1

یک هواپیمای بدون سرنشین امریکایی در افغانستان سقوط کرد.

  • کد خبر : 10100
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۵:۴۷

سقوط هواپیمای جاسوسی امریکا در غزنی ناتو اعلام کرد، یک هواپیمای بدون سرنشین امریکایی به دلیل “نقص فنی” در جریان یک ماموریت جاسوسی در شرق ایالت غزنی افغانستان سقوط کرد. به گزارش خبرنگار پرس تی‌وی، دفتر رسانه‌ای نیروهای ناتو با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید سقوط این هواپیما، مشکلات فنی را علت این حادثه ذکر کرد. […]

سقوط هواپیمای جاسوسی امریکا در غزنی

ناتو اعلام کرد، یک هواپیمای بدون سرنشین امریکایی به دلیل “نقص فنی” در جریان یک ماموریت جاسوسی در شرق ایالت غزنی افغانستان سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار پرس تی‌وی، دفتر رسانه‌ای نیروهای ناتو با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید سقوط این هواپیما، مشکلات فنی را علت این حادثه ذکر کرد.

این درحالی است که ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان ادعا کرده است، شبه نظامیان طالبان این هواپیمای بدون سرنشین را هدف قرار داده­اند.

حدود سه هفته قبل نیز، یک فروند بالگرد چینوک در ولایت وردک در نزدیکی مرز غزنی سقوط کرد که در اثر آن ۳۱ نیروی امریکایی کشته شدند.

این سقوط که طالبان مسئولیت حمله به آن را بر عهده گرفت، مرگ­بارترین تک سانحه‌ برای نیروهای امریکایی از زمان حمله این کشور به افغانستان در سال ۲۰۰۱ تاکنون به شمار می­آید.

شبه نظامیان طالبان ادعا می‌کنند، چندین هواپیما و بالگرد ناتو را در نقاط مختلف کشور افغانستان در چند ماه گذشته با موفقیت هدف قرار داده‌اند.

با وجود استقرار حدود ۱۵۰ هزار نیروی امریکایی در افغانستان، گروه شبه نظامی طالبان نشان داده است که توانایی ترمیم و تقویت خود را در شرایط مختلف دارد.

این گروه شبه نظامی به طور پیوسته حملات خود را علیه نیروهای تحت امر امریکا در افغانستان افزایش داده است و تلفات و خسارات سنگینی به آن­ها وارد کرده است.

بر پایه این گزارش، با آغاز حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی که بدون مجوز سازمان ملل متحد صورت می­گیرد، تعداد زیادی غیرنظامی جان خود را در مناطق مرزی پاکستان و افغانستان از دست داده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر