2

در برنامه پنجم توسعه، ثبت وقایع ولادت و ثبت وقایع فوت به روز می شود

  • کد خبر : 978
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰

مدیرکل سجلی سازمان ثبت احوال گفت: در برنامه پنجم توسعه، باید ثبت وقایع ولادت تا سقف ۹۸ درصد برسد و ثبت وقایع فوت نیز از مرز ۹۶ درصد بگذرد. اسماعیلی در حاشیه همایش روسای ثبت احوال کشور در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: برای اینکه بتوانیم در طول برنامه پنجم به این آمارها […]

مدیرکل سجلی سازمان ثبت احوال گفت: در برنامه پنجم توسعه، باید ثبت وقایع ولادت تا سقف ۹۸ درصد برسد و ثبت وقایع فوت نیز از مرز ۹۶ درصد بگذرد.

اسماعیلی در حاشیه همایش روسای ثبت احوال کشور در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: برای اینکه بتوانیم در طول برنامه پنجم به این آمارها برسیم، باید بر اساس قانون ثبت، ولادت ظرف مهلت ۱۵ روز و فوت به مدت ۱۰ روز پس از وقوع برای ثبت اعلام شود.

وی با بیان اینکه سیاستگزاری ها برای اجرای برنامه های توسعه اقتصادی – اجتماعی در کشور، نیازمند آمارهای دقیق و به هنگام است، گفت: خوشبختانه با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، کمک شایانی برای ثبت بهنگام وقایع ولادت و وفات به این سازمان با استفاده از درگاه های الکترونیکی اعلام آمارهای بهنگام و اطلاعات به هنگام از ولادت ، وفات ، ازدواج و طلاق شده است.

اسماعیلی افزود: در سازمان ثبت احوال در دهه ۸۰ تاکنون در مناطق شهری و در همه استان های کشور در بیمارستان ها ، زایشگاه ها و آرامگاه های بالای ۱۵ واقعه با همکاری خوب دستگاه های فرابخشی، ماموران ثبت احوال مستقر شده اند.

وی گفت: در مناطق روستایی و عشایری به علت داشتن وسعت، پراکندگی و فرهنگ های متفاوت کشور ماموران ثبت احوال در گذشته، به صورت ده گردشی مراجعه می کردند که وقایع حیاتی به موقع ثبت نمی شد.

اسماعیلی افزود:ازسال ۸۶ شبکه اعلام وقایع حیاتی طراحی شد که با کمک خانه های بهداشت، مراکز درمانی در روستاها ، دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و مراکز مربوط به خانه های عشایری و به ویژه در یکی دوسال اخیر دفاتر آی سی تی، اطلاعات وقایع حیاتی را به ادارات ثبت احوال منعکس می کنند که در مرحله بعد، ماموران ما به صورت هدفمند این اطلاعات را به ثبت می رسانند.

وی گفت: اعضای این شبکه به ۴۰ هزار نفر در کشور می رسد و بیشتر این اعضا در خانه های بهداشت، دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها حضور دارند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه هر سال نزدیک به یک میلیون و ۳۵۰ هزار واقعه ولادت به ثبت می رسد، افزود: اگر توانستیم این تعداد را در ۱۵ روز قانونی به ثبت برسانیم، از دید ما پوشش کامل است، اما از آنجایی که ممکن است برخی عوامل از ثبت بهنگام وقایع جلوگیری کند، سقف ۹۸ درصد را در برنامه ها دیده ایم.

وی اضافه کرد: اگر در سال بتوانیم آمار۴۰۰ هزار نفری وفات را در مدت ۱۰ روز ثبت کنیم، به پوشش حداکثری رسیده ایم و در بحث های جمعیتی دیگر به سرشماری نیازی نخواهیم داشت.

اسماعیلی گفت: در حال حاضر، ۹۲ درصد وقایع ولادت و حدود ۹۰ درصد وقایع فوت بهنگام ثبت می شود.

مدیرکل سجلی سازمان ثبت احوال، مهمترین راهکار ثبت بهنگام ولادت و وفات را، ثبت واقعه ولادت و وفات در محل وقوع دانست و افزود: با طراحی شبکه اعلام وقایع حیاتی، این کار عملی شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر