1

کجای دنیا یک دربی را اینگونه اداره می‌کنند؟

  • کد خبر : 99114
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰

طبیعی است که با این همه اخطار بازیکنان ما محتاط می‌شوند. داور تلاش کرد بازی را در بیاورد و چنین کاری را هم انجام داد.

علی دایی پس از تساوی صفر – صفر تیمش در دربی مقابل استقلال گفت: نیمه اول بازی کیفیت نداشت و دو تیم بازی متعادلی انجام دادند. به غیر از ضربه سری که از کنار دروازه ما بیرون رفت و شوت محمد نوری صحنه خاصی را شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: در نیمه دوم به مراتب بهتر و سرتر از استقلال بودیم و اگر کمی خودباوری داشتیم سه امتیاز را کسب می‌کردیم. سعی زیادی انجام دادیم اما متاسفانه نتوانستیم گل بزنیم و بازی مساوی شد. در نیمه دوم استقلال به غیر از آن موقعیتی که در ۳۰-۴۰ ثانیه اول نیمه دوم داشت و از کنار دروازه به بیرون رفت موقعیت دیگری نداشت.

سرمربی پرسپولیس درباره بازی محتاطانه بازیکنان این تیم در نیمه دوم اظهار داشت: نباید راجع به قضاوت داور صحبت کنیم اما اگر دقت کنید داور همه سوت‌ها را به ضرر ما زد و هر چه خواست به بازیکنان ما کارت نشان داد. طبیعی است که با این همه اخطار بازیکنان ما محتاط می‌شوند. داور تلاش کرد بازی را در بیاورد و چنین کاری را هم انجام داد.

دایی عنوان کرد: فغانی باید به همان اندازه که به تیم ما کارت داد به رقیب‌مان هم اخطار می‌داد اما این کار را انجام نداد و بی‌دلیل بازیکنان ما را جریمه می‌کرد. میثم حسینی قسم می‌خورد که داور بازی به او حرفی زده که من خجالت می‌کشم آن را اینجا بیان کنم. به هر حال ما قاضی نیستیم و کارت و سوت دست داور است. با این حال من از بازیکنانم خواستم صحبت و اعتراض نکنند و کار خودشان را انجام دهند.

وی در مورد اینکه هر دو تیم موقعیت چندانی برای گلزنی نداشتند تصریح کرد: متاسفانه این بازی در ایران بیش از همه جای دنیا حساس می‌شود و این حساسیت روی کار دو تیم تاثیر می‌گذارد. روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها برای آنکه مطالبشان بیشتر شود با هر کسی مصاحبه می‌کنند و همین صحبت‌ها حساسیت بازی را افزایش می‌دهد. خود ما نیز کمی مقصریم که این حساسیت را بالا می‌بریم.

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: با این حال ما به هیچ عنوان به دنبال مساوی نبودیم و به همین دلیل دهنوی را که در کار دفاعی بهتر بود تعویض کردیم و نوروزی را به زمین فرستادیم تا توان تهاجمی تیممان بیشتر شود و به گل برسیم چرا که می‌خواستیم این بازی را ببریم.

دایی گفت: اگر نگاه کنید خطاهای زیادی روی بازیکنان ما انجام شد و ببینید که داور چند کارت زرد داد. بازیکن ما را بدون توپ می‌زنند و بازیکن اخلاق هم انتخاب می‌شوند. بازیکنی که بدون توپ حرکت می‌کند را مانند آب خوردن می‌زنند. اگر خطا بود چرا کارت زرد نمی‌دهید و حتی شاید آن صحنه هم می‌توانست کارت قرمز هم داشته باشد ولی با این حال به راحتی از کنارش می‌گذریم. در بازی با فولاد هم در خیلی از صحنه‌هایی که بازیکنان این تیم خطا می‌کردند داور کارت زرد نشان نمی‌داد.

وی افزود: متاسفانه در ایران فقط برنامه ۹۰ را داریم که آن هم تنها خطاهای ۱۸ قدم را نشان می‌دهد و داور به راحتی می‌تواند با سوت‌هایش در بیرون از محوطه جریمه بازی را کنترل کند. ما مستحق این همه کارت زرد بودیم اما تیم رقیب نبود؟ مطمئنا اگر بازی مساوی شود داور خیالش راحت‌تر است. امروز هر موقع خواستیم حمله کنیم بازیکنان ما را زدند و این کار ما را محتاط کرد. کجای دنیا یک دربی را اینگونه اداره می‌کنند؟

سرمربی پرسپولیس عنوان کرد: خیلی‌ها خوشالند که این بازی مساوی شد اما من دوست نداشتم اینگونه شود و به هیچ عنوان هم برای تساوی تیم را به زمین نفرستاده بودم.

دایی در مورد اینکه چرا بازیکنان استرس داشتند و نقش یک مربی در کاهش این استرس چیست گفت: همیشه در دربی چنین مسائلی وجود دارد. خیلی از بازیکنان ما مانند خانزاده، دهنوی، خلعتبری و صادقیان اولین دربی خود را تجربه می‌کردند. مطمئنا این موضوع روی بازیکنان فشار وارد می‌کند ضمن اینکه بسیاری از بازیکنان هنوز به طور کامل با شرایط تیم کنار نیامده‌اند اما با این حال به نظر من بازیکنان‌مان به مراتب بهتر از تیم رقیب در نیمه دوم کار کردند. ما خودباوری نداشتیم و اگر داشتیم؛ می‌بردیم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در مورد عملکرد خلعتبری گفت: او عملکرد بدی نداشت. ما نباید انتظار معجزه داشته باشیم و به نظر من در بازی‌های بعد بسیار بیشتر می‌توانیم از او استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=99114

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر