4

برگزاری کنفرانسی به منظور بررسی سرکوب‌های وحشیانه رژیم بحرین علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز ضددولتی

  • کد خبر : 1231
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۲

پرس تی ‎وی، مریم الخواجه، فعال مرکز حقوق بشر بحرین، خطاب به شرکت‌کنندگان و خبرنگاران حاضر در این کنفرانس سرکوب و ایجاد فضای وحشت بی‌وقفه توسط رژیم بحرین را تشریح کرد. الخواجه که برای اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها و افکار عمومی درباره وقایع بحرین به برلین، پایتخت آلمان سفر کرده است، به سکوت و همچنین معیارهای […]

پرس تی ‎وی، مریم الخواجه، فعال مرکز حقوق بشر بحرین، خطاب به شرکت‌کنندگان و خبرنگاران حاضر در این کنفرانس سرکوب و ایجاد فضای وحشت بی‌وقفه توسط رژیم بحرین را تشریح کرد.

الخواجه که برای اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها و افکار عمومی درباره وقایع بحرین به برلین، پایتخت آلمان سفر کرده است، به سکوت و همچنین معیارهای دوگانه غرب در قبال خشونت‌های در جریان توسط رژیم منامه اشاره کرد.

این فعال بحرینی گفت: “در لیبی شما شاهد حضور نیروهای خارجی بودید که برای حمایت و حفظ جان مردم در مقابل حکومتی که آن‎ها را می‌کشت آمده‌اند؛ در بحرین شما شاهد حضور نیروهای خارجی برای حمایت از دولت در مقابل مردم بی‌دفاع و غیرمسلحی هستید که مطالبات‌شان حقوق بشر، آزادی و دموکراسی است. ”

وی همچنین خاطر نشان کرد که حداقل ۴۰۰۰ نیرو که اغلب از عربستان سعودی هستند از ماه مارس در بحرین حضور دارند.

در ۱۴ مارس، عربستان سعودی نیروهایش را برای کمک در سرکوب تظاهرات گسترده ضددولتی به این شیخ‌نشین حاشیه جنوبی خلیج فارس اعزام کرد.

به گفته الخواجه، تاکنون ۱۳۰۰ بازداشت در بحرین صورت گرفته که هنوز ۱۰۰۰ تن در زندان‌های رژیم منامه تحت شکنجه و حتی تهدید به مرگ قرار دارند.

وی افزود: “من تقریبا هیچ حقی برای نگرانی ندارم. من در خارج هستم. میزان تهدید امنیتی برای من به یقین به اندازه تهدیدی که مردم حاضر در خیابان‌های بحرین می‌شوند نیست. اما من وظیفه‎ای دارم و اینجا هستم برای ادای آن وظیفه. ”

یک سازمان آلمانی صلح در نظر دارد که مراسم‌های بیشتری را برای آگاهی‌بخشی درباره سرکوب‌های وحشیانه معترضان ضددولتی در بحرین برگزار کند.

شمار زیادی از مردم در سرکوب‌های مردمی در بحرین تحت حمایت سعودی‌ها کشته شده و بسیاری دیگر بازداشت و در زندان‌ها شکنجه شده‌اند.

بحرین متحد دیرین آمریکا و ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده در آب‌های این کشور حاشیه خلیج فارس مستقر است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1231

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر