابات یازدهم سپس به تبیین معیار عدالت در فضای انتخابات پرداخت و گفت: در این دوره به دلیل پیچیدگی توجه به ریشه‌های برنامه‌ها و نوع نگاه ها مهم است و این موضوع با توجه به پیچیدگی هایی که وجود دارد برای افرادی که بصیر هستند و خودشان جریانات را متوجه می شوند، کار را یک مقداری سنگین تر می کند که بتوانند روشنگری کنند و نشان دهند که تمایز برنامه ها در چیست. با توجه به این مسائلی که عرض شد ما یک تمایزی بین گفتمانی که جبهه پایداری دنبال می کند با دیگران قائل هستیم و این تمایز این است که در این گفتمان ما نگاهمان این است که واقع‌گرایی ما نباید در مقابل مقابل آرمان‌گرایی تعریف شود. ما نمی خواهیم مشکلات فعلی کشور را منکر شویم اما این موضوع را منکر هستیم که راه حل مشکلات فعلی کشور جدای از آرمان‌ها باشد و تلاش ما در جبهه پایداری این است که این تأکید بر اصول و آرمان‌ها را تبدیل به برنامه اجرایی و عملیاتی برای پاسخگویی به مشکلات کشور کنیم. خیلی از دوستانی که در صحنه انتخابات حاضر هستند و در خصوص پاسخگویی به مشکلات صحبت کرده اند و جهت گیری هایی را معین کرده اند. مهم این است که مبنای این جهت گیری ها و ریشه آن راه حل هایی که ارائه می شود را باید بشناسیم.

** در فضای انتخاباتی شعار عدالت را کم می‌شنویم

وی با تاکید بر اینکه ما امروز در فضای انتخاباتی شعار عدالت را کم می‌شنویم به مغالطه برخی مبنی بر اهمیت به پیشرفت، منهای تأکید بر عدالت اشاره کرد و ادامه داد: آن کسی که از پیشرفت صحبت می کند و درخصوص عدالت ساکت است این موضوع خیلی برای ما مفهوم نیست که این پیشرفت با آن پیشرفتی که الگوی اسلامی است چه رابطه ای دارد. در پیشرفت اسلامی عدالت نقش محوری دارد و برخی هم از عدالت صحبت می کنند و اخلاق و مصلحت کشور و آرامش کشور را مخدوش می کند. این فرد هم نمی‌تواند عدالت را رعایت کند. در شرایط پیچیده لازم است که دوستانی که می‌خواهند زحمت بکشند برای ادای تکلیفشان و برای حماسه سازی در این عرصه و می خواهند در این صحنه حضور داشته باشند، خودشان باید بر روی این موضوعات بیشتر دقت داشته باشند و مراقبتشان این باشد که هر کاری که می‌کنیم بر روی مبانی به هیچ وجه معامله نکنیم و معامله که هیچ حتی از مبانی کوتاه هم نیاییم.

لنکرانی تصریح کرد: امام (ره) فرمودند که انتخابات یک آزمون الهی است و واقعا هم همین طور است، آزمون الهی است برای آن کسی که کاندیدا می شود، آزمون الهی برای آن کسی است که می خواهد از کاندیدایی دفاع کند، آزمون الهی است برای کسی که می خواهد انتخابات را برگزار کند و افرادی که می خواهند رأی دهند. ما الان در این آزمون قرار گرفته ایم و بیاید تلاش کنیم که در این آزمون الهی به شکلی رفتار کنیم که ان شاء الله در این امتحان قبول شویم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم رضایت امام زمان را ملاک عمل دانست و گفت: آیت‌الله مصباح در یک جلسه ای که برای معرفی حقیر برگزار شد فرمودند که یک کاری کنید و به یک شکلی برخورد کنید که وقتی گزارش کارتان را خدمت امام زمان(عج) بردند و امام زمان (عج) کارهای شما را دیدند، بفرمایند که آفرین و چقدر خوب توانستی به وظیفه‌ات عمل کنی! اگر ما مطلوبمان را این قرار دهیم و با این طراز خودمان را مورد ارزیابی قرار دهیم و نه با پیروزی و شکست و نه با خوشحال و ناراحت شدن دیگران، و خوشحالی و ناراحتی ما این باشد که امام زمام(عج) و نائب بر حقش رهبر عزیزمان باشد، آن موقع می توانیم مطمئن شویم که تلاشمان در یک مسیر درستی بوده است.

 

** آیت‌الله مصباح گفتند نظرسنجی‌ها بازیچه است، وقتتان را برای این مسائل هدر ندهید

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم کسی به ما توهینی کرد و چیزی گفت ما هم بخواهیم در جوابش چند برابر آن توهین ها را در جواب آن شخص بگوییم و اگر بخواهیم کارهایی که می کنیم برای خدا نباشد و بگوییم برویم در فلان ستاد شاید حالا رأی آورد یک چیزی هم به ما برسد؛ اگر این گونه بخواهیم باشیم خودمان را ارزان فروخته‌ایم و حیف است که عمر انسان این گونه تلف شود.

لنکرانی در پایان با اشاره به برخی نظرسنجی‌ها افزود: آیت‌الله مصباح گفتند حیف است که وقتتان را برای این کارها تلف می‌کنید، بروید و به تکلیف‌تان عمل کنید و این مسائل و نظرسنجی ها بازیچه است، وقتتان را برای این مسائل هدر ندهید.ان شاء الله خداوند این توفیق را به همه ما بدهد که درست به وظیفه‌مان عمل کنیم.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=81319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر