به گزارش ایکوپرس، حسین نجاری در نخستین نشست سازندگان پلتفرم جدید ایران خودرو، هدف پروژه طراحی پلتفرم جدید را ارتقای نام ایران خودرو در بازارهای بین المللی دانست و اظهار کرد: این پروژه با مشارکت و همکاری شرکت های مطرح جهانی چون پینین فارینای ایتالیا، هیوندایی پاورتک، ماهله درحال اجرا است.
وی این پروژه را وسیع و آن را از مرحله مفهومی و کانسپت تا تولید انبوه خودرو دانست و گفت: طراحی، مهندسی، اجرا، تولید و ارزیابی در طیف اجرای این پروژه قرار دارند.
نجاری افزود: شرکت ایتالیایی پینین فارینا طراحی پلتفرم ماژولار برای خودرو هایی در کلاس های سدان، هاچ بک، کراس اوور و وانت را برعهده خواهد داشت و شرکت ماهله نیز طراحی پیشرانه با احتراق بنزینی را انجام خواهد داد.
مدیرپروژه طراحی پلتفرم جدید ایران خودرو تاکید کرد: محصولات در دو بخش مشخصات سطح بالا و معمولی طراحی خواهد شد که پیشرانه محصولات در هر دوبخش موتور سه سیلندر توربو شارژ است. وی ادامه داد: پروژه های صنعتی سازی نیز هم زمان در بخش های بدنه سازی، پرس، مونتاژ و… درحال انجام است.
مدیرعامل ساپکو زمان عرضه اولین محصول این همکاری را دو سال و نیم آینده اعلام کرد و گفت: قیمت محصولات در دو بخش سطح بالا و معمولی رقابتی خواهد بود. وی صادرات ۳۰ درصدی و بومی سازی بیش از ۷۰ درصد قطعات و مجموعه ها را از دیگر اهداف پروژه عنوان کرد و گفت: در صورت تحقق اهداف داخلی سازی، قیمت محصول رقابتی خواهد بود.
وی همکاری سازندگان در اجرای پروژه را مهم توصیف کرد و گفت: درحال حاضر بیش از ۶۰۰ سازنده و تولیدکننده داخلی با ساپکو همکاری می کنند و در بخش های مختلف مجموعه ها و قطعات را در اختیار ایران خودرو قرار می دهند.
وی خاطرنشان کرد: همه طراحان و سازندگان خارجی مسئولیت دارند تا با همکاری و مشارکت سازندگان داخلی طبق برنامه زمانبندی اهداف پروژه را محقق کنند و هم زمان انتقال دانش فنی و تکنولوژی های جدید حوزه خودروهای هیبریدی و الکتریکی نیز صورت گیرد.