7

گرایش دختران به بازی sims نشانگر عدم رضایت آنان از خودشان است

  • کد خبر : 8935
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۲

پایگاه خبری افق به نقل از مأوا، حسن عباسی رئیس مؤسسه بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز و اندیشکده یقین در همایشی با حضور در جمع دانشجویان حاضر در ضیافت اندیشه تکمیلی در مشهد مقدس به سخنرانی پرداخت و گفت: برای اینکه مخاطرات مسأله زندگی دوم کاهش پیدا کند و حتی تبدیل به فرصت شود، از […]

پایگاه خبری افق به نقل از مأوا، حسن عباسی رئیس مؤسسه بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز و اندیشکده یقین در همایشی با حضور در جمع دانشجویان حاضر در ضیافت اندیشه تکمیلی در مشهد مقدس به سخنرانی پرداخت و گفت: برای اینکه مخاطرات مسأله زندگی دوم کاهش پیدا کند و حتی تبدیل به فرصت شود، از خود نفس انسان که در معرض این قضیه است و بهتر این موضوع را ادراک می‌کند و می‌فهمد می‌توان کمک گرفت و ابعاد بنیادین این موضوع را مورد ارزیابی قرار داد.

وی افزود: برای این منظور هر چند که با ساختار شبکه‌های اجتماعی امروز و تمدن ۵۰۰ میلیون نفری فیس بوک امید است که بپس از قاره اروپا آرام آرام به قاره آسیا هم وارد شوند اما موضوع second life یا زندگی دوم اهمیت، حساسیت و مسائل ویژه‌ی خاص خودش را ایجاد کرده که ما در بعضی از طبقه‌های اجتماعی ابعادش را می‌بینیم.

عباسی تصریح کرد: بیشتر مطالبی که بیان می‌کنم ناظر به چارچوب‌های خود تحلیل‌گران غربی در مورد second life است. اگر رصد فرهنگی و جریان‌شناسی فرهنگی کنیم امروز یکی از مهم‌ترین نکات، موضوع زندگی دوم است و برای اینکه این موضوع در آینده به چالش جدی زندگی ما تبدیل نشود از همین امروز که هنوز ما با آن خیلی درگیر نشده‌ایم باید چاره‌ای اندیشید. لذا این جلسات در این دوره‌ها جلسات مقدماتی است و امید است به سمتی برود که در فضای دانشگاه‌ها به طور عمیق‌تر و تخصصی‌تر به این موضوع پرداخته شود.

وی با بیان این که سؤال اینجاست که با این پدیده چه باید کرد، گفت: در سال ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ و همزمان با وقوع انقلاب اسلامی نویسنده کتاب موج سوم گفته بود که در آینده کلبه الکترونیک شکل خواهد گرفت و بعدها این جمله را تحت عنوان کلبه دیجیتالی کامل کرد. امروز کلبه دیجیتالی محقق شده و شما می‌دانید که هرکس به‌وسیله کامپیوتر شخصی خودش می‌تواند به جامعه تمدنی دیجیتالی در فضای سایبر متصل شود و آن دوره‌ای که پیش‌بینی شده بود، عملاً محقق شده است.

عباسی افزود: نکته‌ای که برای ما حائز اهمیت است این است که کلبه دیجیتالی و زندگی در فضای سایبر فاقد معناست. کمیت در آن گسترده است اما معنا گوهر نایاب است. اگر معنا را از زندگی بگیریم همان مشکلاتی که امروز انسان غربی با آن مواجه است و هر روز به جای اینکه مشکلاتش را با یک روحانی مطرح کند با کلینیک‌های روانکاوی مطرح می‌کند و به روانشناسان مراجعه می‌کند.

رئیس مؤسسه بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز عنوان کرد: اگر مسائل زندگی دوم در فضای سایبر را هم به این مشکلات اضافه کنیم سؤال این جاست که چگونه باید با آنها روبرو شد؟ و این نگرانی باید مطرح شود و چاره‌ای اندیشید. آشنایی با زندگی دوم اگر با نگاه فلسفی باشد صحبت از آواتار پیش می‌آید. یعنی وقتی شما صحبت از second life می‌کنید قبل از اینکه به زندگی دوم بپردازید و قبل از اینکه با سازوکار آن آشنا باشید باید به این مفهوم پاسخ دهید که میزان شناخت شما از آواتار چقدر است؟ چون انسان در فضای سایبر برای خودش آواتار درست می‌کند و باید این مسأله را در نظر گرفت که چه شده که ایالت متحده انیمیشنی به نام آواتار در ۶۰ قسمت درست می‌کند؟ و یا اینکه چه می‌شود که شما اسطوره‌ای از خودتان در فضای سایبر ایجاد کنید و با آن اسطوره زندگی کنید؟ پس وقتی پرسش فلسفی در مورد زندگی دوم مطرح است، نه در مورد زندگی است نه در مورد فضای سایبر بلکه در مورد مفهومی به نام آواتار است.

وی بیان داشت: به نظر شما این آواتار چیست؟ اسطوره‌ای است که ما در آن فضا از خودمان می‌تراشیم و باید بررسی کنیم که چه اتفاقی افتاده است که بشر احساس نیاز کرده و از خودش یک آواتار ساخته است. دلیل اهمیت این موضوع این است که SECOND LIFE یا زندگی دوم جزئی از سبک زندگی آمریکایی است. امروز سبک زندگی آمریکایی یک دین است؛ شما اگر دانشجوی فلسفه دین باشید اگر از شما بپرسند دین یعنی چی؟ می‌گویید راه و روش زندگی.

عباسی با بیان اینکه سبک زندگی آمریکایی امروز یک دین زمینی است، خاطرنشان کرد: این دین زمینی به روش‌های مختلف ترویج و بروز داده می‌شود. از نوع روابط بین انسان‌ها و نوع خوراک و پوشاک بگیرید تا مناسبات سیاسی و رسانه‌ای. این اجزا بروز و ظهور دین آمریکایی است. تفاوت دین آمریکایی با دین الهی این است که در دین آمریکایی اصالت از آن انسان است. وقتی اصالت از آن انسان شد و امانیزم مطرح شد بشر حق دارد و از آن به human rights تعبیر می‌شود. به تبعِ حقی که هر انسان برای خودش قائل است، یک نوع زندگی مخصوصی را برای خودش طراحی می‌کند.

# آواتار، اسطوره‌ای مجازی ساخته دست بشر برای فرار از خود است

وی گفت: به دلیل این که انسان‌ها موجودات متکثرند و الآن ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون انسان روی کره زمین زندگی می‌کنند به همین تعداد نیز سبک زندگی مختلف وجود دارد. یعنی به این تعداد، مدلِ زندگی داریم و این باعث کثرت و پلورالیزم در زندگی خواهد شد. این کثرت در زندگی همان شیوه زندگی آمریکایی است. در مقابل در دین الهی، حق با خداست. وقتی خدا اصالت داشت، حق انسان با معیار الهی سنجیده می‌شود. چون خدا واحد است، حق او هم یکی است.

عباسی با بیان اینکه اعلامیه جهانی حق خدا در قالب قرآن بیان شده است که در مقابل دین آمریکایی قرار بگیرد، افزود: با توجه به سبک زندگی آمریکایی وقتی شما وارد فضای سایبر می‌شوید دچار پلورالیزم شخصیت می‌شوید و می‌بینید که افراد مختلف از خودشان آواتارهایی را تراشیده‌اند و با آواتارهایی که با خودشان هیچ سنخیتی ندارد در فضای مجازی زندگی می‌کنند. فردی که مثلاً موهایش سفید شده و پا به سن گذاشته از خودش آواتاری می‌سازد که جوان است که این جوان انطباقی با خود فرد در عالم حقیقی ندارد.

وی با اشاره به آوارتاهای مختلف تصریح کرد: در این جا ۲ مسأله به وجود می‌آید یکی اینکه یک قاعده برای زندگی وجود ندارد و زندگی متکثر است. حال وقتی در فضای سایبر رفتیم این افرادی که هر کدام سبک زندگی متفاوتی دارند هر کدامشان در فضای سایبر یک شخصیت اسطوره‌ای برای خودشان درست می‌کنند. این اسطوره نماد است.

رئیس مؤسسه بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ادامه داد: فردی مثل ابوالقاسم فردوسی نمی‌تواند همزمان رستم، سهراب، رودابه و سودابه باشد و این شخصیت‌ها را در اسطوره‌اش به کار می‌برد. اما علی حقیقتی است بر گونه اساطیر یعنی علی به عنوان پدر، به عنوان همسر، علی به عنوان پیرو پیامبر، به عنوان کسی که شیر روز و زاهد شب است وارد زندگی‌ها شده است و در هر زمان که وارد زندگی امیرالمومنین(ع) بشویم حضرت آنجا حقیقت دارد.

وی بیان کرد: خیلی‌ها هستند که در یکی از این زمینه‌ها خوبند. یک فردی پدر خوبی است ولی معنایش این نیست که همسر خوبی باشد. همه خصیصه‌های مثبت در کسی جمع نمی‌شود اما مرحوم شریعتی تأکید می‌کند که علی حقیقتی است بر گونه اساطیر. همان که انسان نمی‌تواند باشد در بیرون برای خودش می‌تراشد.

عباسی اظهار کرد: امروز دیگر با این موضوع مواجه نیستیم که فردی مثل فردوسی پیدا شود و اسطوره‌ها را بنویسد بلکه هرکس اسطوره خودش را می‌سراید. حماسه‌ای هست که در آن آواتارِ شخص وجود دارد. مفهوم آواتار در فضای سایبر این است که شمایی که وارد فضای سایبر شدی برای خودت یک اسطوره بساز و آن را بروز بده.

وی گفت: این زندگی دوم، سه مسئله را باعث شده است؛ اول مسأله اخلاقی، بعد فلسفی و سوم مسأله امنیتی. به وجود می‌آید و این مفاهیمی است که خود غربی‌ها هم تحلیل کردند.

عباسی درباره به وجود آمدن آوارتا تصریح کرد: آواتار یک لغت سانسکریت است که در زبان هندوها مطرح است. بعد وارد چین شد و مذهب تائو هم این واژه را پذیرفت و بر این تأکید داشت که آواتار هر چند صد سال یکبار در یک حقیقت بیرونی تجلی می‌کند. ابعاد این هم این است که یا در یازده حیوان حلول می‌کند یا در یک انسان. حیواناتی مثل مار، لاک‌پشت و گاو اما زمانی که در انسان ظهور کرد، این آواتار نجات‌دهنده بشریت می‌شود. این امر شباهت زیادی با موضوع مهدویت ما دارد و شاید بتوان گفت که آنان از این مسأله الهام گرفتند و در فضای سایبر به کار برده‌اند و به هرکس که چنین شخصیتی برای خودش درست کند می‌گویند اسم آن را آواتار بگذار. یعنی این شخصیت منجی خودت است.

عباسی ادامه داد: پس به جای اینکه این حقیقت در یک انسان حلول کند (با توجه به مکتب تائو) در تک‌تک انسانهایی که در فضای سایبر فعالیت می‌کنند، متجلی می‌شود و هر فردی یک آواتار می‌شود و آن آواتار منجی بشریت است و شما تکثر منجی بشریت را نتیجه می‌گیرید.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: فرد در SECOND LIFE باید یک زمین بخرد و کنار ساحل ویلا درست می‌کند و خانه را طوری طراحی می‌کند که دوست دارد. داخل فضای سایبر یک نفر را پیدا می‌کند و با او ازدواج می‌کند. در آنجا ریزترین مسایل شخصی زندگی وجود دارد و با هم ارتباط عاطفی دارند. همه مسایل هست پس نمی‌توانند جدای از هم زندگی کنند و روزانه باید ۸ تا ۱۰ ساعت پای کامپیوتر باشند.

# گرایش دختران به بازی sims نشانگر عدم رضایت آنان از خودشان است

وی افزود: اما در ایران چون دسترسی به این فضا امکانپذیر نبوده این روش با بازی SIMS در ایران و در بین جوانان رواج پیدا کرده است. اما چرا دختران بیشتر گرایش دارند چون از وضعیت خودشان راضی نیستند. یعنی از دختر بودن خودشان راضی نیستند و دوست داشتند پسر باشند و دوم اینکه حتی آن‌هایی که از این وضعیت خود راضی هستند از زن بودن خوشان راضی نیستند. نتیجه طبیعی این است که می‌روند در فضای سایبر و برای خودشان کاراکتری ایجاد می‌کنند آنطور که خوشان دوست دارند.

عباسی ادامه داد: این اشکالش در این است که انسان به آن شخص غیر واقعی خودش علاقه‌مند می‌شود و از خود اصلی‌اش نفرت پیدا می‌کند؛ هرقدر این شکاف روحی روانی بیشتر شود انسان خودش را آن آواتار خود می‌بیند نه آنگونه که واقعاً هست. در نتیجه بیماری جدیدی بوجود می آید؛ این بیماری امروز گریبان غرب را گرفته است که بی بی سی هم یک گزارش۷روزه درباره آن تهیه می‌کند.

وی بیان کرد: روانشناسان معتقدند که تحریک جنسی از طریق دیدن فقط برای آقایان رخ می‌دهد نه برای خانم‌ها که این مساله امروزه در جوامع رد شده است. چارچوب بحث این است که در این قضایا این خانواده می‌پاشد و این افراد برای خودشان آواتار درست می‌کنند و این است که چرا این خانمی که میان سال است از خودش یک دختر هجده ساله درست می‌کند؟ یا آقایی که موهایش ریخته است یک شخصیتی مانند بوروسلی یا آرنولد درست کند؟ اسم این فیلم مستند زنای محصنه در فضای سایبر در قالب زندگی دوم است. هدف بی بی سی از تهیه این برنامه این نبوده که چون خانواده‌های غربی در حال پاشیده شدن هستند، این فیلم را بسازد و هشدار دهد زیرا اصلاً خانواده برای این‌ها مهم نیست و این امر فقط به خاطر این است که بیماری‌های خاصی گریبانگیر این افراد می‌شود.

# هنری که اصالت را به خیال می‌دهد از اساس مذموم است

عباسی تصریح کرد: مبحث دوم در این باره مسأله فلسفی است. ما پنج نظام معرفتی داریم: توهم، تخیل، تفکر، تعقل و تذکر و سه مورد‌ آن در قرآن ممدوح است:تفکر، تعقل و تذکر. اما بشر۲ انگاره دارد که مذموم است: توهم و تخیل. مشکل فلسفی که در حال بوجود آمدن است این است که امروز تخیل جایگزین تفکر و تعقل شده است. امروز در آموزش و پرورش توصیه می‌شود که فرزندان خودتان را خیال‌پرداز بار بیاورید. امروز در حوزه رسانه و سینما توصیه می‌شود که خیال را پرورش دهید. هنری که اصالت را به خیال می‌دهد از اساس مذموم است.

وی در این باره افزود: اما در قرآن خیال مذموم است. موسی (ع) وقتی به درگاه فرعون می‌رود در آنجا جادوگرها مأمور می‌شوند که طناب‌های خودشان را بیندازند. وقتی طناب‌ها را انداختند موسی (ع) خیال کرد که اینها تکان می‌خورند. قرآن می‌فرماید که موسی پنداشت که این‌ها در حال تکان خوردن هستند. در آیه بعد می‌فرماید که یک خوفی در موسی ایجاد شد که مبادا بر من غلبه کنند که ما به او پیام دادیم و آرامش دادیم و او عصایش را انداخت و سحر آنها را از بین برد. ما امروز یکی از مشکلاتمان این است که دائما به مشهورات دامن می‌زنیم. یکی از دعواهای ما با آموزش و پرورش و هنر این بود که از آنها سؤال کردیم که چرا شما این همه اصرار دارید که باید قوه خیال را پرورش داد؟ و مشکل دوم این بود که ما هنری می‌خواهیم که بر پایه تفکر الهی باشد. اما هنری که بر گرفته از خیال است مثل هری پاتر از دید اسلام مردود است. پس مشکل ما تخیل است.

# عشق‌های مثلثی سینما همه با زبان غریزه سخن می‌گویند

وی گفت: یک خانم می‌رود و در فضاهای مختلف آواتار خودش را تخیل می‌کند و خیال می‌کند که یک فرد چهل ساله، هجده سال دارد. اگر درام و سینما برگرفته از خیال است ما که در قرآن هم قصه داریم پس قصه‌های قرآن هم خیال است! چرا قرآن شیوه قصه‌گویی خودش را احسن القصص می‌داند؟ جواب این است که قصه‌هایی که در قرآن است ابتدا رخ داده و بعد قرآن آن را نقل کرده است. این عشق‌های مثلثی که در فیلم‌ها می‌بینید همه به زبان غریزه با شما سخن می‌گویند؛ ولی قرآن وقتی در سوره یوسف عشق مثلثی را می‌گوید با زبان فطرت سخن می‌گوید. عمده مفسرین معتقدند که تلاوت سوره یوسف هیچ‌گونه حس شهوتی برای انسان ایجاد نمی‌کند. اما اگر شما درام‌نویس باشید حتماً از گزاره‌هایی استفاده می‌کنید تا زمینه نشستن مخاطب پای فیلم یا سریال فراهم شود.

عباسی افزود: نکته دوم این است که قرآن با بیان این وقایع به شما رشد می‌دهد نه اینکه اغوا کند. ما قصد بایکوت کردن شعر و سینما و فعالیت‌های هنری را نداریم. اکثر افراد خیال می‌کنند که دارند فکر می‌کنند. اما باید گفت که آنان فکر نمی‌کنند بلکه دارند خیال می‌کنند. در فضای علمی هم امروز ما تخیل می‌کنیم نه تفکر. خیلی از افراد در مدت تحصیل بعد از چند سال استاد می‌شوند. فردی که استاد فیزیک است نیامده خودش را درس بدهد بلکه یا نیوتن درس می‌دهد یا انیشتین. آیا می‌شناسید استادی را که بیاید خودش را درس بدهد؟ اگر نمی‌شناسید معنایش این است که آن استاد فکر نکرده تا علمی را تولید کند. خیال می‌کند که دکتر شده است. چون فکر کردن مانند درد زایمان سخت است.

# هدف غرب از معرفی صرف جهان موازی، به زیر سؤال بردن معاد است

وی ادامه داد: نکته سوم که بحث امنیتی است موضوع خیلی پیچیده است. ما الآن در جهان موازی به سر می‌بریم. جهان موازی جهانی است که انسان در ذهن خودش می‌سازد. آن‌ها معتقدند که مانند این جهان بی نهایت جهان دیگر وجود دارد. ما در اسلام جهان موازی داریم که آن را محی‌الدین عربی بیان می‌کند. و ما اسم آن را عالم‌های ممکن می‌گذاریم. در عالم‌های ممکن به موازات این عالم، عالم‌های دیگری وجود دارد که ما در این عالم در خوابیم. و بعضاً این بحث مطرح است که ما وقتی از این دنیا رفتیم بیدار می‌شویم. امام(ره) فرمود که می‌توان در این جهان هم بیدار شد که تعبیر می‌شود به یقظه.

عباسی با بیان اینکه از کوری به بینایی زمینه رویت پدید می‌آید، خاطرنشان کرد: از نگاه عرفای مسلمان عوامل ممکن این‌ها هستند. شما اینجا را عالم ناسوت که پست‌ترین عالم است، بگیرید، عالم بعدی، عالم جبروت بعد عالم ملکوت بعد عالم لاهوت همینطور بالا می‌روید. لذا جهان موازی مدرن می‌گوید این جهان، جهان خوبی است و بقیه جهان را ابتر و ذهنی در نظر بگیرید. در مقوله جهان‌ها و عالم‌های ممکن در نگاه عرفان اسلامی ما معتقدیم که این عالم پایین‌ترین و سخیف‌ترین سطح عالم است، عالم‌های دیگر عالم‌های کامل هستند. یک انسان را هم می‌شناسیم که این مراحل را طی کرده است.

وی با اشاره به جهان‌های متوالی اذعان کرد: ما به جهان‌های متوالی معتقدیم، جهان‌های متوالی ما این‌هاست:جهان اول، این دنیا، جهان دوم، برزخ، جهان سوم عقبی و آخرت.

عباسی گفت: ما هم جهانی موازی را قبول داریم هم عوامل متوالی را و یک نفر را می‌شناسیم که این مراحل را طی کرده است هر ۲ را همزمان و آن وجود نازنین رسول‌الله(ص) است. زمانی که تا سدره منتهی رفتند و حتی قیامت را دیدند و حال ما را در بهشت و جهنم از نزدیک مشاهده کردند. ما در مقابل مسأله مهم جهان موازی در موضع انفعال نیستیم. در این زمینه ما مدعی هستیم اما فراموش نکنید جهان موازی را امروز مطرح می‌کنند تا معاد را بزنند. چون این را مطرح می‌کنند که عالم متوالی وجود ندارد. هرچه هست عالم موازی است که در چپ و راست اینها بی نهایت عالم وجود دارد.

وی بیان کرد: اگر احساس کردید کسی از عالم غیب آمده این از عالم موازی شما آمده آن عالمی که فکر می‌کردید عالم آخرت است ولی عالم موازی شماست که از این عالم پست‌تر است در صورتی که ما معتقدیم که عالم اخری دارالقرار و اینجا مزرعه الآخره است.

عباسی تأکید کرد: اگر کسی باور کرد که عالم موازی وجود دارد بنیان‌های معاد برای او زده می‌شود. مسأله‌ی عالم موازی ذهنی است. وقتی ذهنی شد، ما الآن۲ جهان موازی را تعریف کردیم و در جهان‌های موازی ۲ زندگی را تعریف می‌کنند که زندگی دوم ذهنی است. زندگی دوم سایبری این ۲ را انطباق می‌دهد و شما در ذهنت یک شخصیت آزاد می‌سازی.

عباسی تصریح کرد: شما یک ذهنیت دارید و آن ذهنیت را در اینجا متجلی می‌کنید و بروز می‌دهید و آنچه در ذهن دارید و به کسی نمی‌توانید بگویید که چه دوست دارید و نمی‌توانستید به کسی بگویید که چه چهره و هیکلی را دوست دارید. حالا آنها را در این زندگی می‌سازید. در فضای سایبر این ۲ امر بروز بیرونی دارند این شده مسئله انسان‌شناسی و مسأله زندگی ما.

# در آمریکا اینترنت را وزارت دفاع اداره می‌کند در ایران وزارت ارتباطات و مخابرات

وی ادامه داد: نکته بعدی مسئله nsa که این را بارها در دانشگاه‌های مختلف و رسانه‌های سراسری بحث کرده‌ایم و مورد تحقیق قرار دادیم که این قضیه چگونه است بعد از اینکه در چند سال گذشته برای نهادهای مهم امنیتی کشور چارچوب این را بررسی کردیم نکاتش و خطراتی را که سازمان NSA دارد را معین کردیم؛ بعد مقرر شد که ما در مدارس و دانشگاه‌ها این را فرهنگ‌سازی کنیم؛ دوستان بدانند که پدیده اینترنت غیر نظامی نیست در ایران اینطور است که زیر نظر وزارت ارتباطات و مخابرات ولی در ایالات متحده این سازمان را وزارت دفاع اداره می‌کند.

عباسی با بیان اینکهNSA یعنی آژانس امنیت آمریکا، گفت: این آژانس در ۱۹۵۳ زیر نظر پنتاگون مجموعه‌ای را که شما به نام اینترنت می‌شناسید به وجود آورد و شما در رسانه‌ها شنیدید که آمریکا ستاد مرکزی جنگ سایبر تشکیل داد. آدمی را با حفظ سمت گذاشتند فرمانده جنگ سایبر یعنی همزمان هم رئیس اینترنت است هم قرارگاه مرکزی جنگ در فضای سایبری. همیشه زمانی که از من می‌پرسند کی آمریکا به ایران حمله می‌کند می‌گویم زمانی که رئیس این سازمان به ایران بیاید.

# اساتید دانشگاه‌های ما هنوز نمی‌دانند که اینترنت یک ابزار نظامی است

وی تصریح کرد: یک بار به یک رسانه سراسری اعلام کردم که ویندوز برای جاسوسی ساخته شده است. یک عده انسان کوته‌بین نوشتند که ویندوز قفل شکسته استفاده می‌کنند و زمانی که به اینترنت متصل می‌شوند ویندوز دچار مشکل می‌شود و فکر می‌کنند دچار حمله جاسوسی شده‌اند.

عباسی افزود: زمانی که جامعه با چنین افرادی روبه رو است معلوم است که هک کردن شما کار بسیار آسانی است. وقتی استادهای دانشگاه‌های شما نمی‌دانند که اینترنت یک ابزار نظامی است، همه فکر می‌کنند بعد از مودم و کامپیوترشان هیچ چیز دیگری نیست، نمی‌دانند که هر کاری پشت مودم انجام می‌دهند دوستان عزیز nsa، آن طرف نشسته‌اند و می‌بینند شما کجا می‌روید و چه کار می‌کنید.

وی اظهار کرد: یک نکته امنیتی‌تر اینکه همین الآن سازمان‌های امنیتی خودمان هم توانایی انجام چنین کاری را دارند. کسانی که فکر می‌کنند بیل گیتس عاشق چشم و ابروی انسان ایرانی است و سالی یکبار مایکروسافت ویندوزهای xp ,seven و vista و بقیه نرم افزارها را همین طور به صورت مجانی برای انسان ایرانی می‌فرستد تا استفاده کنند نمی‌دانند که nsa به بیل گیتس دستور داده که سال آینده سیستمی با پنجره‌ای به صورت ویندوز seven یا xp می‌خواهد.

عباسی با بیان اینکه لینوکس هم برای جاسوسی آمده است، گفت: اینکه چه‌طور در ذهن مسئولین و دانشجویان این موضوع را جا بیندازیم که این فضایی که واردش می‌شویم فضای امنی نیست. سازمان nsa روزی سه میلیارد پیام را ثبت می‌کند و ۹ هکتار سیستم کامپیوتر دارد که در شمال شهر واشنگتن واقع است و آنجا مغز جهان است؛ همانطور که مغز شما مرکز اصلی در بدن شماست. در قراردادی که آمریکا در ژنو برای کنترل موتورهای جستجوگر امضا کرد، قرار شد که برخی از آنها را امضا کند اما هنوز هشت سال است که زیر بار این قرار داد نرفته است.

وی گفت:اکنون آمریکا در حال طراحی اینترنت ۲ است. وقتی از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید اولین باری که از قسمت لمسی به عنوان ماوس استفاده می‌کنید اثر انگشت شما را بر می‌دارد و همین‌طور که از وب کم استفاده می‌کنید چشم شما را اسکن می‌کند و وقتی با دوستان اطراف لپ‌تاپ صحبت می‌کنید صدای شما ضبط می‌شود و زمانی که به اینترنت وصل می‌شوید یک آی پی سیزده رقمی در nsa برای شما ثبت می‌شود که این فرد با این مشخصات است و چنین آی پی دارد.

# اطلاعاتی که در شبکه اجتماعی قرار می‌گیرد از بمب اتم خطرناک‌تر است

عباسی افزود: از زمانی که سایت دانشگاه خود را باز می‌کنید می‌فهمند در چه رشته‌ای و در کدام دانشگاه در حال تحصیل هستید. و چند واحد پاس کرده‌اید. در زمانی که بلیط هواپیما می‌خرید هم همین موضوع مطرح است. تمام این اطلاعات در NSA ذخیره می‌شود. آقایانی که فکر می‌کنند اینها واقعیت ندارد بنشینند و سریال ۲۴ را ببینند. این قسمت در فصل دوم سریال ۲۴ وجود دارد. آن فردی که کودتا می‌کند و رئیس جمهور آمریکا را بر کنار می‌کند آن فرد وابسته به NSA است. وقتی آمریکا آنقدر خوف دارد که احتمال می‌دهد شخصی از این اطلاعات استفاده کرده و برای دولت آمریکا مشکل ساز شود. ما زمانی که این موضوع را اعلام کردیم ۲ ماه بعد سرویس اطلاعاتی چین اعلام کرد که این موضوع درست است و ویندوزها جاسوسی می‌کنند. و ما تا در این زمینه ضربه نخوریم بیدار نمی‌شویم. الان با شما کاری ندارند روزی که شما برای جامعه خودتان فرد مهمی شدید از این اطلاعات علیه‌تان استفاده می‌کنند. برای اینکه یک نمونه مثال بزنم باید بگویم که وزیر اطلاعات در جریان فتنه ۸۸ گفته بود که در زمان فتنه آمار پروازهای لندن تهران چند برابر افزایش یافته است. و هم چنین افرادی که در جریان‌های بعد از انتخابات اغتشاش ایجاد کردند سازمان‌های جاسوسی از شخصیت این‌ها اطلاعات کاملی داشتند.

وی بیان کرد: اطلاعاتی که در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارید از بمب اتم هم خطرناک‌تر است. اگر شما در فضای سایبر بی مهابا حضور داشته باشید به درد فردای کشور نمی‌خورید. در فضای سایبر افرادی را دور هم جمع می‌کنند تا بتوانند از شما اطلاعات کسب کنند. همانطور که در اوایل انقلاب این‌گونه بود که فردی را وارد زندان می‌کردند وقتی آن شخص با شما هم صحبت می‌شد به راحتی می‌توانست اطلاعات مورد نظر را کسب کند که این الآن در فضای سایبر در حال رخ دادن است. غیر از آن سه نکته‌ای که در مورد عواقب second life بیان کردم نکته چهارمی هم وجود دارد و آن این است که این مسئله در مقابل موضوع مهدویت قرار دارد.

عباسی با اشاره به رسالت انبیا عنوان کرد: انبیا آمدند تا سطح عقل بشر را ارتقاء دهند. زمانی که حضرت ظهور کنند قرآن را در این عقل‌های رشد یافته پیاده می‌کنند و شیطان از این طرف سعی در مخدوش کردن عقل ها دارد که یکی از راه‌های مخدوش کردن آن این است که فرد هشت ساعت از زندگی را در فضای سایبر می گذراند و به شما می گوید که به دنبال موعود خود نباش موعود و آواتار خود تو هستی.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]