1

استارت تمامیت‌خواهی نکونام؛ علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد!

  • کد خبر : 401368
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۵۸

به گزارش دوشنبه‌شب ایرنا، تیم استقلال تهران در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر برابر تیم ملوان انزلی متوقف شد تا جواد نکونام نخستین امتیازات خود را در لیگ بیست و چهارم را از دست دهد. این بازی در ورزشگاه سردار آزادگان شهر قزوین برگزار شد و استقلال به لطف ۲ پنالتی و گلزنی رامین رضائیان […]

به گزارش دوشنبه‌شب ایرنا، تیم استقلال تهران در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر برابر تیم ملوان انزلی متوقف شد تا جواد نکونام نخستین امتیازات خود را در لیگ بیست و چهارم را از دست دهد. این بازی در ورزشگاه سردار آزادگان شهر قزوین برگزار شد و استقلال به لطف ۲ پنالتی و گلزنی رامین رضائیان از شکستی زودهنگام در این دوره از لیگ فرار کرد.

ارزیابی بازی تیم‌های استقلال و ملوان حکایت از آن دارد که تیم تحت هدایت نکونام نسبت به لیگ قبلی تغییرات نفری زیادی داشته اما تغییرات تاکتیکی این تیم بسیار کم و حتی می‌توان آن را نسخه‌ای از لیگ بیست و سوم دانست که حسرت قهرمانی آن بر دل هواداران ماند. نکونام در رفتار و گفتار خود نسبت به سال گذشته تغییراتی ایجاد نکرده و به نظر می‌رسد که از هم اکنون به دنبال بهانه‌جویی برای فرار از مسئولیت است!

استارت تمامیت‌خواهی نکونام؛ علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد!

ناکامی استقلال برابر ملوان انزلی چند نکته مهم داشت:

۱- استقلال نکونام همچنان تفکر دفاعی دارد اما خلاف استقلال فصل بیست و یکم در ۲ بازی ۳ گل دریافت کرده است که نمی‌تواند آمار مناسبی برای این تیم باشد. همچنین این تیم زهر لازم را برای برد ندارد و همچنان روی پیروزی‌های اقتصادی با اختلاف یک گل تاکید دارد. استقلال هفته پیش در دقیقه ۵۴ به گل رسید اما بعد از گل آرمان رمضانی کمترین موقعیت ممکن را ایجاد و در نهایت در دقیقه ۸۹ گل تساوی را دریافت کرد. هرچند که آبی‌پوشان در آن بازی با حداقل گل به برتری رسیدند اما هواداران این تیم به خوبی می‌دانند که شمس‌آذر فاصله زیادی با مدعیان دارد و این استقلال در آینده باید در لیگ نخبگان و لیگ برتر پنجه در پنجه بزرگان قرار دهد.

بی‌تردید آنچه که استقلال در ۲ بازی نخست به نمایش گذاشت، بسیار متفاوت از نظر هواداران بود تا جایی که آنها باور دارند که تیم نکونام برابر رقبای داخلی و غول‌های فوتبال عربی با این تفکر بازی حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

استارت تمامیت‌خواهی نکونام؛ علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد!

۲- فروپاشی قلعه نفوذناپذیر جواد نکونام از دیگر پاشنه‌آشیل‌های استقلال است. استقلال در فصل پیش در ۳۰ بازی تنها ۱۵ گل دریافت کرد اما در این فصل تنها در ۲ بازی ۲۰ درصد گل‌های فصل پیشین را دریافت کرده است. استقلال کنونی در حالی این تعداد گل را در کیسه دارد که ساختار دفاعی و دروازه‌بان این تیم تغییرات چندانی نداشته و حتی نفرات سرشناسی مانند سامان فلاح یکی از پدیده های فوتبال ایران و میلاد زکی‌پور به جمع شاگردان نکونام اضافه شده‌اند. البته نکونام به مانند لیگ قبلی همچنان از خریدها ناراضی است اما پاسخگوی این نیست که این خریدها با دستور چه کسی انجام شده است و چه نفراتی لیست باشگاه را به مدیریت ارائه کردند!

۳- هرچند که برخی بازی‌های نخست را ملاک نتیجه‌گیری یک تیم نمی‌دانند اما آنچه که بیش از همه هواداران را ناامید از فصل پیش‌رو کرده، تقابل احتمالی مدیریت باشگاه با سرمربی تیم است. این تقابل به صورت رسمی توسط نکونام کلید خورده و احتمال تکرار سناریوی سال گذشته برای آبی‌پوشان وجود دارد. رفتار نکونام نشان از آن دارد که وی آینده‌نگری لازم را برای عبور از باخت‌های احتمالی خود را انجام داده و به دنبال معرفی یک مقصر به هواداران است. سال گذشته علی خطیر، مدیرعامل وقت باشگاه سیبل انتقادات مرد لالیگایی فوتبال ایران بود و امسال نیز نکونام، فرشید سمیعی، مدیرعامل فعلی را هدف قرار داده است. هرچند که انتقاد از سمیعی به تندی خطیر نیست اما نکونام از هم اکنون به دنبال آن است که این پیام را به سکوها منتقل کند که مدیریت باشگاه با وی همکاری نمی‌کند! نکونام به صراحت اعلام کرد: «نیاز به یار داریم. دفاع راست نداریم. آقای سمیعی هر چه من می‌گویم آن را طول می‌دهد و باید سریع‌تر عمل کند.»

استارت تمامیت‌خواهی نکونام؛ علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد!

۴- حواله دادن مشکلات به مدیریت باشگاه و اعلام عدم همکاری این مدیریت با سرمربی تیم همان دستورالعملی است که نکونام به دنبال پیاده کرده آن از ابتدای فصل است. نکونام با ارزیابی ۲ بازی نخست از مشکلات تاکتیکی و تکنیکی تیم خود آگاه است که برابر مدعیانی مانند پرسپولیس، تراکتور و سپاهان کار راحتی ندارد و لذا برای فرار از ناکامی‌های احتمالی به دنبال یک عامل خارج از تیم خواهد گشت. البته وی تفکر اقتدارگرایانه نیز دارد و سال گذشته نیز نشان داد به دنبال حاکم کردن تفکر خود در ساختار کلی باشگاه است و به چارت‌های سازمانی و سلسله مراتب مدیریتی اعتقاد چندانی ندارد.

۵ – حواله دادن مشکلات استقلال به مدیریت باشگاه کار را برای ادامه حضور سمیعی در باشگاه سخت خواهد کرد. نکونام که تخصص لازم برای ایجاد جنگ روانی در خارج از زمین فوتبال را دارد از ابتدای فصل شمشیر تقابل را با مدیریت از نیام کشیده و به دنبال آن است تا با استفاده از پیاده‌نظام هواداران به نوعی مدیریت سمیعی را همچون خطیر در منجلابی از حواشی قرار دهد. بهتر است سمیعی با استفاده از قدرت مدیریت خود حواشی نکونام را کنترل و با استفاده از اختیارات سازمانی خود وظایف یک سرمربی را به ماتادور فوتبال ایران دیکته کند. سمیعی با این کار بی‌تردید علاج واقعه را قبل از وقوع خواهد کرد و به سرنوشت خطیر دچار نخواهد شد.

استارت تمامیت‌خواهی نکونام؛ علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد!

سمیعی که اکنون از سوی نکونام متهم به کم‌کاری برای استقلال شده، در چند ماه حضور خود در راس اقداماتی انجام داده است که در نوع خود بی نظیر بود. وی در این مدت هم موفق به پرداخت بدهی‌های چند فصل اخیر استقلال شد و هم اینکه چهارچوب و شاکله اصلی تیم را برای نکونام حفظ کرد. همچنین باشگاه استقلال ستارگان زیادی در فصل نقل و انتقالات به خدمت گرفته که رامین رضاییان، علیرضا کوشکی، سامان فلاح، دیدیه اندونگ، کاکوتا، محمد حسین اسلامی و میلاد زکی‌پور از مهم‌ترین آنهاست.

استارت تمامیت‌خواهی نکونام؛ علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد!

۶- سبک بازی استقلال و حواشی نکونام در نشست خبری بعد از بازی، هواداران را به این نتیجه رساند که مدیرعامل کنونی باشگاه هرچند براساس لیست نکونام خریدهای بسیار گران‌قیمتی را انجام داده اما موفق به برطرف کردن پاشنه آشیل این تیم نشده است. سمیعی شاید می‌توانست با یک اقدام انقلابی استقلال را به آرامش واقعی برساند و با تغییر در کادر فنی، این تیم را از تقابل با حواشی نکونام و دوستان وی دور نگه دارد؛ دوستانی که اکنون تهدید به افشاگری علیه سرمربی کرده‌اند؛ افشاگری که شاید چند روز آقای مربی را وارد حاشیه کند اما در نهایت ضربه کاری را به بدنه تیم استقلال وارد خواهد کرد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401368

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]