3

دیدار محرمانه کنسول آمریکا با شیعیان عربستان بابت ایران

  • کد خبر : 90727
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵

می خواهم بطور شفاف سوالی از شما بپرسم و مایلم که هر یک از شما هم بطور شفاف پاسخ دهد. اگر روزی آمریکا تصمیم بگیرد به ایران حمله کند، شما به عنوان شیعیان عربستان چه موضعی خواهید داشت؟

یکی از روحانیون سرشناس شیعیان عربستان که در أیام نیمه شعبان برای زیارت حرم مطهر علی بن موسی الرضا علیه السلام به ایران سفر کرده بود، اقامتی یک روزه در قم و تهران داشت.

او که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود، به خبرنگار ما گفت: چندی پیش کنسول ایالات متحده آمریکا در عربستان سعودی، دیداری محرمانه با تعدادی از چهره های سرشناس شیعیان عربستان داشت. در این دیدار،‌ روحانیونی از شهرها و طیف های مختلف شیعیان عربستان حضور داشتند.

وی افزود: در این دیدار،‌ کنسول آمریکا خطاب به روحانیون شیعه گفت: “می خواهم بطور شفاف سوالی از شما بپرسم و مایلم که هر یک از شما هم بطور شفاف پاسخ دهد. اگر روزی آمریکا تصمیم بگیرد به ایران حمله کند، شما به عنوان شیعیان عربستان چه موضعی خواهید داشت؟ آیا با ما (آمریکا) خواهید بود یا با ایران یا موضعی بی طرف خواهید گرفت؟!”

این روحانی عربستانی در ادامه گفت: همه روحانیون شیعه حاضر در این دیدار،‌ بدون استثنا اعلام کردند که در صورت وقوع چنین حمله ای،‌ بدون شک در کنار جمهوری اسلامی ایران و در برابر آمریکا خواهند ایستاد.

وی همچنین گفت: در همین هنگام کنسول آمریکا باز هم با تعجب پرسید: “یعنی حتی موضع بی طرفی و سکوت را اتخاذ نخواهید کرد؟!” باز هم روحانیون پاسخ دادند: “خیر به هیچ وجه، ما علیه شما (آمریکا) موضع گیری خواهیم کرد و دست به سلاح می بریم.”

در ادامه خبرنگار ما پرسید:‌ جنابعالی در بخشی از اظهارات خود فرمودید “روحانیونی از طیف های مختلف شیعیان عربستان“، منظورتان از “طیف های مختلف”‌ چیست؟

وی پاسخ داد: در میان شیعیان عربستان طیف های فکری مختلفی وجود دارد. برخی مدافع اندیشه انقلابی هستند یعنی با هرگونه قیام و انقلاب علیه رژیم های دیکتاتوری مانند آل سعود موافقند. نمونه این طیف آیت الله “نمر باقر النمر” است که اکنون در زندان به سر می برد. اما طیف دیگری نیز وجود دارد که به برقراری ارتباط با آل سعود تمایل دارد مانند شیخ “حسن صفار”. در هر صورت همه طیف های شیعی در عربستان،‌ مدافع جمهوری اسلامی ایران هستند.

شیعه آنلاین

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=90727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر