5

افتتاح سد ‘سنگ توده۲’ هدیه ای به مردم تاجیکستان کشور است

  • کد خبر : 12413
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۳

دکتر ‘ محمود احمدی نژاد ‘ پیش از ترک تهران به مقصد دوشنبه پایتخت تاجیکستان اظهارداشت: ۲۰ سال قبل در چنین ایامی تعدادی از کشورهای منطقه ما استقلاال خود را به دست آوردند و شرایط منطقه به طور کامل تغییر کرد . وی افزود: ملت ایران از همان روز اول اعلام استقلال این کشورها، آنها […]

دکتر ‘ محمود احمدی نژاد ‘ پیش از ترک تهران به مقصد دوشنبه پایتخت تاجیکستان اظهارداشت: ۲۰ سال قبل در چنین ایامی تعدادی از کشورهای منطقه ما استقلاال خود را به دست آوردند و شرایط منطقه به طور کامل تغییر کرد . وی افزود: ملت ایران از همان روز اول اعلام استقلال این کشورها، آنها را به رسمیت شناخت وبا همه آنان روابط دوستانه و سازنده برقرار کرد که این روابط تا این روز ادامه دارد.
احمدی نژاد در ادامه گفت: یکی از این کشورهای استقلال یافته تاجیکستان است که با ایران روابط ویژه ای دارد و به لحاظ قرابت های فرهنگی در میان کشورهای استقلال یافته نزدیکتر ین ملت به ملت ایران است.
وی فرهنگ دو ملت را بسیار مشابه دانست و گفت: فصل اصلی مشترک دو ملت زبان شیرین و زیبای فارسی است که هر دو ملت به آن تکلم می کنند.
رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با برشمردن همکاری های ایران و تاجیکستان گفت: پروژه ها و کارهای مشترک فراوانی در دستور کار دو کشور قرار دارد که از آن جمله می توان به صدور خدمات فنی و مهندسی توسط ایران به تاجیکستان اشاره کرد.
احمدی نژاد گفت: یکی از کارهای خوبی که توسط متخصصین ایرانی در تاجیکستان در حال انجام است سد بزرگ ‘ سنگ توده ۲ ‘ می باشد که فناوری بالایی در آن بکار رفته است.
وی افزود: مراحل نهایی این سد در حال اجراست و انشاء الله مرحله اول آن افتتاح می شوند و مردم تاجیکستان می توانند از برق تولیدی آن بهره مند شوند.
رییس جمهوری با اشاره به برگزاری جشنهای ۲۰ ساله استقلال منطقه، اظهار داشت: ‘امام علی رحمان ‘ رییس جمهوری تاجیکستان به گونه ای برای این سفر برنامه ریزی کرده که بنده نیز به مناسبت جشنهای ۲۰ ساله استقلال آن کشورها به آن منطقه بروم.
احمدی نژاد ضمن تبریک سالروز استقلال این کشورها گفت: افتتاح سد ‘سنگ توده۲′ هدیه ای به مردم تاجیکستان کشور است.
اجمدی نژاد اظهار داشت که در جریان این سفر ملاقات های دو جانبه ای نیز با مقامات تاجیک خواهد داشت و در این ملاقاتها در خصوص طرح ها وپروژه ای که در سفرها و دیدار های قبلی بین دو کشور به تصویب رسیده است، گفت وگو خواهد کرد.
احمدی نژاد صبح روز یکشنبه در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی با بدرقه’محمد رضا رحیمی’ معاون اول و ‘علی اکبر ولایتی’ مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل تهران را به مقصد دوشنبه پایتخت تاجیکستان ترک کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]