3

انتخابات، نقطه اقتدار ملی است

  • کد خبر : 12797
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶

مصطفی محمدنجار در جلسه شورای اداری گفت: امروز شرایط نظام به‌گونه‌ای است که در دنیا پرچم‌دار شده‌ایم و کشور در همه عرصه‌ها با سرعت در حال پیشرفت است. مصطفی محمدنجار در جلسه شورای اداری گفت: خوزستانی‌ها چه در دوران پیروزی انقلاب و چه در جنگ تحمیلی، فارغ از مسائل قومیتی از کشور پاسداری کردند و […]

مصطفی محمدنجار در جلسه شورای اداری گفت: امروز شرایط نظام به‌گونه‌ای است که در دنیا پرچم‌دار شده‌ایم و کشور در همه عرصه‌ها با سرعت در حال پیشرفت است. مصطفی محمدنجار در جلسه شورای اداری گفت: خوزستانی‌ها چه در دوران پیروزی انقلاب و چه در جنگ تحمیلی، فارغ از مسائل قومیتی از کشور پاسداری کردند و به همین دلیل این استان در دوران دفاع مقدس به مرکز تربیت نیروهای فرهیخته تبدیل شد.

وی افزود: خوزستان در دوران دفاع مقدس آسیب‌هایی دید و به همین دلیل دولت موظف است به این استان رسیدگی کند؛ مشکلات در این استان بسیار است، ولی دولت هم همیشه توجه خاصی به خوزستان داشته و حجم پروژه‌هایی که در دولت‌های نهم و دهم در این استان اجرایی شده قابل مقایسه با گذشته نیست. اکنون نظام در اوج شکوفایی است و مردم خوزستان هم همیشه پرچم‌دار این شکوفایی بوده‌اند.

محمدنجار تصریح کرد: امروز شرایط نظام به‌گونه‌ای است که در دنیا پرچم‌دار شده‌ایم و کشور در همه عرصه‌ها با سرعت در حال پیشرفت است. زمانی کشورهای غربی و اروپایی می‌گفتند که ایران توانایی پیشرفت علمی ندارد، ولی امروز به عنوان مثال در زمینه صنعت هوا فضا در رده هشت کشور برتر دنیا قرار داریم و دانشمندان جوان کشور علی‌رغم تحریم‌ها، پیشرفت‌های علمی بسیاری داشته‌اند.

وزیر کشور درباره بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: این بیداری اسلامی ناشی از انقلاب اسلامی ایران است و صدای انقلاب ایران در کشورهای منطقه به گوش می‌رسد. ملت ایران در منطقه به یک الگو تبدیل شده و این موضوع برای استکبار جهانی ناراحت‌کننده است.

وی ادامه داد: استکبار در ۳۰ سال گذشته بسیار تلاش کرده که به این نظام ضربه بزند و بارها با نقشه‌های مذهبی و قومیتی سعی داشته جلوی پیشرفت کشور را بگیرد؛ فتنه سال ۸۸ هم آخرین تلاش دشمن بود که شکست خورد. تحریم‌های سال‌های گذشته موجب کارآزمودگی ملت شده و در مقابله با تهدیدهای نرم هم تجربه‌ خوبی نصیب کشور شده است.

محمدنجار گفت: دشمن بسیار تلاش می‌کند که با تهدیدهای نرم و استفاده از فضای مجازی، دولت و نظام را ناکارآمد نشان دهد و سیاه‌نمایی کند و هرچه به سمت انتخابات آینده پیش می‌رویم تلاش خود را بیشتر می‌کند. پس از پیروزی انقلاب، ۲۹ انتخابات در کشور برگزار شده که در همه موارد، اقشار مختلف جامعه حضوری پررنگ و مقتدر داشته‌اند و در صحنه انتخابات حاضر بوده‌اند؛ این حضور نشان می‌دهد که ملت، نظام را دوست دارند و از آن حمایت می‌کنند. دشمن همیشه تلاش می‌کند که نقطه اقتدار ما را نشانه رود، ولی ملت ایران همیشه هوشیار است.

وزیر کشور با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: انتخابات، نقطه اقتدار ملی است وظیفه داریم شرایط را برای حضور حداکثری اقشار مختلف در انتخابات آینده فراهم کنیم. در انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری، ۲۶۵ درصد افزایش مشارکت داشتیم و ملت ایران در هر انتخابات، پرشورتر از قبل در صحنه حاضر می‌شود. اکنون ستاد انتخابات وزرات کشور تشکیل شده و کارها بسیار خوب در حال انجام است؛ وزارت کشور هم وظیفه دارد برابر قانون بستری را برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم کند.

وی با تاکید بر اقدامات انجام شده در دولت‌های نهم و دهم، افزود: حجم فعالیت‌های انجام شده در دولت‌های نهم و دهم قابل مقایسه با گذشته نیست؛ پیش از فعالیت دولت نهم، حجم صادرات غیرنفتی ایران ۷ میلیارد دلار بود، این در حالی است که این میزان در حال حاضر به ۳۲ میلیارد دلار رسیده و پنج برابر افزایش یافته است.

وزیر کشور تصریح کرد: افزایش صادرات غیرنفتی کشور نشان‌دهنده افزایش فعالیت‌های انجام شده در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و تولید است. اکنون هم دولت در تلاش است که میزان صادرات غیرنفتی را باز هم افزایش دهد و به مرز ۴۵ میلیارد دلار برساند.

محمدنجار خاطرنشان کرد: اعداد و ارقام در بخش حمل و نقل هم در دولت‌های نهم و دهم افزایش چشم‌گیری داشته و به عنوان مثال اعتباری که اکنون به پروژه‌های مترو در کشور اختصاص می‌یابد، پنج برابر افزایش یافته است. در اختصاص اتوبوس به شهرداری‌ها هم افزایش پنج برابری در آمار داریم. میزان اختصاص مینی‌بوس به شهرداری‌ها هم ۴۶ برابر رشد داشته و تعداد تاکسی‌ها هم از ۲۷ هزار دستگاه به ۵۳ هزار دستگاه رسیده است.

وی ادامه داد: زمانی سرانه فضای سبز کشور تنها ۱،۹ مترمربع بود، این در حالی است که اکنون میانگین این سرانه به ۱۱،۵ مترمربع رسیده است. همچنین در حوزه‌های دیگری مانند عمران و ساخت و ساز شهری و همچنین تقسیمات کشوری هم در چند سال گذشته فعالیت‌های خوبی در کشور انجام شده است.

وزیر کشور با تاکید بر رویکرد دولت مبنی بر تقویت روستاها برای تحقق مهاجرت معکوس، اظهار کرد: برای تحقق این هدف، تقویت دهیاری‌ها در دستور کار دولت است و فعالیت‌های موفقی در این زمینه انجام شده است. آباد کردن روستاها و تحقق مهاجرت از شهرها به روستاها سیاست دولت است. در بخش‌های دیگر مانند توسعه علم، راه و راه‌آهن، بهداشت و درمان و دیگر بخش‌ها هم فعالیت‌های خوبی انجام شده و یا در حال انجام است.

محمدنجار گفت: زمانی مصرف بنزین در کشور روزانه ۶۰ میلیون لیتر بود که اگر با همان شرایط پیش می‌رفتیم، امروز این میزان به ۱۱۰ میلیون لیتر در روز رسیده بود. آن زمان استکبار، کشور ما را تهدید می‌کرد که اجازه واردات بنزین ندهد، این در حالی است که امروز ایران صادرکننده بنزین است و علی‌رغم افزایش تعداد خودروها، مصرف روزانه بنزین همان ۶۰ میلیون لیتر است.

وی افزود: هدفمندی یارانه‌ها باید فرهنگ مصرف را در کشور تغییر دهد و این موضوع اکنون در حال انجام است. دولت با حمایت مدیران دستگاه‌ها و ملت، طرح بزرگ هدفمندی یارانه‌ها را شجاعانه اجرایی کرد و مردم هم خوشبختانه بیشترین حمایت را از این طرح داشتند، زیرا سرمایه‌های کشور باید حفظ شود.

وزیر کشور با اشاره به سفرهای استانی هیات دولت، تصریح کرد: ابتکار سفرهای استانی بی‌نظیر بود، زیرا با حضور هیات دولت در استان‌های مختلف، مشکلات از نزدیک مشاهده و برای حل آن‌ها راه‌کار اتخاذ می‌شود. همچنین سند توسعه استان‌ها در این سفرها تدوین شد.

محمدنجار با بیان این‌که ظرفیت‌ها و توانایی‌های بسیاری در خوزستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: خوزستان دارای ظرفیت‌های خدادادی فراوانی است و به عنوان مثال سه فصل از سال می‌توان در این استان کشاورزی کرد. مرزی بودن استان هم فرصتی است که می‌توان از آن به‌خوبی استفاده کرد، ولی لازم است برای استفاده از این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی کرد/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر