3

نبود فضای آموزشی و پرورشی در مجتمع‌های مسکن مهر

  • کد خبر : 24303
  • ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۷

با توجه به گستردگی پروژه‌های مسکن مهر در سراسر کشور، تامین فضاهای آموزشی و پرورشی نیازمند یک تصمیم ملی است

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برای حل معضل نبود فضای آموزشی و پرورشی در مجتمع‌های مسکن مهر، ۴۵۰ واحد آموزشی در این مجتمع‌ها و شهرک‌های جدیدالتاسیس احداث می‌شود.

مرتضی رییسی اظهار کرد: با همکار استانداری‌های سراسر کشور و با استفاده از محل منابع استانی که در اختیار آموزش و پرورش است، احداث مدارس در برخی مناطق آغاز شده است تا در قالب برنامه‌ای کوتاه مدت معضل نبود مدرسه در شهرکهای جدید حل شود.

وی افزود: همچنین بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهر سازی منعقد شده، احداث ۴۵۰ واحد آموزشی به صورت مشارکتی و در دو مرحله در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه، واحدهای جدید آموزشی و پرورشی به صورت مشارکتی احداث می‌شود، به این صورت که زمین و هزینه‌های اجرای سازه‌های فضای آموزشی از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین و بعد از آن عملیات اجرایی پروژه توسط وزارت آموزش و پرورش و از محل اعتبارات استانی تامین شود.

وی ادامه داد: این طرح در برخی از شهرک‌های جدید از جمله “پرند” که سکونت تعداد زیادی از جمعیت در آن پیش بینی می‌شود، آغاز شده است و در تمامی شهرهای جدید و مناطقی که پروژه‌ها و مجتمع‌های مسکن مهر وجود دارد، احداث فضاهای آموزشی و پرورش و مدرسه در دستور کار قرار دارد.

رییسی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی پروژه‌های مسکن مهر در سراسر کشور، تامین فضاهای آموزشی و پرورشی نیازمند یک تصمیم ملی است و اگر این موضوع از سوی دولت و مجلس به طور جدی دنبال شود، طی برنامه‌ریزی منطقی و بازه زمانی و در قالب قانون، این مشکل حل می‌شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: در حال را‌یزنی با دولت هستیم تا پیشنهادی را آماده و به مجلس ارائه کنیم تا مشکل نبود و کمبود فضاهای آموزشی در شهرهای جدید به شکل منطقی و کامل حل شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=24303

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]