3

بروجردی:انگلیس پایه‌گذارتفکرتکفیری است

  • کد خبر : 90636
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱

علاءالدین بروجردی با اشاره به اینکه هیچ‌گاه شاهد محکومیت جنایت‌های سلفی‌ها در کشتار شیعیان از سوی عربستان نبودیم، تصریح کرد: عربستان باید پاسخگوی افکار عمومی جهان اسلام باشد.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره اقدام سلفی‌های مصر در به قتل رساندن ۴ تن از شیعیان این کشور، گفت: جنایت جدید تکفیری‌ها در مصر در مراسم روز میلاد امام زمان (عج) و به شهادت رساندن وحشیانه شهید بزرگوار “شحاته” و تعداد دیگری از شیعیان مصر، حاکی از وجود یک جریان انحرافی در امت اسلامی است که مرکز و کانون این انحراف عربستان سعودی است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن این جنایت وحشیانه، افزود: امت اسلامی باید برای جلوگیری و مقابله با این انحراف در جهان اسلام اقدامات لازم را انجام دهد زیرا سالهاست که چنین تفکری در عربستان ترویج می شود.

وی ادامه داد: کانون پرورش افراد با چنین تفکر انحرافی عربستان است و در برخی از کشورهای اسلامی مراکزی دارند که سرمنشاء کشتار مردم بیگناه در عراق، سوریه، یمن، بحرین، پاکستان، افغانستان، مصر و دیگر کشورهای اسلامی می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: هیچ‌گاه شاهد محکومیت این جنایت‌ها و حرکت‌های انتحاری در کشتار مسلمانان از سوی عربستان نیستیم و هیچ فتوایی مبنی بر تحریم این رفتارهای ضد انسانی از این کشور دیده نشده است.

بروجردی با بیان اینکه عربستان باید پاسخگوی افکار عمومی جهان اسلام باشد، گفت: انگلیس به عنوان ریشه این تفکر انحرافی، اکنون در حال میوه چینی است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: به جای آنکه ظرفیت‌های جوانان مسلمان متوجه مقابله با صهیونیست‌ها به عنوان دشمن قسم خورده جهان اسلام باشد، متاسفانه با چنین رفتارهایی درگیر می‌شودو بدون تردید علمای اسلام باید برای این انحراف چاره اندیشی کنند.

روز گذشته گروهی از شیعیان که به مناسبت نیمه شعبان در منزل یکی از شیعیان در روستای ابومسلم در الجیزه گردهم آمده بودند، توسط تعدادی از سلفی های تندرو هدف حمله قرار گرفته و در جریان ضرب و شتم این شیعیان چهار نفر از آنها از جمله شیخ «حسن شحاته» از رهبران شیعه کشته شدند و مهاجمان اسباب و اثاثیه منزل را تخریب و خانه را به آتش کشیدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=90636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]