3

بیشترین ملیت معارضان کشته‌شده سوری

  • کد خبر : 87469
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱

مظالعات یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی از ۲۸۰ شبه‌نظامی کشته شده خارجی در سوریه نشان می‌دهد بیشتر این شبه‌نظامیان به ترتیب از کشورهای لیبی، تونس، عربستان و اردن هستند.

 

موسسه مطالعات و سیاست‌گذاری خاور نزدیک واشنگتن روز گذشته گزارشی منتشر کرد که در آن شبه‌نظامیان کشته شده خارجی که در کنار شورشیان علیه  دولت سوریه می‌جنگیدند، مورد بررسی گرفته است.
بررسی این موسسه از ۲۸۰ شبه‌نظامی کشته شده در سوریه نشان می دهد که بیشتر این شبه‌نظامیان به ترتیب از لیبی (۶۰ نفر)  و تونس (۴۷ نفر) هستند.
بعد از این کشورها، بیشترین شبه‌نظامیان کشته شده به ترتیب از عربستان سعودی (۴۴ نفر) اردن(۳۲ نفر)  مصر(۲۷ نفر) لبنان(۲۰ نفر) روسیه(۷ نفر) کویت(۵ نفر) چچن(۵نفر) عراق(۳ نفر) داغستان(۳نفر) امارات(۳ نفر) و استرالیا (۲ نفر) هستند.
این مطالعه همچنین نشان می‌دهد، از هر کدام از کشورهای دانمارک، فرانسه، ازبکستان، ایرلند، مراکش، الجزایر، کوزو، ترکیه‌، بلغارستان، انگلیس و آمریکا یک نفر در میان کشته شدگان وجود دارد.
سوریه بیش از دو سال است که با بحران و آشوب مواجه است، بر اثر این خشونت‌ها تاکنون تعداد زیادی از مردم از جمله نیروهای امنیتی و نظامی جان خود را از دست داد‌ه‌اند.
دولت سوریه بارها اعلام کرده است که ناآرامی‌های کشورش توسط بعضی دولت‌های غربی و منطقه‌ای برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود، درهمین زمینه گزارش‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد تعداد بیشماری از شورشیان دارای تابعیت خارجی هستند،  آخرین مورد آن گزارش موسسه مطالعات و سیاست‌گذاری خاور نزدیک واشنگتن است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=87469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر