3

نباید پیگیری‌های منویات رهبری فقط به سخنرانی‌ها خلاصه شود

  • کد خبر : 6474
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴

مصطفی پورمحمدی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و رئیس سازمان بازرسی کل کشور که در همایش جامعه روحانیت مبارز سخن می‌گفت، در خصوص همکاری‌های سال گذشته جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارداشت: انگیزه این هماهنگی‌ها و ایجاد کمیته مشترک میان این ۲ تشکل دو نکته اساسی بوده است، که یکی […]

مصطفی پورمحمدی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و رئیس سازمان بازرسی کل کشور که در همایش جامعه روحانیت مبارز سخن می‌گفت، در خصوص همکاری‌های سال گذشته جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارداشت: انگیزه این هماهنگی‌ها و ایجاد کمیته مشترک میان این ۲ تشکل دو نکته اساسی بوده است، که یکی حوادث فتنه ۸۸ و دیگری مباحث اخیر جریان انحرافی بوده است. وی گفت: فتنه ۸۸ فتنه بزرگی بود که دامن‌گیر انقلاب اسلامی شد و می‌توانست پیامد‌ها و هزینه‌های سنگینی را برای نظام داشته باشد که خوشبختانه با هوشمندی، درایت، فراست، مدیریت بالا و آگاهانه مقام معظم رهبری و اخلاص فوق‌العاده معظم له و همچنین همکاری نخبگان و پشتیبانی مردم این فتنه پشت سر گذاشته شد. لذا ما باید نسبت به حوادث کشور توجه بیشتری کنیم و ظرفیت‌هایی را که دشمنان می‌توانند روی آن سرمایه گذاری کنند شناخته و با تحرک بیشتر اقدامات آنها را خنثی کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: نکته دوم اینکه برخی مطالب، گفته‌ها، اعلام مواضع، فعالیت‌های مشکوک و زاویه دار با مبانی و ارزش‌های انقلاب که متاسفانه به ظاهر در جبهه خودی مشاهد می‌شود و با عنوان انحراف امروز در جامعه مطرح می‌شود، موجب نگرانی‌ها شد، در نتیجه سبب شد علما و نخبگان حساسیت بیشتری به مسئله نشان داده و برحسب رسالت خود را در این زمینه اقدام کنند؛ بنابراین جامعتین در جلساتی که داشتند این مطالب را مطرح و تحلیل کردند تا با یک اقدام بهتر عمل صورت گیرد.

پور محمدی خاطرنشان کرد: بسیاری از دلسوزان در دیدارهایی که با آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی و بزرگان روحانیت حساسیت‌های خود را مطرح می‌کردند و حساسیت‌های علما را انتقال می‌دادند و این لزوم تحرک در روحانیت را ایجاد می‌کرد.

وی یادآور شد: اوایل سال گذشته در جامعه روحانیت مبارز تصمیم گرفته شد کارگروه‌های جدی‌تری را ایجاد کنند و بعد نشستی با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شود که نشست‌های خوبی با جامعه مدرسین برگزار شد و مطالب و اخبار مرور و جمع‌بندی شد و در نتیجه منجر به آن شد که کمیته مشترک جامعتین را ایجاد کرده و موضوعاتی را به صورت مشترک تعقیب کنیم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: یکی از مطالب بسیار مهم که ذهن همه ما را به خود درگیر کرده بود این بود که مشاهده شد که رکن رکین نظام، یعنی ولایت فقیه مورد دشمنانه‌ترین کینه‌توزی‌ها قرار گرفته است و همه هجمه‌ها به این کانون متوجه شده است. بنابراین این دغدغه که نقش و وظیفه ما در این شرایط حساس چیست با طرح چند هدف مشترک موجب ایجاد کمیته مشترک جامعتین شد. اول اینکه تعریفی مشترک از اصولگرایی ارائه دهیم و با ایجاد یک پایه اصولی منظور خود را از اصولگرایی و تبعیت از ولایت فقیه به روشنی تعریف کنیم.

پورمحمدی گفت: نکات مورد توجه در جامعتین بحث “وحدت و همگرایی و دفاع از ارزش‌های اسلامی ” بود، چراکه دشمن از روند تفرقه و جدایی ما بیشترین استفاده را کرده است، بنابراین همگرایی یک اصل اساسی دینی است که روحانیت ضامن و حافظ آن است. همچنین در طول دهه‌های گذشته حملات زیادی به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی صورت گرفته است، لذا برای تدوین چگونگی دفاع از انقلاب همفکری صورت گرفت.

وی تاکید کرد: نباید پیگیری‌های منویات رهبری فقط به سخنرانی‌ها خلاصه شود، بلکه حمایت پشتیبانی و حمایت از رهبری باید ترجمه عملی شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: انگیزه دیگر از تشکیل کمیته مشترک جامعتین این بود که در هنگام بروز پاره‌ای از اختلاف سلیقه‌ها، محلی برای داوری و پیگیری موضوعات در این زمینه ایجاد شود.

پورمحمدی با بیان اینکه صدور منشور اصولگرایی در فضای سیاسی فرهنگی، اجتماعی تاثیر بسزایی گذاشت و در دل جامعه اصولگرایی ایجاد امیدواری کرد، گفت: دغدغه ما اخلاقی، دینی، فرهنگی و ارزشی است، بنابراین ما باید در مسائل سیاسی مطرح در کشور به مسئولیت خودمان عمل کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر