2

این اسرائیل است که در مورد سیاست‎های امریکا تصمیم گیری می‎کند.

  • کد خبر : 9801
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹

“اسرائیل سیاست امریکا را دیکته می‎کند” هشام تلاوی خبرنگار امریکایی یک نوجوان فلسطینی پس از ورود به اردوگاه پناهندگان روز پنج شنبه از جانب نظامیان اسرائیل در غزه مورد هدف قرار گرفت و کشته شد. در این رابطه شبکه پرس تی‎وی مصاحبه‎ای را با خبرنگار امریکایی به نام هشام تلاوی در ایالت لوئیزیانا برای روشن […]

“اسرائیل سیاست امریکا را دیکته می‎کند”

هشام تلاوی خبرنگار امریکایی
یک نوجوان فلسطینی پس از ورود به اردوگاه پناهندگان روز پنج شنبه از جانب نظامیان اسرائیل در غزه مورد هدف قرار گرفت و کشته شد.

در این رابطه شبکه پرس تی‎وی مصاحبه‎ای را با خبرنگار امریکایی به نام هشام تلاوی در ایالت لوئیزیانا برای روشن شدن موضوع انجام داده است:

پرس تی‎وی: نیروهای اسرائیل در غزه نوجوان دیگری را کشتند. حالا تصور کنید که نوجوان اسرائیلی کشته می‎شد، آیا غرب و سازمان ملل و سازمان‎های حقوق بشری ساکت می‎ماندند؟

تلاوی: البته که نه؛ نه تنها سازمان‎های حقوق بشری تمام دنیا یکصدا اعتراض می‎‎کردند که چرا یک اسرائیلی کشته شده است.شما نگاه کنید که الان ۶۰۰۰ فلسطینی در زندان‎های رژیم اسرائیل در بند هستند و هیچ کس در مورد آن‎ها صحبت نمی‎کند. حالا اگر فلسطینی‎ها یک سرباز اسرائیلی را و نه یک شهروند عادی آن‎ها را دستگیر کنند همه می‎خواهند او آزاد شود.

امروز هم قطعأ هیچ دلیلی برای کشتن این نوجوان وجود نداشته است. آن‎ها ۱۰ گلوله به صورت این نوجوان شلیک کردند و بعد گفتند ما نمی‎دانستیم که این چه بوده است. چه طور می‎شود شما به صورت یک آدم ۱۰ گلوله شلیک کنید و بعد بگویید ما نمی‎‎دانستیم این چه بوده است.

پرس تی‎وی: چه چیزی باعث شده که اسرائیل فکر می‎کند هر کاری را که بخواهد از قبیل کشتن بچه‎ها، می‎تواند انجام دهد؟

تلاوی: خوب اینطور نیست که اسرائیل فکر کند چه کاری را می‎تواند انجام دهد، اسرائیل می‎داند چه کار کند، ما می‎بینیم که اسرائیلی‎ها چپ و راست مردم فلسطین را می‎‎کشند، آن‎ها دو سال پیش در غزه فقط در طول یک ماه ۱۳۰۰ نفر را کشتند.

چه کسی باید در کشوری که مردم را می‎کشند مداخله بشردوستانه کند، طبیعی است که ناتو، امریکا، سازمان ملل و شورای امنیت این کار را می‎کنند. اعضای شورای امنیت چه کسانی هستند؟ امریکا و اروپا، بنابراین باید نتیجه گرفت که غرب به اسرائیل اجازه این کارها را می‎دهد. البته با کنترلی که اسرائیل نسبت به کل این سرزمین‎ها دارد، آن‎ها اگر بخواهند هم کاری نمی‎توانند انجام دهند.

امریکا کنترل کننده اسرائیل است، شما می‎دانید چرا تاکنون ناتو به اسرائیل حمله‎ای نکرده است، چون آن‎ها اجازه ندارند. ناتو به جاهایی حمله می‎کند که اجازه دارد و تمرینی نظامی هم انجام دهند. بنابراین اسرائیل به حمله ناتو فکر هم نمی‎کند چون می‎داند آن‎ها این کار را نمی‎کنند و دلیل آن هم این است که امریکا بزرگ‎ترین حمایت کننده در دنیا است که از اسرائیل حمایت می‎کند، امریکا یک قدرت برتر جهانی که سایر قدرت‎های جهانی را کنترل می‎کند.

مردم فکر می‎کنند که امریکا به اسرائیل کمک می‎کند، اینگونه نیست این اسرائیل است که در مورد سیاست‎های امریکا تصمیم گیری می‎کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر