2

تمدن:در صورت مشاهده هرگونه استفاده،حق ما محاکمه است

  • کد خبر : 12855
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰

مرتضی تمدن استاندار تهران در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی استان تهران گفت: ملاک و معیار عملکرد یک امر تشریفاتی و من‌درآوردی نیست. بلکه اساس خدمت بر ارزشیابی و ارزیابی است و خداوند متعال همه ما را ارزیابی می‌کند.  استاندار تهران با بیان اینکه انسان همواره در معرض ارزیابی و آزمایش است تصریح کرد: اگر در […]

مرتضی تمدن استاندار تهران در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی استان تهران گفت: ملاک و معیار عملکرد یک امر تشریفاتی و من‌درآوردی نیست. بلکه اساس خدمت بر ارزشیابی و ارزیابی است و خداوند متعال همه ما را ارزیابی می‌کند.

 استاندار تهران با بیان اینکه انسان همواره در معرض ارزیابی و آزمایش است تصریح کرد: اگر در نظام هستی ارزشیابی وجود نداشت بهشت و جهنم بی‌معنا بود؛ آنهایی که در این آزمون موفق و قبول می‌شوند مسیرشان روشن و آنهایی هم که مردود می‌شوند مسیرشان معین است.
وی ادامه داد: خداوند پیامبران و امامان معصوم را به عنوان چراغ راه فرستاد تا شاهد باشند و ما با کلام و راه آنها در واقع کلام و راه خداست خود را تطبیق داده و در این آ‌زمون سربلند باشیم.
تمدن با تأکید بر اینکه وقتی علاوه بر شخصیت حقیقی ما که در معرض آزمایش است وظیفه دیگری که خدمت‌رسانی به مردم است را خداوند به ما عطا می‌کند این آزمون مضاعف خواهد شد، گفت: در ظاهر خدمت‌رسانی به مردم کار آسانی است اما در باطن بسیار طاقت‌فرسا است چرا که حقوقی از جانب مردم بر دوش مسئولان گذاشته می‌شود و اگر نتوانیم به خوبی این حق را ادا کنیم در این ارزشیابی بازنده می‌شویم.
استاندار تهران شهید رجایی را از چهره‌هایی عنوان کرد که خود را در معرض آزمون الهی می‌دانست و یادآور شد: شهید رجایی خود را با آزمون الهی تطبیق داد و به این مسیر الهی توجه کرده و آن را نصب العین خود قرار داد. از این رو جاودانه و ماندگار شد و برای خدمت‌گذاران مردم به عنوان الگو قرار گرفت.
وی اضافه کرد: اخلاص در عمل و کار برای رضای خدا در گفتمان و رفتار شهید رجایی به خوبی دیده می‌شد؛‌ ملاک کار برای رضای خدا و ارزشیابی آن کار بسیار دشواری است.
تمدن ویژگی دیگر شهید رجایی را صداقت و راستگویی دانست و اظهار داشت: شهید رجایی همیشه با مردم از سر صدق و اخلاص سخن می‌گفت و مردم هم بر همین اساس وی را پذیرفتند.
استاندار تهران مردمی بودن و تکریم انسانها را از دیگر ویژگی‌های شهید رجایی عنوان کرد و گفت: وی مردم را ارباب خود می‌دانست و در واقع آنها را ولی‌نعمتان و صاحبان انقلاب خطاب کرد و هیچ فخرفروشی را نسبت به آنها روا نمی‌داشت و امروز ما در ارزشیابی‌های خود در دستگاه‌ها نوع نگاه به مردم را ملاک قرار می‌دهیم.
وی با تأکید بر اینکه اگر با ابزار تکریم ارباب رجوع را انجام دهیم خوب است اما کافی نیست تصریح کرد: اگر روح و جوهر مردمی بودن در دل ما نباشد کار هم به دل نخواهد نشست و فقط ظاهری است.
تمدن مهمترین مسئله‌ای را که موجب شد رجایی در ادبیات مدیریت کشور ماندگار شود کار جهادی و انقلابی دانست و افزود: امروز جامعه ما اگر در بخشی از عرصه‌ها با مشکل مواجه شده است به واسطه کاهش این روحیه و سردشدن بعضی‌ها نسبت به این شاخص ارزشمند و جاماندن و فراموش شدن ادبیات واقعی کار جهادی است.
استاندار تهران در ادامه به ساده‌زیستی مسئولان اشاره کرد که از ویژگی‌های بارز شهید رجایی بود و اظهار داشت: ساده زیستی کار را شیرین می‌کند اما اگر تا آخر حفظ نشود خیلی خطرناک خواهد بود؛ باید مواظب باشیم مدیریت ما را از این جایگاه دور نکند و زرق و برق زندگی مادی اساس و شاخص اصلی ما نباشد.
وی ادامه داد: منظور از ساده زیستی ادای سادگی درآوردن نیست بلکه این ویژگی باید در نهاد ما باشد وگرنه ساده زیستی‌های تصنعی نیز وجود دارند. برای مثال فردی بنزش را در خانه پارک می‌کند اما در بیرون پیکان و پراید سوار می‌شود. در واقع باید گفت هر کاری خدایی نباشد به دل نمی‌نشیند.
تمدن بر همین اساس حریص شدن و حفظ و ولع داشتن در زمانی که مسئولیتی بر عهده ماست را از عواملی دانست که موجب می‌شود انسان از جاده ساده زیستی خارج شود و گفت: آغاز یک خطر در درون یک نظام و کشور این است که اقشار مردم سر جای خود درجا بزنند و کسانی که مسئولیتی برای خود بدست آورده‌اند شروع به فاصله گرفتن از توده‌های مردم کنند.
وی ادامه داد: دلیل اینکه مردم امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را دوست دارند و به آنها عشق می‌ورزند این است که مردم ظاهر و باطن آنها را درک کرده است و سلامت و ساده‌زیستی این دو بزرگوار برای آنها اثبات شده است؛ بر اساس آیات قرآن کریم اگر ما در این مسیر قدم برداریم خداوند حب و مهر مسئولان را به دل مردم خواهد انداخت.
تمدن همچنین ضد تبعیض، عدالت‌خواه بودن و ضد فساد بودن را ویژگی دیگر شهید رجایی عنوان کرد و افزود: اگر در وجود ما این ویژگی‌ها نهادینه نشود راه به ناکجا آباد خواهیم برد؛ هرگاه کسی یک جبهه ضد فساد و رانت را یاری کند باید به پای آن بایستد چرا که ممکن است تهمت و افترا بشنود اما باید در این مسیر همچون رجایی ایستادگی کرد.
استاندار تهران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سه ماه از سخت‌ترین حملات رسانه‌ای علیه استانداری در جریان است خاطرنشان کرد: در پشت این تریبون سوگند می‌خورم با علم و اعتقاد و قسم جلاله یاد می‌کنم آنچه که مربوط به استانداری تهران این روزها مطرح می‌شود سر سوزنی از پول بیت‌المال بودجه عمرانی و بودجه جاری خدایی ناکرده تخلف وجود ندارد؛ اگر کسانی که این روزها این ادعاها را در مجاری رسمی کشور مطرح می‌کنند یک خطا را نشان دهد که سر سوزنی تخلف وجود دارد در محضر مردم استان تهران و کشور عرض می‌کنم که ما اشتباه کردیم و حق ما محاکمه است.
وی ادامه داد: حال که به فرموده مقام معظم رهبری در معرض این انتخابات بزرگ هستیم که باید بی‌عیب انجام گیرد چرا این مطالب را مطرح می‌کنند و اگر واقعا دنبال مطلب خاصی نیستند چرا در همان زمان این موضوعات را مطرح نمی‌کردند. از این رو این یک مسئله عادی نیست.

تمدن در خاتمه به ولایت‌پذیر بودن شهید رجایی اشاره و خاطرنشان کرد: شهید رجایی همواره در مقابل موضوعاتی که خط مشی نظام بود و ولی فقیه زمان تعیین تکلیف و روشنگری می‌کردند تسلیم بود/فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]