4

جشن آشتی کنان سوریه و عربستان بعد از ۱۰ سال

  • کد خبر : 382848
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

احسان رمان، کنسول سوریه دیروز وارد محل سفارت سوریه در ریاض شد تا در راستای اجرای تصمیم دو کشور مبنی بر از سرگیری روابط خود، کار دیپلماتیک در سفارت را از سر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری افق :پس از گذشت ده سال از زمان قطع روابط میان ریاض و دمشق، کنسول سوریه برای افتتاح سفارت به عربستان سفر کرد.

به گزارش الوطن، رمان در بیانیه‌ای در بدو ورود به مقر سفارت با حضور تعدادی از اعضای جامعه سوریه و تعدادی از سرمایه گذاران، سرشناسان و شیوخ قبایل در ریاض و دمام گفت: سفارت در ریاض خانه همه است. خدمت به همه اعضای جامعه سوری در عربستان سعودی و ارائه بهترین خدمات به همه مردم سوریه ساکن در عربستان سعودی از جمله اهداف ماست.

وی در بیانیه خود که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از ده سال است که سفارت تعطیل است و نیاز به زمان بیشتری دارد، افتتاح رسمی سفارت به روی شهروندان نیازمند مراحل، تمهیدات و تجهیزات لجستیکی است.

رمان افزود: در تلاش هستیم تا هرچه سریعتر در‌های سفارت را برای پذیرایی از شهروندان باز کنیم تا بهترین خدمات مربوط به امور کنسولی و گذرنامه‌ها به ویژه مواردی که منقضی شده است مطابق با بخشنامه‌های رئیس جمهور ارائه شود. بشار اسد همیشه برای خدمت به شهروندان تلاش می‌کند.

او با ابراز امیدواری از همکاری اعضای جامعه سوری در عربستان سعودی و سفارت با هدف تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان، گفت: نمایندگی دیپلماتیک سوریه در ریاض متشکل از آقایان دکتر احسان رمان (کنسول) و عامر الطیان، حسین عبدالعزیز و رکن داوود است.

تعدادی از اعضای جامعه سوریه نیز به نوبه خود با ابراز خوشحالی و خرسندی از موضوع بازگشایی سفارت کشورشان در ریاض ضمن تبریک و تهنیت، حمایت خود را از کشور و رهبری آن اعلام کردند. در ۹ ماه مه، سوریه ساعاتی پس از آن که ریاض درباره از سرگیری ماموریت دیپلماتیک خود در دمشق خبر داد، از سرگیری ماموریت دیپلماتیک خود در پادشاهی عربستان سعودی را اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=382848

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر