0

بروجردی:حرف‌های نخست وزیر رژیم اشغال‌گر قدس اعتباری ندارد

  • کد خبر : 106689
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش اخیر آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران را مثبت خواند و گفت: قطار هسته‌ای ایران در ایستگاه‌های صلح آمیز توقفی ندارد.

قطار هسته‌ای ایران در ایستگاه‌های صلح آمیز توقفی ندارد

علاء الدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، گفت: گزارش آژانس در ادامه فضای مثبتی است که بعد از مذاکرات ژنو میان ایران و ۱+۵ به وجود آمد.

نماینده مردم بروجرد درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران در ارائه این گزارش بی‌تاثیر نبوده، تصریح کرد: در پایان دیدار آمانو با صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی بیانیه مشترکی صادر شد که این کار  در ۱۰ سال اخیر رخ نداده بود.

وی با بیان اینکه رویکرد مثبت آژانس متاثر از فضای جدیدی است که غرب درقبال ایران دارد، افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی با گزارش اخیر خود نشان داد نگاه واقع‌بینانه‌تری نسبت به برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان اتخاذ کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: سیاست جمهوری اسلامی برپایه همکاری با آژانس استوار است و به میزانی که آژانس برخوردهای واقع‌گرایانه، مبتنی بر مقررات این نهاد بین المللی  داشته و از  فشارهای سیاسی که از سوی آمریکا اعمال می شود در ارائه گزارش‌های خود اجتناب کند، قطعا همکاری های متقابل می تواند در آینده بیشتر شود.

بروجردی درخصوص تاثیر این گزارش مثبت بر فضای مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ گفت: به دلیل اینکه پایه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ گزارشات آژانس است ارائه گزارش فصلی اخیر می‌تواند فضای بازتری در مذاکرات ژنو۳ ایجاد کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به موضع‌گیری نتانیاهو نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی درباره گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی، تصریح کرد: حرف‌های نخست وزیر رژیم اشغال‌گر قدس اعتباری ندارد ایران در چارچوب اهداف صلح آمیزهسته‌ای توقفی در فعالیت های خود نداشته و به راه خود ادامه می دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود خبر داده که ایران پس از روی کار آمدن حسن روحانی توسعه فعالیت‎های هسته‌ای را متوقف کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=106689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر