5

علت غیبت قلعه‌نویی در جشن قهرمانی

  • کد خبر : 81434
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲

امیر قلعه‌نویی می‌گوید به خاطر اعتراض به هواداران در جشن قهرمانی استقلال شرکت نکرده است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره دیدار تیمش مقابل الشباب در لیگ قهرمانان استقلال اظهار کرد: الشباب تیم خوبی است که ۱۲ بازی پشت سر هم را برده. تیمی که می‌تواند پاختاکور را ببرد، به هیچ عنوان تیم آسانی نیست. تعجب می‌کنم که چرا مطبوعات این طور القا می‌کنند که الشباب تیم آسانی است. هیچ وقت نباید این تیم دست کم بگیریم. آن‌ها متفکرانه بازی می‌کنند و در زمین خوب جمع می‌شوند. نکته دیگر در مورد آن‌ها این است که با کمترین موقعیت به گل می‌رسند.

وی ادامه داد: شاید در بازی با پاختاکور آن‌ها فقط دو موقعیت گل داشتند و از آن‌ها هم استفاده کردند. بازی سختی با الشباب داریم. متاسفانه الشباب تیم خوش‌شانسی هم هست. این تیم مقابل صبا با کمترین موقعیت توانست بازی را مساوی کند و بعد هم پیروز شود.

قلعه‌نویی درباره روند استقلال از آغاز فصل تاکنون و اینکه توانست حاشیه‌های این تیم را به خوبی جمع کند گفت: مربی که می‌خواهد مسئولیت یک تیم را بر عهده بگیرد باید به چند موضوع توجه کند. یکی اینکه تیم را بر اساس افکار تاکتیکی خود ببندد نه اینکه ملاکش بازیکن باشد. ما چند شاخصه برای تیم‌مان داشتیم و دوست داشتیم بازیکنان‌مان قدرتی، جنگنده و سرعتی باشند. می‌گویند که مربی باید در فصل نقل و انتقالات ۱۲ امتیاز بگیرد که ما این کار را کردیم.

وی افزود: به خاطر مشکلات مالی که استقلال داشت یک سری از مهره‌ها را از دست دادیم. البته با نفرات جدید آن‌ها را جایگزین کردیم. اما آن خلا کاملا پر نشد هرچند با آمدن جباری تیم کامل شد البته امسال همه بازیکنان زحمت کشیدند و این طور نیست که من فقط از دو یا سه بازیکن در موفقیت استقلال اسم برده باشم. بازیکنانی مثل پژمان منتظری و مجتبی جباری به خاطر اینکه پیشنهاد خارجی داشتند و نرفتند از آن‌ها اسم بردم و سوء تفاهم شده بود که بعضی مطبوعات نوشته بودند من فقط نام دو سه نفر را می‌برم و بعضی بازیکنان دلخور شده بودند اما امسال همه زحمت کشیدند.

سرمربی استقلال درباره انتقادهایی که به او درباره بازی دادن به هاشم بیک‌زاده مطرح می‌شد و اینکه این بازیکن در فهرست جدید کارلوس کی‌روش قرار دارد گفت: به اعتقاد من بیک‌زاده بازیکنی است که شاخصه‌های استاندارد بین‌المللی را دارد. دیروز چهارمین قهرمانی بیک‌زاده در کارنامه‌اش ثبت شد. اصلا قلعه‌نویی اشتباه می‌کند آیا کرانچار و مربیان دیگر هم در اعتماد کردن به این بازیکن اشتباه کردند؟ یک سری جریان‌ها بود که مسئله بیک‌زاده و مجیدی را علم کردند. آن‌ها خیرخواه استقلال نبودند. و من ناراحتم که چرا تماشاگران به سمتی رفتند که نباید می‌رفتند. در واقع تماشاگران بازیچه این جریان‌ها شدند. هدف آن‌ها هم استقلال نبود بلکه هدف‌شان امیر قلعه‌نویی بود. دوست نداشتند که قلعه‌نویی با استقلال نتیجه بگیرد. وقتی هواداران مقابل الریان صبوری کردند، قابلیت‌های بیک‌زاده مشخص شد.

قلعه‌نویی گفت: من ۲۰ سال و اندی است که با این تماشاگران در ارتباط هستم. اما رفتار آن‌ها مقابل الهلال واقعا برایم قابل هضم نبود. هرچند که دست‌هایی در این ماجراها در کار بود. الان یک سری از بازیکنان آماده حضور در استقلال هستند اما اگر چنین شرایطی دوباره تکرار شود آن‌ها به استقلال نمی‌آیند و با خودشان می‌گویند که فرهنگ تماشاگران‌شان این گونه است. الان هاشم بیک‌زاده محبوب‌ترین بازیکن ما بین تماشاگران است.

سرمربی استقلال در ادامه گفت‌وگوی خود با رادیو ورزش در پاسخ به این سوال که حضور نیافتن شما در جشن قهرمانی استقلال به معنای مقابله به مثل با هواداران تیم‌تان بود گفت: نه من مقابله به مثل نکردم بلکه به دنبال این هستم که این فرهنگ در مجموعه استقلال نهادینه نشود همان طور که یک فرهنگ خوب در تیم گهر به وجود آمد. گروه ما تا الان چند جام به دست آورده است اما من فقط در یک مراسم قهرمانی حضور داشتم آن هم زمانی بود که پسرم کنارم بود و به احترام فتح‌الله‌زاده آن هم دو دقیقه در جشن قهرمانی حضور پیدا کردم. جام من خوشحالی مردم است و دوست دارم بلافاصله به میان مردم بروم آن قدری که خوشحالی مردم برایم ارزشمند است بردن جام لذت ندارد. من فقط می‌خواستم صدای اعتراضم را برسانم که ای کسانی که هوادار پرافتخارترین تیم ایران هستید، این فرهنگ غلط نباید در استقلال باب شود. اگر الان این کار را انجام ندهم بعدا هر مربی به امیر قلعه‌نویی ایراد می‌گیرد که چرا اجازه دادی این فرهنگ باب شود. من هیچ وقت در مراسم قهرمانی حضور نمی‌یافتم اما این بار به خاطر اعتراض نیامدم.

امیر قلعه‌نویی درباره آینده خود در استقلال هم گفت: بعد از خدا و اهل بیت هرچه دارم از طرفداران استقلال است. من ۹ عمل جراحی روی این بدن جواب دادم که باید در آن دنیا جواب این عمل‌ها را بدهیم. قرارداد من با استقلال ۲ ساله است و امیدوارم با کمک خدا و اهل بیت و هواداران بتوانیم قهرمان آسیا شویم. مبلغ قرارداد من را هم فتح‌الله‌زاده نوشت که از قرارداد خیلی از مربیان دیگر بسیار کمتر است. الان هم شاید از ۱۰ – ۱۵ بازیکن تیم کمتر پول گرفته باشم. وقتی این عشق و علاقه وجود دارد توقع می‌رود که طرف مقابل هم با شما همراهی کند. مطمئنا هر کسی دوست دارد مربی تیم بزرگی مثل استقلال باشد. اجازه دهید این دو بازی تمام شود و ببینیم که آیا مردم، هیات مدیره و مدیرعامل محترم باشگاه من را می‌خواهند یا خیر. من عاشق همه مردم هم هستم بویژه هواداران شهرستان‌ها و بخصوص هواداران اهوازی. اما در تهران امسال هواداران استقلال هشیار نبودند و ما از آن‌ها ضربه خوردیم.

مشرق

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=81434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر