7

تاریخچه ی دیدارهای تیم ملی ایران و تیم ملی امارات

  • کد خبر : 360129
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶

اماراتی‌ها از سال ۱۳۵۹ در پیکارهای مختلف آسیایی مقابل تیم ملی ایران صف‌آرایی کرده‌اند و در اغلب مسابقات نیز مغلوب ملی‌پوشان کشورمان شده‌اند

۲۴ سال حسرت بر دل اماراتی ها بابت شکست ایران!

به گزارش افق نیوز ، اماراتی‌ها از سال ۱۳۵۹ در پیکارهای مختلف آسیایی مقابل تیم ملی ایران صف‌آرایی کرده‌اند و در اغلب مسابقات نیز مغلوب ملی‌پوشان کشورمان شده‌اند. این دو تیم تاکنون ۱۶ مرتبه در دیدارهای رسمی و دوستانه به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم ایران ۱۲ پیروزی بوده و اماراتی‌ها فقط یکبار موفق به بردن ما شده‌اند.رویارویی‌های دو تیم سه بار هم با تساوی به پایان رسیده است. اولین بازی ایران و امارات روز چهاردهم شهریور سال ۵۹ در آستانه آغاز جام ملت‌های آسیا۱۹۸۰ کویت بود. جدالی دوستانه که با دو گل به سود ملی‌پوشان ایران تمام شد و ایرج دانایی فرد ملی‌پوش فقید استقلال اولین گل آن مسابقه و در واقع نخستین گل ملی ایران را وارد دروازه امارات کرد.

البته در طول تاریخ رقابت‌های دو تیم، استقلالی‌هایی مانند نصرالله عبداللهی،  شاهرخ بیانی، رضا عنایتی، امیرحسین صادقی، رسول خطیبی و فریدون زندی نیز موفق به گشودن دروازه تیم ملی امارات شده‌اند . تنها پیروزی تاریخ امارات برابر ایران روز یازدهم شهریور سال  ۱۳۷۶ در شهر ابوظبی به دست آمد. جدالی دوستانه که با برتری ۳-۱ میزبان تمام شد و حمید استیلی تک‌گل تیم ملی کشورمان را به ثمر رساند. در واقع آنها ۲۴ سال است که حسرت پیروزی برابر ملی‌پوشان کشورمان را می‌خورند.

منبع: روزنامه خبر ورزشی
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=360129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر