3

رسوایی جدید سهام دار اصلی فارسی ۱

  • کد خبر : 5814
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴

علیرغم خشم عمومی مردم انگلستان از اقدام کارمندان مرداک در نشریه تعطیل شده “اخبار دنیا” مرداک در این مصاحبه گفت:فقط یک اشتباه جزیی رخ داده است. رسوایی کارمندان رابرت مرداک ، مالک شرکت نیوز کورپوریشن و از سهام داران فارسی ۱، در هک کردن تلفنهای همراه مردم انگلستان و سرقت اطلاعات شخصی خانواده سلطنتی این […]

علیرغم خشم عمومی مردم انگلستان از اقدام کارمندان مرداک در نشریه تعطیل شده “اخبار دنیا” مرداک در این مصاحبه گفت:فقط یک اشتباه جزیی رخ داده است.
رسوایی کارمندان رابرت مرداک ، مالک شرکت نیوز کورپوریشن و از سهام داران فارسی ۱، در هک کردن تلفنهای همراه مردم انگلستان و سرقت اطلاعات شخصی خانواده سلطنتی این کشور، ابعاد گسترده ایی یافته است.
به گزارش صراط نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی تلگراف ،رابرت مرداک در واکنش به این موضوع و در مصاحبه با یکی از نشریات متعلق به نیوز کورپوریشن گفت: تنها یک اشتباه جزیی رخ داده است.
سهام دار اصلی فارسی ۱ افزود: هفته آینده با حضور در پارلمان انگلستان ،دروغهای متشر شده علیه امپراطوری رسانه اییش در ماجرای رسوایی هک کردن تلفنهای همراه انگلیسیها را به چالش خواهدکشید.
مرداک ۸۰ ساله که در ابتدای فاش شدن این رسوایی، درخواست نمایندگان پارلمان انگلستان را برای ارائه توضیحات رد کرده بود، سرانجام تحت فشارهای فزاینده افکار عمومی موافقت کرد سه شنبه با حضور درکمیته فرهنگ عمومی،رسانه و ورزش پارلمان انگلستان توضیحات خود را ارائه کند.
وی در مصاحبه ایی با وال استریت ژورنال ، از معروفترین نشریات امپراطوری رسانه اییش تصریح کرد:بعضی از چیزهایی که در ماجرای اخیر در پارلمان گفته شده کاملا دروغ است.
بنابراین گزارش، علیرغم خشم عمومی مردم انگلستان از اقدام کارمندان مرداک در نشریه تعطیل شده “اخبار دنیا”در هک کردن تلفنهای همراه انگلیسیها و سرقت اطلاعات شخصی آنها و پرداخت رشوه هزار پوندی به یکی از مامورین امنیتی خانواده سلطنتی برای سرقت دفتر تلفن شخصی خانواده سلطنتی، مرداک در این مصاحبه گفت:فقط یک اشتباه جزیی رخ داده است.
موافقت مرداک و فرزند او جیمز برای حضور در پارلمان و ارائه توضیحات در حالی اعلام شد که سر جرج یانگ رییس پارلمان انگلستان تهدید کرد امتناع مرداک برای حضور در پارلمان و ارائه توضیحات ممکن است به زندانی شدن او بیانجامد.
مرداک در مصاحبه با وال استریت ژورنال همچنین با حمله متقابل به گردون براون ،به ادعاهای نخست وزیر پیشین انگلستان مبنی بر سرقت اطلاعات شخصی وی توسط نشریات خود واکنش نشان داد.
در همین حال اسکاتلند یارد نیز به علت افشای استخدام یکی از کارمندان مرداک به عنوان مشاور روابط عمومی ،که در ماجرای هک تلفنهای همراه دستگیر شده است، مورد انتقاد قرار گرفته است.
مقامات اسکاتلند یارد پذیرفته اند که با عقد قراردادی به مبلغ ۲۴ هزار پوند، نیل والیس خبرنگار دستگیر شده “اخبار دنیا” را برای ماهانه دو روز مشاوره روابط عمومی، استخدام کرده اند.
در همین حال بعد از انتشار اخبار رسوایی کارمندان مرداک ، ارزش سهام نیوز کورپوریشین در عرض کمتر از یک ساعت با کاهشی ۳ درصدی، یک میلیارد دلار کاهش یافت.
از سوی دیگر تعدادی از مقامات و شهروندان آمریکایی نیز خواستار تحقیقات پیرامون رسوایی اخیر نیوز کورپوریشن شده اند.
سناتور باربارا باکسر گفت:مرداک را می توان بخاطر ادعاهای مطرح ،به کمیته سنا احضار و امتیاز رسانه ایی وی نیز بسته به پیشرفت تحقیقات، می تواند لغو شود.
گفتنی است آمریکا بزرگترین بازار نیوز کورپوریشن بوده و مرکز شبکه تلویزیون کابلی فاکس می باشد و مرداک ۸۰ ساله نیز از سال ۱۹۷۴ ساکن نیویورک است و در دهه ۸۰ میلادی تابعیت آمریکایی خود را دریافت کرد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر