2

نخست وزیر نپال شامگاه یکشنبه از سمت خود استعفا کرد

  • کد خبر : 9183
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۲

نخست وزیر نپال شامگاه یکشنبه از سمت خود استعفا کرد. این اقدام جهالانات خانال به افزایش ناآرامی های سیاسی و ایجاد تردید و عدم اطمینان در کشوری منجر خواهد شد که در بحبوحه مذاکرات صلح قرار دارد و فاقد قانون اساسی است. نخست وزیر نپال استعفای خود را به رام باران یاداو رئیس جمهور این […]

نخست وزیر نپال شامگاه یکشنبه از سمت خود استعفا کرد. این اقدام جهالانات خانال به افزایش ناآرامی های سیاسی و ایجاد تردید و عدم اطمینان در کشوری منجر خواهد شد که در بحبوحه مذاکرات صلح قرار دارد و فاقد قانون اساسی است. نخست وزیر نپال استعفای خود را به رام باران یاداو رئیس جمهور این کشور تسلیم کرد.

نخست وزیر نپال تهدید کرده بود در صورتی که پیشرفتی در روند صلح در این کشور و تهیه پیش نویس قانون اساسی حاصل نشود، این هفته از سمت خود استعفا خواهد کرد. سران پنج حزب اصلی نپال به نخست وزیر این کشور توصیه کرده بودند از سمت خود کناره گیری نکند.

آنها اعلام کرده بودند این اقدام به ایجاد خلاء در امور سیاسی نپال منجر خواهد شد. پس از آن که مشخص شد اجماع بر سر تشکیل دولت در نشست روز یکشنبه حاصل نخواهد شد، خانال تصمیم گرفت از سمت خود استعفا کند. خانال پیشتر به حزب خود، حزب کمونیست نپال (مارکسیست – لنینیست) گفته بود :من استعفای خود را امروز تسلیم و فردا در پارلمان سخنرانی خواهم کرد . خانال ماه فوریه در پی حمایت مائوئیست ها از وی، به سمت نخست وزیری انتخاب شد.

انتخاب خانال به عنوان نخست وزیر نپال، در پی هفت ماه تلاش ها در پارلمان این کشور برای انتخاب نخست وزیر صورت گرفت.

خانال پس از منصوب شدن به سمت نخست وزیری، وعده داده بود دولت وحدت ملی تشکیل دهد که این امر به علت اختلافات بین احزاب این کشور محقق نشد. به گزارش خبرگزاری آلمان از کاتماندو، به پایان رساندن روند صلح و تدوین قانون اساسی چالش های اصلی پیش روی نخست وزیر نپال بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر