3

«علی اسماعیلی» رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی می‌شود

  • کد خبر : 84183
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴

علی اسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احتمالا رایزن فرهنگی ایران در اندونزی می‌شود با این حال وی در گفت‌وگو با فارس این موضوع را نه تایید و نه تکذیب کرد.

با توجه به روزها و ماه‌های پایانی و تعیین دولت جدید تغییرات فراوانی در مدیریت در حال انجام است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از جمله وزارتخانه هایی است که طی دوران دولت یازدهم و دوازدهم تغییرات فراوانی داشته است و خبرهای ضد و نقیض هر از چند گاهی منتشر می‌شود.

این‌بار سخن از تغییر رایزنان فرهنگی ایران در سایر کشورهاست و اخبار دال بر اینکه برخی مدیران فعلی احتمالا در دوره‌های آتی و بزودی رایزن فرهنگی خواهند شد.

از جمله این افراد می‌توان به محمد مهدی فداکار معاون اداری مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی اسماعیلی سرپرست کنونی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

علی اسماعیلی این روزها و پس از برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چهره‌ای نام آشنا برای اهالی ادب و فرهنگ شده است چرا که ریاست نمایشگاه کتاب و برعهده‌ داشتن بزرگترین پروژه فرهنگی کشور کار کوچکی نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی در تاریخ ۱۵/۰۶/۹۱ علی اسماعیلی را بعنوان «سرپرست معاونت امور فرهنگی» منصوب کرد.

در این حکم آمده بود؛ جنابعالی را که آشنا با این  قبیله‌­اید به سمت «سرپرست معاونت امور فرهنگی» منصوب می‌‌نمایم تا در سایه توانایی‌ها و تجارب خویش با عنایت حضرت حق و مشاوره اهالی این طایفه ، طیفی از اقدامات را به منصه اجرا بنشانید.

از همان روز اسماعیلی به معاونت فرهنگی آمد و روزهای گذشته را که بدون مدیر اداره می‌شد مدیریت کرد؛ در آن زمان بسیاری معتقد بودند که سرپرست معرفی شده سابقه فرهنگی ندارد و تنها مدیرکلی حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو ورود سیدمحمد حسینی به این وزارتخانه و نیز در ادامه مدیرکل حوزه وزارتی وزیر بوده است.

اما با خبر انتشار کتاب سرپرست معاونت فرهنگی در حوزه بیداری اسلامی شاید کمی از این انتقاد‌ها رخت بر بست و اداره او در معاونت طی مدت حضورش کمی از کاستی‌های گذشته را جبران کرد.

این روزها و پس از سپری شدن مسئولیت این سرپرست که در طول مدیریتش حکم معاونت هم نگرفت، خبرهایی مبنی بر انتقال او به بخشی دیگر منتشر می‌شود،‌ خبرها دال بر این است که قرار است علی اسماعیلی  رایزن فرهنگی ایران در اندونزی شود تا در این کشور اقداماتی در راستای اشاعه فرهنگ ایران بپردازد.  با این حال مشخص نیست این حکم به زودی اجرایی می‌شود یا در پایان دولت اجرا خواهد شد.

اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره اینکه ظاهرا قرار است طبق حکمی به اندونزی رفته و رایزن فرهنگی شوید و اقدامات فرهنگی بیشتری در این کشور صورت گیرد، اظهار داشت: خودم خبر ندارم، این موضوعات شایعه است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر به شما مجدد پیشنهاد شود چه پاسخی می‌دهید، ادامه داد: فعلا که در حال انجام کار هستیم.

اسماعیلی در پاسخ به اینکه معاون فرهنگی بودن بهتر است یا رایزن فرهنگی بودن افزود: خدمت مهم است. یکی از سایت‌ها درباره یکی از معاونت‌ها(محمد مهدی فداکار معاون اداری مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) خبری را منتشر کرده بود که عجیب بود اما تا به امروز چیزی نگفته‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=84183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر