4

اختیار به ستادهای استانی برای اعمال محدودیت‌ کرونایی/ممنوعیت ورود به مترو در صورت نداشتن ماسک

  • کد خبر : 364561
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از تفویض اختیار به ستادهای استانی برای اعمال محدودیتهای کرونایی در استان ها خبر داد.

حسینعلی شهریاری :: خبرگزاری خانه ملت

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: در این جلسه با توجه به شیوع اومیکرون به ستادهای کرونای هر استان مجوز داده شده تا با توجه شرایط هر استان در صورت ضرورت محدودیتهای لازم را اعمال کنند که تا کنون این اجازه به ستادهای استانی داده نشده بود.

وی افزود: البته ما با تعطیلی کامل مخالف هستیم چرا که در برخی از روستاها و بین عشایر واقعا تعطیلی کامل ضروری نیست لذا با توجه به شرایط هر استان نیازی به تعطیلی کامل کشور نیست.

نماینده زاهدان در مجلس با بیان اینکه برای کنترل اومیکرون باید پروتکل‌های بهداشتی از طرف همه رعایت شود ، ادامه داد:البته اقدامات و محدودیت‌هایی هم از سوی مسئولان مربوطه در زمینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو تهران اعمال شده مبنی بر اینکه اگر شخصی از ماسک استفاده نکرد نباید از مترو استفاده کند.

شهریاری ادامه داد: به شرکت‌های هواپیمایی و دیگر بخش‌های حمل و نقل عمومی دستورات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده شده است اما اینکه چقدر اینها اجرایی شود بستگی به اعمال نظارت‌ها دارد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شیوع بالای اومیکرون این ویروس اکثریت مردم را مبتلا خواهد کرد، اضافه کرد:مهمترین مسئله برای جلوگیری از شیوع این ویروس تزریق دوز سوم واکسن است که متاسفانه تا کنون تنها ۱۷  ونیم میلیون نفر دوز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند که لازم است بقیه نیز دوز سوم را تزریق کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت گفت: همچنین توصیه شده تا با موافقت والدین کودکان ۹ تا ۱۲ سال هم واکسن پاستوکووک یا سینوفارم تزریق کنند این هم به کاهش مبتلاها کمک می‌کند .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=364561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر