3

ادعای جدید بان کی مون علیه حزب الله

  • کد خبر : 85526
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱

دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه نگرانی عمیق خود را از افزایش نقش حزب الله لبنان در جنگ داخلی سوریه ابراز کرد.

فرانس پرس اعلام کرد: “بان کی مون” روز گذشته تاکید کرد: وی به شدت نگران افزایش نقش حزب الله لبنان در جنگ داخلی سوریه است و خواستار انجام تلاش هایی برای جلوگیری از گسترش این نزاع و درگیری به سایر کشورهای منطقه شد.

بان کی مون در بیانیه ای که ساعاتی پس از اصابت دو راکت به حومه جنوبی بیروت منتشر شد، از همه کشورها و گروه ها خواسته است تا به حمایت خود از تشدید خشونت ها در سوریه پایان دهند.
بر اثر اصابت دو راکت به جنوب بیروت تعدادی زخمی شدند. سخنگوی سازمان ملل نیز تاکید کرد: بان کی مون عمیقا نسبت به گسترش تنش ها و درگیری ها در منطقه نگران است و این نگرانی به خصوص در زمینه درگیری های شهر “قصیر” بیشتر است.
حمایت های حزب الله لبنان از ارتش سوریه موجب شده تا نیروهای دولتی سوریه بتوانند برای بازپس گیری کنترل شهر قصیر در  نزدیکی مرزهای سوریه با لبنان، به موفقیت های زیادی دست یابند.
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در تازه ترین اظهارات خود بر حمایت و کمک حزب الله به دولت بشار اسد تاکید کرد و نسبت به پیروزی دولت سوریه در جنگ داخلی این کشور ابراز اطمینان کرده است.
جنگ داخلی سوریه در دو سال اخیر بیش از ۹۴ هزار کشته برجای گذاشته است. سخنگوی بان کی مون افزود: دبیر کل سازمان ملل به شدت نگران افزایش دخالت و مشارکت حزب الله لبنان در جنگ داخلی سوریه و افزایش خطر کشیده شدن این درگیری ها به لبنان است.
وی افزود: همه در منطقه باید رفتاری مسئولانه داشته باشند و برای کاهش تنش ها و آرام کردن شرایط تلاش کنند.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]