1

کشاورز: اکنون باید کیان کانون وکلا را نجات دهیم

  • کد خبر : 84999
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵

رییس سابق اتحادیه سراسری وکلا گفت: دغدغه وکلا و کانون‌ها، مسائل صنفی‌شان نیست، بلکه به دلیل حق دفاع مردم است؛ بنابراین زمان آن است که اختلاف سلائق داخلی را فراموش کنیم.

بهمن کشاورز طی سخنانی در بیستمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا در اردبیل، با اشاره به طرح جامع وکالت رسمی، گفت: این طرح در حال حاضر در دولت است و به این زودی‌ها به مجلس نخواهد رسید. در حال حاضر همه باید سعی کنیم که این طرح تعیین تکلیف شود. البته طرح در مسیر تدوین است و استدعا و توصیه این است که زودتر به جریان بیفتد.

وی با اشاره به موضوع دخالت در امور وکالت دادگستری، خاطرنشان کرد: از جمله دخالت در کار وکلا، مشاوره تلفنی است که کسانی بدون هیچ گونه مجوزی با شرکت مخابرات قرارداد یا توافق می‌کنند که مشاوره تلفنی بدهند و حق‌المشاوره جزو حق‌المکالمه محاسبه شود. گویا کسانی چندین شماره تهیه می‌کنند و با مخابرات قرارداد می‌بندند و تعدادی را می‌گمارند که پاسخگوی سوالات مردم باشند که این دخالت در امر وکالت بوده و جرم است و باید با آن برخورد شود.

این حقوقدان با اشاره به صدور مجوز موسسات حقوقی برای کسانی که پروانه وکالت ندارند، گفت: این روند به گونه‌ای خواهد شد که بعدها برخورد با آن مشکل خواهد بود و اکنون وقت جلوگیری از مشکلات بعدی است. کانونه‌ا و اتحادیه باید در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

رییس سابق اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا، با بیان این که در همه کانون‌ها مسائل و تعارضات و برخوردهای درون سازمانی داریم و داشته‌ایم که ناشی از اختلاف سلیقه است، گفت: این موضوع ناشی از دموکراسی هم بوده که بلااشکال است. در حال حاضر فرصتی برای درگیر شدن در بحث‌های داخلی نداریم و باید مسائل درون سازمانی را کنار بگذاریم و کیان کانون را نجات دهیم.

کشاورز تصریح کرد: دغدغه وکلا و کانون‌ها به دلیل مسائل صنفی نیست بلکه به خاطر حق دفاع مردم است. زمان آن است که اختلاف سلائق داخلی خودمان را فراموش کنیم. هر چند این امر در بسیاری از کانون‌ها وجود ندارد یا خیلی کم است.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=84999

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]