2

نتایج مخرب زیر سوال بردن برخورد با بی‌حجابی در جامعه

  • کد خبر : 9555
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی درجمع مدیران و کارکنان این سازمان به افرادی که به موضوع حجاب و عفاف می‌پردازند توصیه کرد، صرفاً انتقاد نکنند و راه‌حلی برای اشاعه فرهنگ حجاب و جلوگیری از بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه ارائه دهند.  پورمحمدی با اشاره به اینکه هرچند وقت یک بار در جامعه و کشور موجی راجع […]

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی درجمع مدیران و کارکنان این سازمان به افرادی که به موضوع حجاب و عفاف می‌پردازند توصیه کرد، صرفاً انتقاد نکنند و راه‌حلی برای اشاعه فرهنگ حجاب و جلوگیری از بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه ارائه دهند.

 پورمحمدی با اشاره به اینکه هرچند وقت یک بار در جامعه و کشور موجی راجع به مراودات و رفتار اجتماعی افراد به خصوص در مباحث شرعی، عفاف، پاکدامنی و حجاب ایجاد می‌شود، گفت: طی چند روز اخیر در این باب برخی گفت و گوها و مکتوبات منتشر شده که حساسیت‌هایی را نیز بر انگیخته است. واقع امر این است که مباحث اخلاقی بسیار دقیق و حساس است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور«عفاف، پاکدامنی و حیا برای زنان و مردان را از ارزش های والای اخلاقی دانست» و گفت: عفاف و حیا در مردان و زنان (که به صورت حجاب دیده می‌شود) یک نکته اصلی اسلامی است که جای هیچ خدشه، تامل، نقد و حاشیه ای بر آن نیست. حجاب از مسلمات و ضروریات شرع مقدس و مورد تاکید بسیار قرار گرفته است.

 پورمحمدی با بیان اینکه «حجاب میدان اصلی فرهنگ ماست» افزود: دنیای غرب نیز به این خاطر بحث حجاب را نشانه گرفته چون حجاب تعارض و تقابل اصلی فرهنگ ما با غرب است.پس حجاب و عفاف اهمیت بسیار دارد و نمی توان آن را خفیف شمرد.

 وی با تاکید بر لزوم تبیین جنبه‌های فلسفی، شرعی، اجتماعی، شخصیتی، روانی حجاب خاطرنشان کرد: طبعا ما باید روی این موضوع کار فرهنگی، تبلیغی و تربیتی بسیاری انجام دهیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: معمولا پس از انقلاب هرگاه نوع و مدل حجاب توسط برخی مطرح می‌شود اثرش بیشتر به کمرنگ شدن مقوله حجاب می‌انجامد.

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه « بحث و دعوا بر سرمدل و رنگ چادر، دغدغه حجاب نیست»، ادامه داد: کمتر دیده شد طرح این مباحث از باب دلسوزی و نگرانی برای حیا و حجاب باشد. البته قصد ندارم راجع به نیات افراد سخن بگویم ولی طرح این مباحث منجر به بی‌توجهی و بی‌مبادلاتی بیشتر به بحث حجاب شد.

 وی افزود: هر کسی در این حوزه ها وارد شد و به عنوان مثال بحث رنگ چادر یا مدل آن را مطرح کرد و گفت چرا باید رنگ چادر مشکی باشد نتیجه ای جز کمرنگ کردن حجاب نگرفت. این در حالی است که با کسی دعوای مدل یا رنگ حجاب و چادر نداریم. در کدام رساله و دستورالعمل فقهی و شرعی بحث رنگ یا نوع حجاب مطرح شد؟ گفته شد پوشش مناسب، آراسته و باوقار زنان که این مطلوب شرع ات. حال هر جامعه بر اساس سنت هایی که دارد از یک پوشش عفیف استفاده می‌کند.

 پورمحمدی خاطرنشان کرد: سوال من از کسانی که این مسایل و سوالات را مطرح می‌کنند این است شما بگویید چه کردید؟ شما که دغدغه حجاب و پاکدامنی دارید چه کردید؟ یک عمل مثبت خودتان را به ما نشان دهید؟ کجا و چطور عمل کردید؟ تنها انتقاد می‌کنید؟ انتقاد شما تنها سبب جری شدن عده‌ای شده است، باعث شده عده‌ای به یک ادبیات پرخاشگرانه، هتاکانه و حریم شکنانه مسلح شوند. تنها ثمره کار شما در جامعه این بود.

 پورمحمدی در ادامه سخنان خود به انتقادهایی اشاره کرد که راجع به نحوه برخود با بدحجابی از سوی این جریان مطرح می‌شود و گفت: همیشه شاهد انتقاد شما به نحوه برخورد نیروی انتظامی یا گشت ارشاد هستیم ولی هیچ‌گاه راه حلی مطرح نمی‌کنید. همیشه عنوان می‌کنید برخورد نکنید. آیا باید این مسئله رها شود؟ آیا باید در برابر هجمه ها، بی‌مبادلاتی، حریم‌شکنی، لکه دار شدن ساحت عفاف، حجاب و پاکدامنی تسلیم شویم؟ باید سکوت کنیم تا مرزها آهسته فرو بریزد؟ باید چکار کنیم؟

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به نتایج مخرب زیر سوال بردن برخورد با بی‌حجابی خاطرنشان کرد: عملا چند روز بعد از اینکه این مسایل مطرح می‌شود شاهد افزایش بی‌حجابی و مرزشکنی در سطح جامعه می‌باشیم. این ها آثار طرح مباحثی همچون انتقاد به نحوه برخورد نیروی انتظامی با بی‌حجابی است که متاسفانه افراد مختلف به اشکال و با ادبیات و گفتمان مختلف به آن دامن زده و مدام تکرار می‌کنند که این نحوه برخورد مناسب نیست. اما سوال اینجاست که باید چه کنیم و منتقدین چه کرده‌اند و چه پیشنهاد و راه حل مناسب و سازنده‌ای دارند؟

پورمحمدی برخورد با روزنامه منتشر کننده ویژه نامه حجاب را مناسب ندانست و گفت: معتقدم اینکه با نشریه مذکور برخورد شود و داغ و درفش نشان دهیم کار آخر است. این مسئله را نیز با مسوولان در میان گذاشتم. شاید برخی دنبال ماجراجویی و دنبال این باشند که سر و صدا راه بیندازند. نباید با این برخوردها به ماجراجویی شان کمک کنیم.

 وی با بیان اینکه برخی قصد دارند گاه و بیگاه سوژه اجتماعی بسازند، تصریح کرد: آیا اصلی‌ترین دغدغه جامعه ما رنگ چادر یا نوع حجاب است؟ دین تنها بر عفاف و پاکدامنی و یک پوشش مناسب تاکید می‌کند. البته این مسئله مراتبی دارد. یعنی یک مرتبه عالی، یک مرتبه متوسط و یک مرتبه پایین دارد. بله، ما به حداقل‌ها هم احترام می‌گذاریم و از آن دفاع می‌کنیم ولی باید از مراتب عالی آن دفاع و تجلیل و نسبت به آن تشویق و فرهنگ‌سازی کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر