1

نامه سلیمی‌نمین به رئیس قوه قضاییه

  • کد خبر : 99942
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۶:۱۵

رییس دفتر مطالعات تدوین تاریخ ایران که به علت شکایت مشایی قراربود در زندان محبوس شود گفت: قرار حبس به جزای نقدی تبدیل شد ولی واقعا برای این حکم متاسفم و برای رئیس قوه قضائیه نامه می نویسم.

افق  به نقل از مهر، عباس سلیمی نمین در مورد آخرین وضعیت پرونده شکایت مشایی از خود گفت: لایحه‌ای ۱۶ صفحه‌ای به دادگاه ارائه دادیم و استدلال ما این بود که با توجه به فعالیت و سابقه تحقیق در مسائل تاریخی که دارم نه تنها قصد تشویش اذهان عمومی را نداشته بلکه قصدم تنویر افکار عمومی بوده است.

وی افزود: حبس ۹۱ روزه ام به یک میلیون تومان جزای نقدی تبدیل شد که هنوز این پول را نداده ام. البته قصد دارم نامه ای به رئیس قوه قضائیه بنویسم و ابراز تاسف خودم را در مورد این حکم اعلام کنم. بحث من کاملا تاریخی و علمی و مستند بوده است حالا آقایان لطف کردند بنده را زندان نینداختند.

علت شکایت مشایی، مصاحبه سلیمی‌نمین در تاریخ ۹۱/۳/۲۰ با یکی از رسانه‌های خبری درباره تاریخ باستان و سناریویی که انگلیسی‌ها در دوران رضاخان در این باره تدوین کردند، بوده است.

سلیمی‌نمین پیش از این درباره این بحث به یکی از رسانه‌ها گفته بود: در این بحث بنده متعرض برخی مسئولان دولت کنونی شدم که با عملکرد خود این سناریوی تاریخی را احیا و تقویت می‌کنند که به دنبال آن مصاحبه، شکایتی از سوی معاونت حقوقی‌ ریاست‌جمهوری به نمایندگی از مشایی تسلیم دادسرای فرهنگ و رسانه شد.

سلیمی نمین در یکی دیگر از دادگاه ها که به شکایت یکی از نمایندگان مجلس (دهقان) در مورد اتهام نسبت دادن گرفت باج از جاسبی (دو ساختمان در خیابان شریعتی تهران) محکوم به پرداخت ۵۰۰ هزار تومان شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=99942

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر