3

استاکس نت باعث ترقی ایران شد

  • کد خبر : 82768
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴

ویروس استاکس نت که برنامه غنی سازی ایران را نشانه رفته بود باعث شد غنی سازی ها بهتر انجام بشوند و ایران رشد خوبی را در این زمینه کسب کند.

روزنامه دیلی تلگراف نوشت: گزارش مرکز تحقیقاتی امنیتی کشور انگلستان به نام ( Royal United Services Institute ) در گزارشی خاطر نشان کرد که ویروس اکستاکس نت باعث پیشرفت و ترقی برنامه هسته ای ایران شده است.

 

این مرکز تحقیقاتی که در زمینه امور نظامی و امنیتی کشور سلطنتی انگلیس فعالیت می کند خاطر نشان کرد: بعد از حمله این ویروس به سایت غنی سازی نطنز، ایران نه تنها غنی سازی های خود را افزایش داد بلکه تدابیر امنیتی و تلاش ها و دقت خود را در سانتریفیوژها و عملکرد آنها افزایش داد. بعد از این ایران تلاش خود را برای پیشرفت مذاکرات و دیپلماسی افزایش داد و در این زمان نیز اورانیوم های زیادی را غنی سازی کرد.

 

در این گزارش همچنین آمده است: در این زمان ایران، عملکرد و بازدهی بهتری را از سانتریفیوژهای خود کسب کرد و از سال ۲۰۱۰ تاکنون ایران پیشرفت های چشمگیری را در تولیدات ماشین آلات هسته ای بدست آورده است.

بعد از حمله ویروس استاکس نت و اخلال در برنامه غنی سازی هسته ای، ایران توانست توانایی های غنی سازی اورانیوم خود را به شدت افزایش دهد و از ضعف های خود دراین زمینه نیز بکاهد.

از نکات مهمی که در این سال های اخیر اتفاق افتاد در خواست رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره مستقیم ایران با آمریکا بود.

جام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=82768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر