4

اعلام نتایج داوطلبان رشته های دارای شرایط خاص آزمون سراسری سال ۱۳۹۰

  • کد خبر : 8639
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹

‘سید جلال طباطبایی’ روز سه شنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: اسامی ۱۱ هزار و ۸۷۹ داوطلب که به صورت چندبرابر ظرفیت در رشته های مختلف تحصیلی دارای شرایط خاص آزمون امسال معرفی شده اند از امروز، ۱۸ مردادماه روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار گرفته است. معاون سازمان سنجش ادامه داد: با توجه به […]

‘سید جلال طباطبایی’ روز سه شنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: اسامی ۱۱ هزار و ۸۷۹ داوطلب که به صورت چندبرابر ظرفیت در رشته های مختلف تحصیلی دارای شرایط خاص آزمون امسال معرفی شده اند از امروز، ۱۸ مردادماه روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار گرفته است.
معاون سازمان سنجش ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت رشته های دارای شرایط خاص در بیش از یک رشته، پذیرفته شده اند تعداد افرادی که برای پذیرش در این رشته ها مصاحبه می شوند ۱۸ هزار و ۵۱ نفر خواهد بود.
طباطبایی یادآورشد: معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت رشته های دارای شرایط خاص کنکور ۹۰در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دارای این رشته ها باید در فاصله زمانی ۲۲ تا ۲۷ مردادماه برای شرکت در مصاحبه و دیگر مراحل گزینش به نشانی این دانشگاهها مراجعه کنند.
دانشگاههای مجری رشته های دارای شرایط خاص در آزمون سراسری سال ۹۰ شامل موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه مذاهب اسلامی در مراکز آموزشی تهران، سنندج و زاهدان، دانشگاه صنعتی مالک ‌اشتر، دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانشکده پیراپزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بورسیه رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه علوم پزشکی ارتش ‌جمهوری ‌اسلامی‌ ایران در دانشگاههای علوم پزشکی کشور، دانشکده غیرانتفاعی علوم حدیث شهرری، دانشکده غیرانتفاعی اصول‌الدین در مراکز آموزشی تهران، قم، دزفول و ساوه، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج)، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی سوره، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری هستند.‌
متقاضیان رشته های دارای شرایط خاص برای اطلاع از اعلام نتایج و برنامه زمانی و مکان انجام مصاحبه، معاینه وگزینش معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت‌ رشته‌های ‌مختلف ‌تحصیلی دارای ‌شرایط ‌خاص در آزمون ‌سراسری ‌سال ۱۳۹۰می توانند به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.
براساس ضوابط موجود، تنها آن دسته از متقاضیانی که اسامی آنها به عنوان پذیرفته شدگان چندبرابر ظرفیت رشته های دارای شرایط خاص اعلام شده است می توانند در مهلت تعیین شده – ۱۸ تا ۲۴ مردادماه- نسبت به انتخاب این رشته ها در فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.
مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۰ از امروز ۱۸ مردادماه آغاز شده و تا روز ۲۴ مردادماه ادامه خواهد داشت.
بیش از یک میلیون و ۱۳۲ هزار نفر برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۰ ثبت نام کردند که تعداد ۹۹۵ هزار و ۶۹۱ نفر از آنها در جلسه آزمون حضور یافتند.
در آزمون امسال تعداد ۹۰۲ هزار و ۸۳۴ نفر، مجاز به انتخاب رشته شناخته شدند و ظرفیت پذیرش در این آزمون نیز ۵۸۲ هزار و ۴۶۵ نفر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]