4

محمد علی آبادی سرپرست وزارت نفت در یکصد و پنجاه و نهمین اجلاس وزارتی اوپک

  • کد خبر : 995
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۳

محمد علی آبادی سرپرست وزارت نفت شب گذشته در آستانه آغاز به کار یکصد و پنجاه و نهمین اجلاس وزارتی اوپک با برخی از وزیران کشورهای صادرکننده نفت در وین دیدار و گفتگو کرد. بر این اساس رئیس دوره ای اوپک با یوسف یوسفی وزیر انرژی و معادن الجزایر، رافائل رامیرز وزیر نفت ونزوئلا و […]

محمد علی آبادی سرپرست وزارت نفت شب گذشته در آستانه آغاز به کار یکصد و پنجاه و نهمین اجلاس وزارتی اوپک با برخی از وزیران کشورهای صادرکننده نفت در وین دیدار و گفتگو کرد.
بر این اساس رئیس دوره ای اوپک با یوسف یوسفی وزیر انرژی و معادن الجزایر، رافائل رامیرز وزیر نفت ونزوئلا و عبدالکریم لعیبی وزیر نفت عراق به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرده است.

بررسی وضعیت عرضه و تقاضای جهانی نفت، توسعه همکاریهای دوجانبه، تبادل اطلاعات و تقویت مواضع مشترک به ویژه در بخش صنایع نفت و انرژی از مهمترین محورهای این مذاکرات به شمار می رود.

پیگیری ها از وین نشان می دهد با وجود برنامه ریزی گسترده عربستان و برخی از کشورهای عربی برای افزایش سقف تولید نفت این سازمان، با رایزنی جمهوری اسلامی ایران و برخی از کشورهای عضو به نظر می رسد امروز برای هشتمین بار متوالی سقف تولید نفت این سازمان حفظ شود.

حفظ سقف تولید نفت اوپک به منظور ایجاد ثبات در بازار و جلوگیری از نوسانهای قیمت جهانی طلای سیاه موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در یکصد و پنجاه و نهمین اجلاس وزارتی اوپک است.

در همین حال پیشترعبدالله سالم البدری دبیرکل اوپک در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس اوپک در تهران با بیان اینکه هم اکنون کمبودی در بازار جهانی نفت وجود ندارد، از حفظ سقف تولید نفت اوپک تا آذر (دسامبر ۲۰۱۱) خبر داده و اعلام کرده بود: پیش بینی می شود تا پایان سال ۲۰۱۱ میلادی قیمت جهانی نفت به کمتر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه کاهش نیابد.

سیدمحمد علی خطیبی نماینده ایران در اوپک هم پیش از برگزاری نشست امروز با اشاره به افزایش ۱٫۵ تا ۱٫۸ میلیون بشکه‌ای برای خرید نفت اوپک تا پایان سالجاری میلادی گفته بود: تا پایان سالجاری میلادی، وضعیت تقاضا در بازار جهانی نفت ثبات بیشتری می‌یابد.

این مقام مسئول در وزارت نفت در گفتگوی دیگری افزایش عرضه نفت به بازار جهانی توسط کشورهای عضو اوپک را مخاطره آمیز عنوان کرده است.

همگام با تاکید ایران مبنی بر حفظ سقف تولید نفت اوپک برخی از کشورهای عضو همچون ونزوئلا و الجزایر هم رسما مخالفت خود را با افزایش تولید نفت این سازمان در نشست امروز اعلام کرده اند.

از سوی دیگر بعد از ظهر روز گذشته با حضور سرپرست وزارت نفت و نماینده ایران در اوپک، چهارمین نشست کمیته وزارتی نظارت بر بازار در وین برگزار شد ضمن آنکه یکصد و پنجاه و نهمین نشست اوپک تا ساعاتی دیگرآغاز به کار می کند.

در حال حاضر کشورهای عضو اوپک بیش از یک سوم نفت خام جهان را تولید می کنند، آذر ماه سال گذشته در یکصد و پنجاه و هشتمین نشست فوق العاده خود در کیتو اکوادور برای هفتمین بار پیاپی تصمیم گرفتند سهمیه های تولید را در سطح ۲۴ میلیون و ۸۴۵ هزار بشکه در روز تثبیت کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر