5

«آیا در عالم سیاست شرط و شروط گذشتن برای یکدیگر جهت ائتلاف مقوله عجیبی است یا طبیعی؟»

  • کد خبر : 9010
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۹

«آیا در عالم سیاست شرط و شروط گذشتن برای یکدیگر جهت ائتلاف مقوله عجیبی است یا طبیعی؟» این سوالی است که حدادعادل عضو کمیته‌ نظارت و داوری اصولگرایان معتقد است امری طبیعی است. هفتم مرداد ماه سال جاری پس از چندین ماه بحث و گفت‌وگو، حامیان احمدی‌نژاد در سوم تیر با ابراز گله از برخی […]

«آیا در عالم سیاست شرط و شروط گذشتن برای یکدیگر جهت ائتلاف مقوله عجیبی است یا طبیعی؟» این سوالی است که حدادعادل عضو کمیته‌ نظارت و داوری اصولگرایان معتقد است امری طبیعی است.

هفتم مرداد ماه سال جاری پس از چندین ماه بحث و گفت‌وگو، حامیان احمدی‌نژاد در سوم تیر با ابراز گله از برخی از اطرافیان رییس‌جمهور به صورت رسمی در قالب ائتلاف جبهه‌ پایداری وارد صحنه‌ انتخابات و به طور کلی فضای سیاسی کشور شدند. آن‌ها چندی قبل از اعلام موجودیت دیداری با آیت‌الله خوشبخت و آیت‌الله مصباح یزدی داشتند که در پی آن بیانیه‌ای از سوی این دو نفر در مورد انتخابات صادر شد.

به دنبال این مسائل بود که آیت‌الله مهدوی کنی در ۳۰ تیر در همایش بزرگ روحانیت تهران ـ که از سوی تشکل متبوعش در دانشگاه امام صادق برگزار شد ـ به انتشار این بیانیه اشاره کرد و گفت: من آن‌ها را نهی می‌کنم؛ چراکه جدا کردن صف، همان چیزی است که دشمن می‌خواهد و خلاف مصلحت انقلاب است.

پس از آن بود که در شب دوم مرداد برخی از سران جبهه پایداری از جمله حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی، غلام‌الحسین الهام و صادق محصولی به دیدار آیت‌الله مهدوی‌کنی رفتند.

آقاتهرانی در تشریح این جلسه تاکید کرد: جبهه پایداری با تمام توان، خواهان وحدت اصولگرایان است و ما به دنبال انشعاب نیستیم، و سخنان آیت‌الله مهدوی کنی در رابطه با این جبهه پایداری درست نقل نشده است و این دیدار زمینه‌های رفع سوءتفاهم‌ها شد.

این سخنان در جلسه اعلام موجودیت جبهه پایداری ـ که با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی، حسینیان، آقاتهرانی و …. ـ همراه بود بارها تکرار شد و این جبهه برای این‌که نشان دهد با اصولگرایان اختلاف ندارد از غلامعلی حدادعادل عضو کمیته نظارت و داوری اصولگرایان نیز به عنوان سخنران دعوت کرد.

حتی آقاتهرانی در آن جلسه گفت: از آیت‌الله مهدوی کنی نیز برای حضور دعوت کرده بودیم، ولی ایشان نتوانست در جلسه حضور داشته باشند.

برخی رسانه‌ها با توجه به حضور مصباح یزدی در آن جلسه ـ با توجه به این‌که وی کمتر در این‌گونه جلسات حضور پیدا می‌کند ـ این تحلیل را مطرح کردند که علیرغم تاکید تمام اعضای این جبهه جهت همراهی با اصولگرایان این جبهه با دیگر اصولگرایان کنار نخواهد آمد و صف آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله مصباح یزدی ایجاد شده است.

بعد از برگزاری این جلسه و اعلام این‌که جبهه پایداری دو نماینده خود را به گروه اصولگرایان معرفی می‌کند، شاهد این بودیم که نمایندگان این جبهه (لنکرانی و زارعی) در دو جلسه اخیر اصولگرایان حضور پیدا نکردند و در هفته گذشته خبری مبنی بر تقاضای دیدار اعضای این جبهه با کمیته داوری و نظارت اصولگرایان ـ که حدادعادل، ولایتی، عسگراولادی، سیدرضا تقوی، ابوترابی، کعبی و بوشهری در آن حضور دارندـ مطرح شد.

البته اخیرا اخباری منتشر شده است مبنی بر این‌که چند روز قبل این دیدار انجام شده و بر اساس آن‌چه که باهنر به ایسنا گفت: آن‌ها در این جلسه به نتیجه نرسیدند و قرار است جلسه‌ دیگری برگزار شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این‌که «اصولگرایان در نشست‌های خود اعضای جبهه پایداری را دعوت کرده‌اند، ولی آن‌ها گفته‌اند که یکسری سوال‌هایی دارند که باید به آن پاسخ داده شود، تا در این نشست‌ها شرکت کنند.» ابراز امیدواری کرد: اعضای جبهه هرچه زودتر در جلسات اصولگرایان شرکت کنند؛چراکه آغوش مجریان اصولگرا برای آن‌ها باز است.

از طرف دیگر گفته می‌شود جبهه پایداری برای جریان اصولگرا یکسری شرط و شروط‌هایی از جمله افزایش سهم این جبهه را خواستار شده است.

غلامعلی حدادعادل عضو کمیته نظارت و داوری اصولگرایان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در مورد این دیدار گفت: این دیدار بی‌نتیجه نبوده است و صحبت‌ها ادامه دارد.

وی در مورد شرط و شروط‌های این جبهه نیز گفت: بالاخره در هر صحبتی طرفین یک شرط و شروط‌هایی با هم دارند و این چیز عجیبی نیست.

حال با توجه به این موضع‌گیری‌ها و سکوت خبری که از سوی سران جبهه دنبال می‌شود این سوال مطرح است که آیا می‌توان در انتظار ادامه این جلسات و گفت‌وگوها و به آن خوشبین بود، یا باید به تحلیل برخی از رسانه‌ها اعتماد کرد که به نوعی می‌گویند «در ارکستر جریان اصولگرا جبهه‌پایداری سازی است که خارج می‌زند.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر