8

شورای چهارمی‌ها + بیوگرافی

  • کد خبر : 89593
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۶:۲۸

تکلیف شورای چهارم شهر تهران در حالی شب گذشته معلوم شد که نیمی از اعضای شورای سوم همچنان همراه شورا هستند و بنا بر رای مردم تهران در رتبه‌های اول انتخاب قرار دارند و منتخبان جدید در رده‌های بعدی نشسته‌اند.

اگر چه مردم تهران هنوز هم بسیاری از نامزدهای شوراها را بر اساس شناخت کلی و یا آشنایی با چهره و برخی ملاک‌های ظاهری می‌شناسند، اما گرایش به نامزد گروه و جناحی خاص در این دوره بیشتر به چشم می‌خورد و نتایج آرا در مورد انتخاب جمع قابل توجهی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شاهدی بر این موضوع است.

بیوگرافی و برخی سوابق منتخبان مردم تهران در شورای شهر چهارم عبارت است از:

* سرلیست انتخابی مردم در شورای چهارم مهدی چمران است. مردی که نه فقط به واسط شباهت زیاد به برادرش، بلکه به دلیل سابقه طولانی‌ در خدمت به مردم در حوزه‌های مختلف از جمله حضور در دو دوره شورای شهر، تبدیل به چهره‌ای معروف و البته مورد اعتماد شده‌ است.

چمران ۷۱ ساله در سالهای گذشته نقش ریش سفید شوراها را ایفا کرده و از دوره دوم شورای شهر تهران تا به حال به دنبال ایجاد تعامل بین دولت و شهرداری تهران بوده و همچنان هست.

 

وی به عنوان چهره‌ای اصولگرا قبل از حضور در شورای شهر تهران در دوره‌ای ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را بر عهده داشت.

 

* نفر دوم لیست که تا حدودی توانسته رقبایی قوی را کنار بزند علیرضا دبیر است.

 

دبیر ۳۶ ساله در محله یا کوی سیزده آبان شهر ری به دنیا آمده و در ابتدا به واسطه قهرمانی‌های متعدد به عنوان یک کشتی‌گیر آزادکار معروفیت و محبوبیت بین مردم کسب کرد و در شش سال دوره سوم ارتباطی عمیق با مردم پیدا کرد. او در حال حاضر دکترای منابع انسانی دارد.

 

* احمد مسجد جامعی هم اصلاح‌طلبی است که از بین ۳۱ نفر عضو شورای چهارم، رتبه سوم را بدست آورده است و در این دوره به جای دو عضو اصلاح‌طلب با تعداد بیشتری از اصلاح‌طلبان همراه خواهد بود.

مسجد جامعی در حال حاضر ۵۷ سال سن دارد و قبل از حضور در شورای شهر تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سید محمد خاتمی بود.

 

* حسین رضازاده متولد اردبیل است، چهارمین منتخب شورای شهر تهران آنهم در دوره چهارم است.

 

او در حال حاضر با دو مدال طلای المپیک و رکودداری جهانی با حرکت دو ضرب در دسته‌ فوق سنگین، رییس فدراسیون وزنه‌برداری ایران است؛ البته این عضو ۳۵ ساله شورای چهارم در حال حاضر عضو هیئت مدیره باشگاه فوتبال سایپا نیز هست.

 

*حبیب کاشانی یکی دیگر از اصولگراهای شورای چهارم است که بیشتر او را با باشگاه پرسپولیس می‌شناسند.

 

* هادی ساعی که در دوره سوم عضو هیات رییسه شورا بود، در این دوره نیز به عنوان یک اصلاح‌طلب توسط مردم انتخاب شده است.

 

او متولد ۱۳۵۵ در شهر ری و قهرمان تکواندو جهان و المپیک است و به واسطه قهرمانی با دو مدال طلا و یک مدال برنز، پرافتخارترین ورزشکار ایرانی در تاریخ بازی‌های المپیک و البته اذهان مردم تهران به شمار می‌رود.

 

*مرتضی طلایی هم دیگر منتخب شورای چهارم است که مردم تهران همچنان او را به عنوان رییس پلیس سابق تهران بزرگ به خاطر می‌آورند.

 

طلایی، متولد اصفهان است و همچنان با لهجه شیرین اصفهانی سخن می‌گوید.

 

وی در دوره سوم شورا مسئولیت ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران را بر عهده داشت. این عضو ۵۵ ساله نیز یکی از اصولگراهای شوراست.

 

*پرویز سروری متولد پنجم اسفند ۱۳۳۸ از همدان است. نماینده سابق مردم تهران در خانه ملت در حال حاضر عضو هیات موسس و شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و قائم مقام دبیرکل و دبیر استان تهران این جمعیت است.

 

* رضا تقی‌پور متولد ۱۳۳۶ مراغه، فارغ‌التحصیل از دانشگاه بوردو فرانسه در مقطع دکترای علوم پیشرفته مدیریت است.

 

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع مدیریت سیستم و بهره‌وری از دانشگاه علم و صنعت ایران است. نامبرده از سال ۱۳۸۸ تا آذر ۱۳۹۱ عهده دار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود و در دولت دهم سمت مشاور رییس جمهور در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات را عهده دار بود.

 

لازم به ذکر است، مهندس رضا تقی پور مجری طراحی و ساخت ماهواره امید نیز بوده است.

 

*الهه راستگو در سال ۱۳۴۱ در شهر ملایر متولد شد. مدرک کارشناسی خود را در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی از دانشگاه علامه طباطبایی و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت آموزشی از همین دانشگاه دریافت کرد.

 

وی مدتی عضو کمیته بیمه درمان خانه کارگر بود و عضویت شورای مرکزی حزب اسلامی کار را نیز در سوابق خود دارد.

 

راستگو در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم ملایر بود. وی به عنوان مشاور کارآفرینی و اشتغال مشاور امور بین‌الملل و مدیرکل اشتغال زنان در وزارت کار و امور اجتماعی حضور داشته است.

 

*عباس شیبانی دیگر منتخب شورای چهارم شهر تهران متولد ۱۳۱۰ در تهران است، وی پزشک و عضو شورای شهر تهران است.

 

وی پس از انقلاب چهار دوره نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بوده است. شیبانی در سابقه کاری خود منصب‌های چون وزارت کشور، عضویت در شورای انقلاب و نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی را دارا می‌باشد.

 

*اسماعیل دوستی نیز متولد سال ۱۳۳۷ و از اهالی منطقه کوهدشت است.

 

وی در رشته مدیریت دولتی کارشناسی و در رشته برنامه‌ریزی شهری تا مقطع کارشناسی ارشد خوانده است. این نماینده مردم کوهدشت در پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی سابق، حضور در مناصبی چون بخشدار بخش طرهان (از سال ۶۲ تا ۶۴) شهردار کوهدشت، شهردار الیگودرز (از سال ۶۴ تا ۶۶)، شهردار خرم آباد و شهردار منطقه ۳ تهران را داراست.

 

*احمد دنیامالی در سال ۱۳۳۹ در بندر انزلی متولد شد. کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران دریافت کرد و در رشته برنامه‌ریزی شهری دکترای خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران، دریافت کرد.

 

این عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در رشته معماری و شهرسازی، سابقه معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران و معاونت وزیر راه و ترابری و رییس سازمان بنادر و کشتیرانی کشور را در رزومه کاری خود دارد. وی در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۱ ریاست فدراسیون قایقرانی ایران را بر عهده داشت. وی همچنین رییس هیات مدیره باشگاه ملوان انزلی در سالهای ۷۶ تا ۱۳۷۷ و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بندر انزلی بوده است.

 

*محمد سالاری عضو شورای عالی حزب همبستگی می‌باشد و مدتی نیز مدیر مسئولی روزنامه‌های “همبستگی” و “اسرار” را بر عهده داشته است.

 

وی همچنین مشاور شهردار اسبق منطقه ۲۲ تهران و مشاور رییس هیات امناء دانشگاه غیرانتفاعی لامعی گرگان نیز بوده است.

 

*محمد مهدی تندگویان فرزند شهید تندگویان و کارشناس حوزه بهبود زندگی شهری است.

 

*فاطمه دانشور عضو اتاق بازرگانی ، کارآفرین نمونه و مدیرعامل موسسه خیریه مهرآفرین از دیگر راه‌یافتگان به شورای شهر چهارم است.

 

*احمد حکیمی‌پور، سیاست‌مدار اصلاح‌طلب ایرانی و عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی است.

 

نمایندگی زنجان در دوره چهارم مجلس شورای اسلامی (۱۳۷۴-۱۳۷۰) و عضویت دوره اول شورای اسلامی شهر تهران (۱۳۸۱-۱۳۷۷) برخی از سوابق وی است.

 

*محمد حقانی دیگر کاندید انتخابی مردم تهران است که در سال ۱۳۲۲ در اصفهان چشم بدنیا گشود.

 

وی کارشناسی ارشد خود را در رشته کشاورزی از دانشگاه تهران دریافت کرده است. حقانی کارشناس رسمی دادگستری است و در سال ۱۳۶۸ به دعوت شهرداری تهران (کرباسچی) به عنوان مشاور اجرایی و معاون حوزه خدمات شهری شهرداری تهران منصوب شد.

 

*مجتبی شاکری: کارشناس ارشد مطالعات استراتژیک است و در سوابقش مدیر دفتر هنر و ادبیات ایثار بنیاد جانبازان، مدیر دفتر هنر و ادبیات سازمان بسیج دانشجویی، عضویت در شورای طرح و برنامه گروه معارف شبکه دو سیما و مشاور فرهنگی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است.

 

* سید ابوالحسن مختاباد امرئی تنها هنرمند راه‌یافته به دور چهارم شورای شهر تهران است.

 

وی متولد ۲۲ دی ماه سال ١٣۴٨ است. دبیرسرویس ادب و هنر هفته نامه آتیه، مسئولیت صفحه اندیشه و کتاب روزنامه صبح امروز و آفتاب امروز، فعالیت در روزنامه همشهری، سردبیری خبرنامه خانه موسیقی، سردبیری نشریات جشنواره موسیقی نواحی ایران، سردبیری بولتن جشنواره موسیقی فجر و دبیری گروه اندیشه و کتاب روزنامه کارگزاران از جمله تجربه‌های مطبوعاتی مختاباد به شمار می‌رود.

وی علاوه بر فعالیتهای صنفی در خانه موسیقی، تجربه‌هایی نیز در عرصه نقد موسیقی داشته است.

 

باید افزود که مختاباد آموزش موسیقی را با آموزش آواز در سال‌های اولیه دهه هفتاد آغاز کرد.

 

** رحمت الله حافظی هم متولد سال ۱۳۴۳ اصفهان است.

 

وی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی است. از سمت‌های حافظی باید به معاونت اجرایی و پشتیبانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصحلت نظام و همچنین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اشاره کرد.

 

*ابولفضل قناعتی کارشناس مدیریت است.

 

وی در سوابق اجرایی خود مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه سازندگی شهید همت، رییس هیات بدنسازی استان تهران و رییس سازمان بسیج ورزشکاران تهران بزرگ را به همراه دارد.

 

*اقبال شاکری هم دارای مدرک دکترای عمران است.

 

وی در سوابق اجرایی‌اش معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه امیرکبیر، رییس هیات مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا بوده است.

 

*محمد مهدی حجت متولد ۱۳۲۸ است. فوق لیسانس معماری (دانشگاه تهران ) و دکتری حفاظت از بناهای تاریخی (دانشگاه YORK انگلستان ) هم در کارنامه تحصیلی وی دیده می‌شود.

از جمله سوابق اجرایی حجت می‌توان به جانشینی وزیر در سازمان ملی حفاظت آثار باستانی ایران، عضو شورای مشورتی کمیته ملی یونسکو،رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و جانشین وزیر فرهنگ در شورای عالی معماری و شهرسازی اشاره کرد.

 

*غلامرضا انصاری، زاده ۱۳۳۵ در مشهد است. سیاستمداری منتصب به جبهه اصلاحات و از اعضای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکان و عضو بنیاد باران است.

وی نماینده مستقل مردم مشهد و کلات در مجلس چهارم شورای اسلامی بوده است. در دولت اول خاتمی ریاست سازمان بهزیستی را بر عهده داشت.

انصاری در دولت هشتم به عنوان استاندار مازندران برگزیده شد.

وی در سوابق خود سمت سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان را نیز دارد.

 

*معصومه آباد هم متولد ۱۳۴۱ است.

 

این دکتری بهداشت باروری دارای سوابقی چون رئیس کمیته سلامت و زیست شهری در شورای اسلامی شهر تهران، مشاور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، برنامه‌ریز پروژه شهر دوستدار کودک در تهران، مشاور و مجری پارک‌های بانوان، برنامه‌ریز ساماندهی پسماندهای بیمارستانی است.

 

*عبدالمقیم ناصحی دیگر کاندید منتخب مردم تهران متولد ۱۳۲۷ است.

از سوابق اجرائی و اجتماعی ناصحی می‌توان به مدیر اجرائی و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، مشاور عالی شهردار تهران و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی، رئیس مجتمع ۱۸ شورای حل اختلاف تهران و غیره اشاره کرد.

 

*محسن سرخو هم معاون سابق وزارت کار و امور اجتماعی و رئیس سابق آموزش فنی و حرفه‌ای را در کارنامه خود یدک می‌کشد.

 

*عباس جدیدی این ورزشکار نام آشنای که هفت دوره قهرمانی جهان، سه دوره قهرمانی المپیک، مربی اسبق تیم ملی کشتی ایران

و عضو شورای سیاست گذاری فدراسیون کشتی، دوره فوق لیسانس خود را در رشته حقوق قضایی گذرانده است.

 

*محسن پیرهادی مرداد ۱۳۵۹ در تهران متولد شده است، در مقطع کارشناسی ادیان و عرفان تحصیل کرده و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته روابط بین‌الملل به ادامه تحصیل پرداخت.

 

این مدرس دانشگاه سمت‌هایی چون معاون امور اجتماعی فرهنگی منطقه ۳ و ۷ تهران، مدیر امور اجتماعی فرهنگی شورای اصناف کشور و مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران بزرگ را در پرورنده کاری خود دارد.

 

*محمد مهدی مفتح هم زاده دیماه ۱۳۳۵در قم و پسر بزرگ محمد مفتح است.

وی دکترای اقتصاد و فوق لیسانس صنایع است. مفتح نماینده مجلس چهارم و پنجم، هفتم و هشتم و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، عضو شورای پول و اعتبار و ناظر مجلس شورای اسلامی ایران در کمیسیون تخصیص اعتبار بوده است.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=89593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر