1

مرگ قریب الوقوع بیش از ۳۰۰ هزار کودک درشاخ آفریقا

  • کد خبر : 9979
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۹:۳۱

بیش‎از۳۰۰ هزارکودک آفریقایی دراتنظارمرگ مرگ قریب الوقوع بیش از ۳۰۰ هزار کودک درشاخ آفریقا صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف ، اعلام کرده است بیش از ۳۰۰ هزار کودک در شاخ آفریقا به علت بدترین قحطی و خشک‎سالی دردهه های اخیر، به سو تغذیه شدید مبتلا هستند ودر معرض مرگ قریب الوقوع قرار دارند. آنتونی […]

بیش‎از۳۰۰ هزارکودک آفریقایی دراتنظارمرگ

مرگ قریب الوقوع بیش از ۳۰۰ هزار کودک درشاخ آفریقا
صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف ، اعلام کرده است بیش از ۳۰۰ هزار کودک در شاخ آفریقا به علت بدترین قحطی و خشک‎سالی دردهه های اخیر، به سو تغذیه شدید مبتلا هستند ودر معرض مرگ قریب الوقوع قرار دارند.

آنتونی لیک مدیر اجرایی یونیسف، روز جمعه هشدار داد : “بلای انسانی می رود که به فاجعه‎ای انسانی تبدیل شود. ”

لیک در همین خصوص گفت : “فقط در سومالی حدود ۱٫۴ میلیون کودک از قحطی اخیر آسیب دیده‎اند و حدود ۳۹۰ هزار نیز از سوتغذیه رنج می برند.

این در حالی است که به گفته این مقام سازمان ملل، نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر در مناطق جنوبی به علت سو تغذیه شدید با مرگ قریب الوقوع روبرو هستند .

بنابر آمارهای سازمان ملل، ده‎ها هزار نفر در سومالی ، کنیا، اتیوپی ، جیبوتی و اریتره جان خود را از د ست داده‎اند ، این در حالی است که بیش از ۱۲ میلیون نفر در منطقه نیز چشم به راه رسیدن مواد غذایی هستند .

یونیسف همچنین درباره پیامدهای وخیم به دلیل وجود عواملی چون سوتغذیه، نبودن آب آَشامیدنی سالم و بهداشت و هجوم هزاران آواره به موگادیشو پایتخت سومالی ، هشدار داده است .

روزان چارلتون نماینده یونیسف در امور سومالی ، می گوید: ” نباید کودکی به علت ابتلا به اسهال تلف شود اما این وضعیتی است که برای یک کودک سومالیایی که به سوتغذیه شدید مبتلاست وجود دارد و این یک واقعیت کشنده است.”

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر