4
ضیا عربشاهی:

وزارت ورزش می‌خواهد قهرمانی را از پرسپولیس بگیرد/ تیم یحیی همین حالا یک سروگردن بالاتر از استقلال است/ مگر قحط الرجال شده که این آقا در پرسپولیس است!

  • کد خبر : 367138
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

ضیا عربشاهی پیشکسوت پرسپولیس با توپی پُر و صحبت‌هایی جنجالی از شرایط کنونی تیم سابق خودش و لیگ برتر این فصل گفت.

ضیا عربشاهی پیشکسوت پرسپولیس با توپی پُر و صحبت‌هایی جنجالی از شرایط کنونی تیم سابق خودش و لیگ برتر این فصل گفت.

وزارت ورزش می‌خواهد قهرمانی را از پرسپولیس بگیرد/ تیم یحیی همین حالا یک سروگردن بالاتر از استقلال است/ مگر قحط الرجال شده که این آقا در پرسپولیس است!

 هافبک پیشین تیم ملی و پرسپولیس معتقد است دست‌هایی در کار است که قهرمانی لیگ بیست و یکم برای ششمین سال متوالی به سرخپوشان تهرانی نرسد.

 قبل از هرچیز می‌خواهیم نظر شما را درخصوص دیدار پرسپولیس و هوادار بدانیم؟

بازی حساسی بود و پرسپولیس برای کم کردن فاصله خودش با استقلال نیاز مبرم به پیروزی در این دیدار داشت. بچه‌ها شروع خوبی هم داشتند اما هر چه از بازی گذشت بی برنامه تر بازی کرده و نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

 بزرگ ترین مشکل این پرسپولیس چیست؟

شاید مشکل زیاد باشد اما مهم ترین آن استرس است. استرس تمرکز را از بازیکنان پرسپولیس گرفته است و شما دیدید خط‌هافبک این تیم اصلا نتوانست مهاجمان را خوب تغذیه کند.

 شما می‌خواهید بگویید مشکل از خط میانی پرسپولیس است؟

ببینید خط میانی وهافبک‌ها وظیفه مشخصی داشته و باید مهاجمان را تغذیه کنند. شما بگویید چند بار مهدی عبدی و تمیروف تغذیه شدند؟ ( منتظر جواب نمانده و خودش ادامه می‌دهد) شاید ۲ موقعیت برای این دو مهاجم به وجود آوردند.

 اما مهدی ترابی با ۹ پاس گل فعلا صدرنشین جدول پاس گل‌های لیگ برتر است؟

مهدی ترابی بازیکن با کیفیتی است اما به نظر می‌رسید برای خودش بازی می‌کند! پا به توپ راه می‌افتاد و بدون منطق دریبل می‌زد درحالی که با پاسکاری و کارهای ترکیبی راحت تر می‌شد به تیم هوادار ضربه زد. زمان ما حمید درخشان، مایلی کهن، من و بقیه‌هافبک‌ها آن قدر به ناصر محمدخانی پاس می‌دادیم که خسته می‌شد و می‌گفت بس است!

 جدا؟!

باور کنید! همین چند سال پیش برانکو خط‌هافبک فوق العاده ای در پرسپولیس تشکیل داده بود. کمال کامیابی نیا کمی‌عقب تر به عنوان‌هافبک دفاعی بازی می‌کرد، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و وحید امیری هم پشت سر او عالی کار می‌کردند. این مثلث آن قدر به هم و مهاجمان پرسپولیس پاس می‌دادند که حریف کلافه می‌شد.

 به نظر شما غیبت وحید امیری تأثیرگذار بود یا نه؟

صددرصد تأثیرگذار بود و محسوس! وحید امیری یک‌هافبک پرتلاش، تکنیکی و سرعتی است که به خوبی مهاجمان تیمش را تغذیه می‌کند. اگر در دیدار با تیم هوادار، وحید امیری را داشتیم بهتر نتیجه می‌گرفتیم.

حالا با همه این تفاسیر فکر می‌کنید پرسپولیس شانسی برای قهرمانی داشته باشد؟

بی تعارف بگویم همین پرسپولیس با استرس که به دلیل شرایط به وجود آمده احساسی هم بازی می‌کند یک سروگردن از استقلال بالاتر است.

 این حرف شما کمی‌احساسی نیست؟

نه، اصلا و ابدا احساسی نیست. من کاملا فوتبالی حرف می‌زنم و می‌دانم چه می‌گویم. وزارت ورزش و جوانان اگر اجازه بدهد همین پرسپولیس باز هم می‌تواند قهرمان شود اما…

 اما چی؟ چرا وزارت ورزش نخواهد پرسپولیس قهرمان شود؟

من بدون ترس و واهمه حرف‌هایم را می‌زنم. همه چیز مشخص و واضح است. امیدوارم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی‌به خاطر ۴۵ میلیون هوادار پرسپولیس وزیر ورزش را هرچه زودتر استیضاح کنند و شنیدم همین اتفاق نیز درحال رُخ دادن است. شما ببینید هر روز برای پرسپولیس یک حاشیه درست می‌کنند. هیئت مدیره ای که گذاشتند اصلا معلوم نیست کجای کار هستند و همین ماجرای محمد محمدی!

 محمد محمدی؟!

بله! چرا محمد محمدی استقلالی باید معاون باشگاه پرسپولیس شود؟ دوستان می‌دانند همین حرف‌ها و تصمیمات پرسپولیس را به حاشیه می‌برد اما به کار خود ادامه می‌دهند. مگر در پرسپولیس قحط الرجال آمده که محمد محمدی استقلالی همزمان در تیم امید و پرسپولیس بخواهد پُست بگیرد؟ ازآن گذشته حمید سجادی نشان داده که خیلی علاقمند به موفقیت پرسپولیس نیست!

 این ادعای شما خیلی تند نیست؟

نه، اتفاقا واقعیت را می‌گویم. من پیشکسوت این تیم هستم و دلم می‌سوزد وقتی می‌بینم دوستان نمی‌خواهند شایسته ترین تیم قهرمان شود. من به عنوان یک فوتبالیست می‌دانم پرسپولیس درفصل جاری نسبت به گذشته دچار افت شده اما باز هم بهترین تیم ایران است. قهرمانی در لیگ برتر باز هم حق مسلم پرسپولیس است منتهای مراتب اراده یا دست‌های پشت پرده ای درکار است که جلوی این اتفاق گرفته شود.

 توصیه شما به یحیی گل محمدی و شاگردانش چیست؟

مربیان پرسپولیس خودشان استاد هستند و نیاز به توصیه من نوعی ندارند اما باید در ادامه دیدارها پرسپولیس از بازی احساسی دست بردارد. باید هدفمند و منطقی بازی کند و نمایش احساسی مشکل ساز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=367138

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. عربشاهی بداند وزیر معزولی که پرسمولیس را پنج سال قهرمان کرد دیکر نیست خواب دیدی خیر باشد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر