1

اختصاصی/دولت مبالغ حاصل از فروش اوراق بهادار را صرف پروژه‌های عمرانی کند

  • کد خبر : 212867
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

عضو کمییسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه فروش اوراق بهادار برای افزایش بودجه دولت در حقیقت قرض از مردم است، گفت: مبالغ حاصله باید در پروژه‌های عمرانی هزینه شود تا کشور از بن‌بست کنونی خارج شود.

“غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی” عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار مجلس افق نیوز، با اشاره به برخی انتقادها درباره قرار دادن فروش اوراق بهادار برای افزایش بودجه دولت در لایحه بودجه ۹۶ گفت: راه چاره چیست، اکنون تکمیل پروژه‌های عمرانی در کشور قفل شده است.

وی ادامه داد: معمولا در شرایط کمبود بودجه در کشور از بانکهای خارجی استقراض می‌شود اما بنده معتقدم به جای این اقدام می‌توان از مردم خودمان قرض کنیم.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه پنجاه و هفت هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیاز است، اظهار داشت: میزان نقدینگی کنونی دولت تنها یازده هزار و دویست میلیارد تومان است، آیا می‌توان همه پروژه‌ها را در کشور تعطیل کرد؟ اگر از خارج قرض کنیم هیاهو می شود و مخالفان ادعای ایجاد وابستگی می‌کنند مانند زمان دریافت وام پنج میلیارد دلاری از روسیه که در مجلس اتفاقی افتاد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی بیان داشت: اینکه از توان پولی کشور استفاده کنیم اتفاق بسیار خوبی است اما باید پرسید چه میزان، چه زمان و تا کجا باید از این توان استفاده کرد؛ نباید از مردم با استمرار قرض بسیار گرفت و بازپرداخت آن هم باید طی چند سال مشخص باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات خاطرنشان کرد: با خروج از این بن بست طی سال ۹۶ دیگر این رقم نباید رشدی داشته باشد و از سوی دیگر مبالغ حاصله از فروش اوراق بهادار تنها باید در پروژه‌های عمرانی هزینه شود و نه اجرایی و این امر نیازمند نظارت مجلس است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212867

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر