2

انتقاد باید سازنده باشد

  • کد خبر : 11596
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۹:۳۵

اسدالله بادامچیان اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری برای همه ما تکلیف می‌آورد و هر کس در خط ولایت است وقتی ایشان موضوعی را مطرح می‌کنند تکلیفی بر خود احساس می‌کند.قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبری در جمع استادان دانشگاه گفت: این اظهارات برای همه کسانی که اهل تحلیل و […]

اسدالله بادامچیان اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری برای همه ما تکلیف می‌آورد و هر کس در خط ولایت است وقتی ایشان موضوعی را مطرح می‌کنند تکلیفی بر خود احساس می‌کند.قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبری در جمع استادان دانشگاه گفت: این اظهارات برای همه کسانی که اهل تحلیل و در معرض اظهار مواضع هستند، این تکلیف را می‌آورد که بجای موضع تخریبی، حتما موضع نقد سازنده داشته باشند.

اسدالله بادامچیان اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری برای همه ما تکلیف می‌آورد و هر کس در خط ولایت است وقتی ایشان موضوعی را مطرح می‌کنند تکلیفی بر خود احساس می‌کند.

وی با اشاره به تفاوت‌های انتقاد سازنده و تخریب یادآور شد: برای تفکیک تخریب و انتقاد خود انسان باید از روی تعلق و دقت عمل کند در این صورت فرد می‌داند که حرفش را با چه نیتی می‌زند، آیا سخن او واقعا با نیت تهاجم، تخریب و تضعیف است یا اینکه می‌خواهد در بیان مواضع طرف را به حق‌پذیری برساند که حق را قبول کند.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: اگر ما در مواضع خود خواستیم حق را محور قرار دهیم و آنچه حق است را مطرح کنیم، این یک نقد سازنده خواهد بود در حالی که تخریب به این معناست که فرد بجای تحلیل مواضع و سخنان کسی، بخواهد او را له کند و بکوبد.

وی افزود: در حال حاضر در ایران به اندازه‌ای آزادی وجود دارد که نقد، انتقاد، تهاجم و تخریب هست. همه در نهایت آزادی این کار را انجام می‌دهند و جالب این است آنها که این کار را انجام می‌دهند اعلام می‌کنند که نمی‌خواهند درگیری ایجاد کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری بر همین اساس رهنمود دادند که انتقاد باید سازنده باشد. دولت نیز نباید به نقدهای انجام شده بی‌اعتنا بماند. باید انتقادها را مورد بررسی قرار داده و انتقادهای سازنده را به کار گرفته و اجرا کند.

وی با اشاره به انتقاد برخی از مردم به عملکرد دولت اضافه کرد: وقتی مردم نقد می‌کنند فضا نباید به گونه‌ای باشد که خدمات دولت را نادیده بگیرند. دولت و مردم باید دست در دست هم دهند و اگر مردم بخواهند نقد کنند باید این انتقادها سازنده باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]