1

اعتدال نیازی به «مکتب فکری» ندارد

  • کد خبر : 131586
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴

یک فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه اعتدال به‌معنای میانه‌روی است و نیازی به مکتب فکری ندارد گفت: اینکه ما مکتب نیاوران را خاستگاه اعتدال بدانیم مانند این است که بگوییم برای احسان به والدین که موضوع خوبی است، مکتب فکری درست کرده‌ایم.

صادق زیباکلام فعال اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با بیان اینکه خاستگاهی برای  اعتدال به عنوان یک نظریه سیاسی وجود ندارد، اظهار داشت: اعتدال یعنی میانه‌روی، اصلاح‌طلبی، دموکراسی‌خواهی، پرهیز از خشونت و رادیکالیسم.

زیباکلام درباره اینکه برخی مکتب نیاوران را خاستگاه اعتدال می‌دانند، گفت: اصلا و ابدا هیچ‌کدام از این حرف‌ها را قبول ندارم چرا که اعتدال به‌معنای میانه‌روی است و نیازی به یک مکتب فکری نیست که بگویند ما در جهت اعتدال یک مکتب فکری درست کرده‌ایم.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: این امر مانند این است که ما بگوییم برای احسان به والدین که موضوع خوبی است، مکتب فکری درست کرده‌ایم.

وی درباره مصادره شعار اعتدال یادآور شد: این مصادره کردن نیست اما اعتدال زمانی ارزش پیدا کرد که ما ۸ سال گرفتار حاکمیت اصولگرایی و احمدی‌نژاد بودیم از این رو اگر آن ۸ سال نبود، چیزی به اسم اعتدال خیلی ارزش و بهایی نداشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=131586

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر