2

شاهد شکست دایمی شیطان بزرگ در خاورمیانه خواهیم بود

  • کد خبر : 10142
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۹:۴۹

سفیر سابق کشورمان دردمشق گفت: به زودی سوریه از بحران فعلی‌اش پیروزمندانه خارج خواهد شد و این پیروزی به منزله “شکست دایم شیطان بزرگ” در منطقه خاورمیانه خواهد بود.احمد موسوی در مراسم افطار تعدادی از روزنامه‌نگاران محلی و خبرنگاران عرب در مقر سفارت در گفت‌وگو با روزنامه‌ی الوطن سوریه درخصوص دیدگاه‌های ایران در قبال تحولات […]

سفیر سابق کشورمان دردمشق گفت: به زودی سوریه از بحران فعلی‌اش پیروزمندانه خارج خواهد شد و این پیروزی به منزله “شکست دایم شیطان بزرگ” در منطقه خاورمیانه خواهد بود.احمد موسوی در مراسم افطار تعدادی از روزنامه‌نگاران محلی و خبرنگاران عرب در مقر سفارت در گفت‌وگو با روزنامه‌ی الوطن سوریه درخصوص دیدگاه‌های ایران در قبال تحولات فعلی در این کشور بیان کرد: معتقدم این تحولات با شکست رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ در منطقه پایان خواهد یافت و طومار امپریالیسم و قدرت آمریکا در خاورمیانه پیچیده خواهد شد.

وی در ادامه اصطلاح “محور شرارت” را اصطلاحی قدیمی دانست و گفت: این اصطلاح بعد از شکست دشمن صهیونیستی در جنگ ۲۰۰۶ در جنوب لبنان، جنگ غزه در سال ۲۰۰۸ و جنگ‌های عراق و افغانستان ایجاد شد. دشمنی که هیچ شانسی نداشت، شانسش را یک بار دیگردر لبنان، غزه، عراق و افغانستان امتحان کرد که در هر بار شکست خورد.

موسوی افزود: معتقدم آخرین ایستگاه شکست دشمن امت عربی واسلامی، سوریه خواهد بود.

سفیر سابق کشورمان در دمشق گفت: منطقه‌ای در جهان نیست که نیازمند انجام اصلاحات نباشد؛ چرا که حاکمان کشورها، از ملائکه نیستند. سوریه هم نیازمند انجام برخی اصلاحات است که این روند را آغاز کرده است. اما اصلاحاتی که مد نظر دشمن است غیر از اصلاحاتی است که ملت در نظر دارد.

وی ادامه داد: دشمن خواهان آن است که سوریه در برابر رژیم صهیونیستی زانو بزند که این اصلاحات موجود در کتاب قاموس دشمن است، اما اصلاحاتی که ملت سوریه می‌خواهد اصلاحاتی است که مسوولان سوریه انجام دادند.

وی با تاکید بر حمایت کشورش از سوریه گفت: موضع سوریه موضع عزت و شرافت است. هم‌چنین اتاق عملیات در سوریه نیست بلکه در خود رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس و فرانسه است.

موسوی ادامه داد: افزایش اجماع خارجی برای اعمال فشارهای بیشتر علیه سوریه تنها دلالت بر شکست و فروپاشی دشمن در داخل سوریه دارد.

وی هم‌چنین از مواضع برخی کشورهای منطقه در دنباله‌روی از غرب در اعمال فشار علیه سوریه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه با فراخوانی سفرای کشورهای عربی، شاهد اجماع کشورهای عربی منطقه در قبال این مساله هستیم که معتقدیم این هماهنگی‌ها به دلیل فروپاشی گروه‌های معارض و از دست دادن محبوبیت‌شان است.

موسوی در پایان بیان کرد: معتقدم سوریه در مسیر درست اصلاحات و در خط مقدم که خط عزت و شرافت است، گام برمی‌دارد و پیروز است. زمانیکه طرح آمریکا در سوریه با شکست مواجه شود، شاهد شکست دایمی شیطان بزرگ در خاورمیانه خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، روز گذشته (شنبه) به پیشنهاد علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه و با تائید رئیس جمهور، محمد رئوف شیبانی، معاون خاورمیانه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه ، به عنوان سفیر جدید کشورمان در سوریه منصوب شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر