3

دانشگاه تهران در فهرست ۱۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفت

  • کد خبر : 34343
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵

در رتبه بندی صورت گرفته توسط دانشگاه فناوری مالزی، دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رتبه هشتم آسیا قرار گرفته است.

دانشگاه فناوری مالزی (Universiti Teknologi Malaysia) در آخرین رتبه بندی خود، دانشگاه تهران را در فهرست ۱۰ دانشگاه برتر آسیا در رشته معماری معرفی کرد.
۱۳۹۱/۰۳/۰۳ – ۱۳:۱۷

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در رتبه بندی صورت گرفته توسط دانشگاه فناوری مالزی، دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رتبه هشتم آسیا قرار گرفته است.

در گزارش این دانشگاه مالزیایی درمورد ایران آمده است که ایران همواره تاثیر فوق العاده قوی در بسیاری از رشته ها همچون ریاضیات و علوم مهندسی داشته است و هنوز هم برخی از بهترین برنامه های آموزش عالی را به دنیا عرضه می کند.

بر اساس این گزارش، موسسه تکنولوژی توکیو عنوان نخست برترین های دانشگاهی آسیا را در رشته معماری از آن خود کرده است و تاکید شده که ژاپنی‌ها با میراث غنی معماری، استادان بزرگ طراحی فرهنگی بوده‌اند و هنوز هم برتری آنها در بسیاری موارد مشاهده می شود.

دانشگاه چین هنگ کنگ در رتبه دوم این رده بندی قرار گرفته و ارائه برنامه های بین المللی با هزینه نسبتا ارزان از جمله مزایا و ویژگی های این مرکز دانشگاهی ذکر شده است.

در گزارش دانشگاه فناوری مالزی، همچنین دانشگاه توکیوی ژاپن به عنوان دارنده جایگاه سوم و دانشگاه آمریکایی شارجه در امارات متحده عربی نیز صاحب رتبه چهارم آسیا در رشته معماری شناخته شده اند.

دانشگاه کیوتو ژاپن، دانشگاه تکنولوژی مالزی و دانشکده طراحی و معماری دهلی نو در هندوستان نیز به ترتیب، عنوان های پنجم، ششم و هفتم برترین های آسیا در رشته معماری را کسب کرده اند.

دانشگاه تهران و دانشگاه کیونگ هی در سئول کره جنوبی نیز در این رتبه بندی، جایگاه های هشتم و نهم را به دست آورده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]