1

شهریاری: مقام معظم رهبری فرمودند نباید از بیت المال برای تحدید نسل هزینه شود

  • کد خبر : 111914
  • ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مقام معظم رهبری در جلسه دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی صریحاً تأکید فرمودند که دستگاههای دولتی مطلقاً به خود اجازه ندهند که پول بیت المال برای اینکه (رشد) نسل متوقف شود؛ هزینه شود.

حسینعلی شهریاری گفت: مسئله جمعیت در جهان امروز یکی از شاخصهای مهم قدرت کشورهاست و وضعیت کشورهایی مثل چین و هندوستان گوای بارز این رویکرد است و به روشنی می‌بینیم که جمعیت بالای این کشورها باعث شده است که در دنیا حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشند و خیلی کارهای بزرگی هم انجام داده‌اند.

در اسلام هیچ وقت توصیه نشده است که جمعیت کاهش پیدا کند، یکی از افتخارات جمهوری اسلامی نیز بعد از انقلاب این بود که جمعیت ایران که حدود ۳۰ میلیون نفر بود طی سالهای پس از انقلاب رشد چشمیگری پیدا کرد و کارهایی بسیاری خوبی در این زمینه انجام شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین گفت: البته در برهه هایی در دولت حرفهایی زده شد و طرحهایی را بردند و در مجلس وقت تصویب کردند که مقام معظم رهبری هم در سفری که به خراسان شمالی داشتند، در این مورد صحبت فرمودند. باید از سال ۷۰ در مورد سیاستهای جمعیت کشور تجدید نظر می‌شد تا ما با مشکل امروز تحدید نسل مواجه نشویم اما متأسفانه این اتفاق در زمان مناسب رخ نداد.

شهریاری گفت: با این وضعیت اکنون در خطر تحدید نسل قرار داریم و جمعیت کشور ما در چند دهه آینده اگر با این روند پیش برود با رشد منفی جمعیت مواجه می‌شود و کشوری خواهیم داشت که درصد قابل توحهی از جمعیت آن سالمند خواهند بود و نیروی جوان و مولد کشور کاهش پیدا می‌کند و همان بلایی که در کشورهای اروپایی رخ داد و امروز مجبورند نیروی کار مهاجر وارد کنند، تا بتوانند چرخ اقتصادشان را بچرخانند، گریبان ما را هم خواهد گرفت.

در این زمینه در دولت احمدی نژاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی، بحثهای زیادی شد و افراد زیادی در این زمینه تحقیق و بررسی کردند که البته مقام معظم رهبری فرمودند بهتر است این طرح در مجلس تصویب شود که قانون بشود.

شهریاری گفت: ما در این زمینه طی دو سال گذشت در مجلس یک طرح مفصل که ۵۰ ماده دارد ، تنظیم کردیم و مجدداً یک کار مشترک با کمیسیون فرهنگی مجلس انجام دادیم و مسائلی که نظر می‌رسید اصلاح شد. یکی از دغدغه های جدی همیشه این بود که به بهانه مسائل بهداشتی که متأسفانه گاهی وجود دارد، کاری نکنیم که همان اتفاقاتی که در چند سال گذشته رخ داد، دوباره تکرار شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد:‌ اکنون منتظریم که این طرح به صحن علنی مجلس بیاید، چون یک مجموعه کارهایی باید انجام شود. خیلی به صورت دستوری و با قانون و آیین نامه نمی‌توان به این اهداف رسید، نیاز به کار فرهنگی داریم باید به صورت جدی علاوه بر دولت،افراد فرهیخته جامعه، علما، روحانیت و نخبگان و روشنفکران جامعه نیز وارد میدان شوند.

همه باید دست به دست هم بدهیم تا این خطری که نسل ما را تهدید می کند از بین برود، ما در جلسه‌ای که با همکاران شورای عالی انقلاب فرهنگی خدمت مقام معظم رهبری بودیم، هم شاهد مطالب مهمی بودیم که ایشان در این زمینه فرمودند و متأسفانه این فرمایشان مهم مورد توجه قرار نگرفت.

فارس/ مقام معظم رهبری در آن جلسه فرمودند که « از آن طرف هم مسئله عقیم سازی و جلوگیری باید جداً جلویش گرفته شود، دستگاههای دولتی مطلقاً به خود اجازه ندهند که پول بیت المال صرف شود برای اینکه نسل متوقف شود».

شهریاری گفت:‌ این یک دستور بسیار جدی، جامع و ایده آلی است که ایشان فرمودند،دستگاههای دولتی نباید از بیت المال در جهتی هزینه کنند که رشد نسل کاهش پیدا کند یا مشکلاتی به هر دلیلی در این زمینه به وجود بیاید اما گاهی متأسفانه مسائل بهداشتی را در این زمینه بهانه می‌کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=111914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر