1

فریدون زندی:دوست ندارم عکس‌های مصدومیتم را ببینم

  • کد خبر : 101891
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸

فریدون زندی یک روز پس از مصدومیتی شدید پایش را به تیغ جراحان سپرد و حالا می گوید خیلی زود به فوتبال بر می گردد.

سعید اکبری:دوست داشتیم در شرایط بهتری با فریدون زندی گفت‌وگو کنیم، نه حالا که پس از یک مصدومیت تلخ، روی تخت بیمارستان دراز کشیده بود. پیدا کردن او در روزهای عادی فوق‌‌العاده دشوار است اما روز گذشته با کمک شهراد ناظمی مدیربرنامه‌های او، دقایقی توانستیم به صورت تلفنی با فریدون زندی که در «بیمارستان ورزشی» دوحه بستری بود گفت‌وگو کنیم. فریدون ناراحت نبود و در طول مصاحبه، بارها خندید. او روحیه بالایی داشت و گفت به زودی برمی‌گردد، خیلی زود: «۴ ماه دیگر دوباره بازی می‌کنم.»

 

*فریدون دچار مصدومیت شدیدی شدی. این خبر ناراحت‌کننده بود و برخی از فوتبالی‌ها نیز دعا کردند که تو زودتر برگردی.

خب، شرایط اینقدرها هم که فکر می‌کنید بد نیست، البته خوب هم نیست. من نمی‌توانم به خاطر این مصدومیت ناراحت باشم، باید مثبت فکر کنم. الان این وضعیت را دارم. مثبت فکر می‌کنم و دوست دارم زود برگردم. عکس‌هایی که همه دیدند نشان می‌داد که مصدومیت من خیلی شدید است. خودم دوست ندارم این عکس‌ها را ببینم ولی بالاخره این مصدومیت را سپری می‌کنم و برمی‌گردم. من زود برمی‌گردم و بازی می‌کنم.

*این روحیه تو، تحسین‌برانگیز است ولی هرکس در ایران فیلم آن اتفاق یا عکس‌هایش را دید، شوکه شد. واقعاً صحنه بدی بود… 

آن صحنه، واقعاً صحنه عجیبی است. من فقط یادم هست که می‌خواستم به سمت دروازه شوت بزنم. نگاه کردم به توپ و بعد دروازه. دیگر چیزی یادم نیست. می‌خواستم شوت بزنم ولی دفاع حریف محکم به پایم کوبید. فقط یادم هست زمین افتادم. آن شب واقعاً سخت گذشت. خیلی درد داشتم. سریعاً من را به بیمارستان رساندند. تا صبح درد داشتم و همان روز پایم را عمل کردند. بعد از عمل بود که دیگر دردی در پایم نداشتم. از لحظه‌ای که به هوش آمدم تصمیم گرفتم مثبت فکر کنم. دردم کم شده است. با دکترم صحبت کردم. او گفت که همه‌چیز خوب است و نگران نباش. ایرادی ندارد، می‌گذرد و تمام می‌شود. مصدومیت، جزئی از فوتبال است و برای هر بازیکنی پیش می‌‌آید.

*همه دوست دارند درباره زمان بازگشت دوباره تو به فوتبال بدانند. برخی می‌گویند ۶ ماه، برخی می‌گویند ۹ ماه و برخی می‌گویند شاید دیگر نتوانی فوتبال بازی کنی.

من که فعلاً بیمارستان هستم و دو روز دیگر مرخص خواهم شد. از همین حالا به نوعی فیزیوتراپی را شروع کرده‌ام (خنده). یعنی از روی همین تخت بیمارستان. روی پایم دستگاه وصل کرده‌اند که گاهی تکان بخورد. امکانات اینجا فوق‌‌العاده است. هیچ کم و کسری نیست. اینقدر انگیزه دارم که زود بلند شوم و بتوانم فوتبال بازی کنم. از طرفی به خاطر مصدومیت ناراحتم و از طرفی هم می‌خواهم خوشحال باشم که اتفاقی بدتر از این نیفتاد.

*کی برمی‌گردی؟

خب دکتر معالجم گفت وضعیت پایت خوب است و بعد از عمل مشکلی نداری اما به‌هر‌حال باید یک زمانی بگذرد. او به من روحیه زیادی داد و گفت اگر خیلی شرایط خوب پیش برود، می‌توانی از ۳ ماه دیگر فوتبال بازی کنی.

*سه ماه دیگر؟ یعنی ممکن است این اتفاق بیفتد؟

البته در بهترین حالت سه ماه دیگر برمی‌گردم. به من گفتند که در حالت عادی از ۴ ماه دیگر می‌توانی تمریناتت را شروع کنی. خدا را شکر جایی که شکسته، زیاد حساس نیست. اگر بالاتر بود، شاید دیگر نمی‌توانستم فوتبال بازی کنم.

*شایعه شده بود که شاید فریدون دیگر نتواند فوتبال بازی کند.

نه این شایعات درست نیست. خب، قبل از جراحی من هم اطلاعات درستی نداشتم و نگران بودم ولی حالا شک نکنید از ابتدای فصل آینده دوباره فوتبال بازی می‌کنم. خوشحالم که اتفاق بدتری نیفتاد. این شایعات درست نیست که من یک‌سال بیرون خواهم بود. من زود برمی‌گردم و دوباره بازی می‌کنم.

*مردم هم پیگیر وضعیت تو بودند. در ایران اغلب سایت‌ها و رسانه‌ها نیز پیگیر اخبار مصدومیت تو بودند.

مصدومیتم واقعاً ناراحت‌کننده بود ولی از یک لحاظ خوشحال شدم. درست است اتفاق بدی برایم افتاد ولی دیدم که تمام سایت‌ها در ایران مدام پیگیر حال من بودند. دیدم که در فیس‌بوک همه مردم دعا می‌کردند که من زودتر برگردم. وقتی این چیزها را دیدم واقعاً خوشحال شدم. فهمیدم که در ایران مردم من را دوست دارند. باید از همه آنها تشکر کنم و بگویم که دوباره با امیدی که به من داده‌اند، برمی‌گردم.

*چرا در این مدت ارتباطت را با رسانه‌ها قطع کرده بودی؟

من روزهای سختی داشتم. نمی‌خواهم بگویم بد بود، اتفاقاً بازی در ایران خوب هم بود ولی می‌خواستم یک مدت از حاشیه دور باشم و آرامش داشته باشم. به همین دلیل از ایران بیرون آمدم و گفتم بهتر است حرف نزنم و مصاحبه نکنم اما خب وقتی این اتفاق افتاد و دیدم مردم اینقدر لطف دارند و دعا می‌کنند، گفتم باید حرف بزنم و از آنها تشکر کنم.

*راستی بازیکنی که تو را مصدوم کرد، به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. از تو عذرخواهی کرد؟

من هم شنیدم که او بهترین بازیکن زمین شد ولی اصلاً عذرخواهی نکرد.

*مرسی، امیدواریم به زودی برگردی.

ممنون از دعای همه شما. امیدوارم زود برگردم و باز هم بازی کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=101891

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر