2

انگلیس آتش گرفته جگر روزنامه های زنجیره ای کباب شده!

  • کد خبر : 8816
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۵:۰۵

گسترش اعتراضات شهری بی سابقه در پایتخت و شهرهای مختلف انگلیس، بار دیگر موجب هم داستانی شبکه دولتی انگلیس و برخی نشریات زنجیره ای همسو در ایران شد. بی بی سی انگلیس بعد از چند روز سانسور حجم عظیم اعتراضات خیابانی که دهها هزار پلیس را فقط در لندن به خیابانها کشاند و منجر به […]

گسترش اعتراضات شهری بی سابقه در پایتخت و شهرهای مختلف انگلیس، بار دیگر موجب هم داستانی شبکه دولتی انگلیس و برخی نشریات زنجیره ای همسو در ایران شد.
بی بی سی انگلیس بعد از چند روز سانسور حجم عظیم اعتراضات خیابانی که دهها هزار پلیس را فقط در لندن به خیابانها کشاند و منجر به دستگیری دست کم ۱۱۰۰ شهروند انگلیسی ظرف ۳ روز شد، اقدام به انتشار گزارش های جهت دار و تحریف آمیز کرد. شبکه دولتی انگلیس از معترضان به عنوان خرابکار، دزد، غارتگر، آشوبگر، شورشی و… یاد کرد و سپس به تخطئه شبکه های اجتماعی شبیه بلک بری و توئیتر پرداخت و نوشت: مسنجر بلک بری و توئیتر در این ماجرا نقش عمده ای بازی کرده اند. بی شک، عده ای از کسانی که در این ماجراها دست داشته اند، دوست داشتند تا داستان کارهای متهورانه شان را با تلفن از میان غائله برای بقیه گزارش کنند. گروه کوچکتری هم بودند که از سر حماقت، با خرابکاری خود عکس یادگاری انداخته اند و روی شبکه های اجتماعی گذاشتند.
بی بی سی با لحنی تهدیدآمیز اعلام کرد: کسانی که در شبکه های اجتماعی نظیر توئیتر دعوت به تجمع می کنند باید دستگیر شوند.
در حالی که شورش ها و خشونت ها در لندن به پنجمین شب خود نزدیک می شود گزارش ها حاکی از نقش پررنگ شبکه های اجتماعی و امکانات دیجیتالی معترضان است. همین طور در چند شب گذشته توئیتر از سوی خبرنگاران و مردم عادی انگلیس به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای خبررسانی مورد استفاده قرار گرفته است.
گفته می شود برخی معترضان از سیستم های پیام رسانی غیرقابل ردیابی استفاده می کنند و همین پلیس را در مهار آنها دچار مشکل کرده است.
همزمان با غافلگیری شبکه دولتی و سرویس امنیتی انگلیس، ظاهرا برخی نشریات زنجیره ای غربزده نیز دچار شوک شده اند چرا که اعتراضات مهم، لندن و چند شهر دیگر انگلیس امکان نشستن بر جای حتی یکی از تیترهای فرعی این روزنامه ها و نشریات راه نیافته است. حتی در صفحات داخلی برخی از این نشریات نیز گزارشی از اتفاقات مهم لندن دیده نمی شود. این روند مشابه همان موضع سکوت و سانسوری است که نشریات مورد بحث در قبال بحران ورشکستگی بی سابقه دولت آمریکا اتخاذ کردند.
جالب اینکه روزنامه شرق در این میان لقب هولیگان (آشوبگر) به معترضان انگلیسی داده و تلویحا از سرکوبگری خشن پلیس انگلیس، دفاع کرده است.
دنباله روی نشریات زنجیره ای- اجاره ای در شبکه دولتی انگلیس از آن جهت قابل تامل ویژه است که برخی از همین نشریات، مدت ها تحلیل های مغرضانه بی بی سی را بدون ذکر منبع و مأخذ و به نام خود منتشر می کردند و در واقع روی تولیدات سازمان عملیات روانی انگلیس برچسب وطنی و ایرانی می زدند.
گفتنی است طبق آخرین گزارش ها دیوید کامرون (نخست وزیر) پس از برقراری دومین جلسه اضطراری، دستور داده تا پلیس از همه وسایل ضد شورش و سرکوب علیه معترضان استفاده کرده و بدون بیم از ابراز نگرانی ها نسبت به نقض حقوق بشر، به دستگیری معترضان از طریق تصاویر ویدئویی اقدام کند.
کامرون می گوید: رفتار آشوبگران نشان می دهد بخشی از جامعه بریتانیا بیمار است و دولت اجازه نخواهد داد فرهنگ ارعاب بر خیابان های کشور حاکم شود.
شبکه بی بی سی همزمان با انتشار سخنان تهدیدآمیز کامرون، از قول وزیر کشور انگلیس هشدار داد که امکان دارد برای سرکوب آشوب ها از گلوله های پلاستیکی، مقررات منع رفت و آمد [حکومت نظامی] و حتی استفاده از ارتش برای مهار آشوب ها استفاده شود(!)

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر