9

نباید با موشک مقر موساد را می‌زدیم، آمریکا ناراحت شد!

  • کد خبر : 366465
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۳۱

طیف اصلاح طلب طوری وانمود می کند که گویا جو بایدن و دیگر مقامات دولت آمریکا برای لغو تحریم های ایران لحظه شماری می کنند و این وسط همه معطل روسیه هستند!

ویژه ها

طیف اصلاح طلب طوری وانمود می کند که گویا جو بایدن و دیگر مقامات دولت آمریکا برای لغو تحریم های ایران لحظه شماری می کنند و این وسط همه معطل روسیه هستند!

روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه “ویژه‌های مشرق” نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ 

** نباید با موشک مقر موساد را می زدیم، آمریکا ناراحت شد!

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک ۱۲ موشک ۲ پایگاه موساد در اربیل عراق را منهدم کرد. همانطور که در بیانیه سپاه آمده است، «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه‌زن قرار گرفت. این اقدام سپاه بازتاب گشترده ای در رسانه های جهان داشت.

روزنامه های داخلی در شماره امروز نیز به صورت ویژه به این رویداد پرداختند. به این تیترها توجه کنید: «شلیک به چشم موساد»، «موشک باران لانه شرارت صهیونیست ها»، «هزار زخم بر شیطان»، «موشک باران در اربیل، انفجار در تل آویو»، «انتقام در ۱:۲۰»، «ستاره دنباله دار انتقام» و…

اما در میان روزنامه های امروز، تیتر روزنامه شرق قابل تأمل است. این روزنامه با انتشار تصویر نخست وزیر عراق، تیتر «واکنش عراق به حمله موشکی سپاه» را در واکنش به این رویداد بسیار مهم انتخاب کرد.

این روزنامه اصلاح طلب دقیقا همراستا با رسانه هایی از جمله بی بی سی فارسی، اینترنشنال سعودی و صدای آمریکا، گزارش خود را تنظیم کرده است.

در بخشی از گزارش روزنامه شرق آمده است: «جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت و گو با شبکه سی بی اس در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا این حمله را محکوم می کند، گفت:” البته. ما ایران را بخاطر انجام دادن این حمله محکوم می کنیم…آمریکا کاملا با صراحت می گوید که هرکاری لازم باشد برای دفاع از مردم، منافع مان و متحدانمان انجام خواهیم داد.»

روزنامه شرق در ادامه نوشت: «به گفته سالیوان، آمریکا با دولت عراق و دولت کردستان عراق در حال رایزنی است و برای کسب توان موشکی در دفاع از شهرهایشان به آنها کمک می کند.»

نباید با موشک مقر موساد را می‌زدیم، آمریکا ناراحت شد! / «برجام منهای روسیه» آدرس غلط برای تحمیل خسارت مضاعف

نباید با موشک مقر موساد را می‌زدیم، آمریکا ناراحت شد! / «برجام منهای روسیه» آدرس غلط برای تحمیل خسارت مضاعف

هر چند این روزنامه به صراحت اعلام نکرده، اما از محتوای این گزارش چنین برداشت می شود که «نباید با موشک مقر موساد را می زدیم، چون آمریکا ناراحت شده است»!

این روزنامه اصلاح طلب به هیچ عنوان به این اشاره نکرده است که همین چند روز پیش رژیم اسرائیل در اقدامی ددمنشانه ۲ تن از پاسداران ایرانی را که در سوریه به اقدام مستشاری مشغول بودند، به شهادت رساند.

گویا برخی رسانه های اصلاح طلب هیچ تعهدی نسبت به منافع ملی و عزت مردم ایران قائل نیستند و علنا و رسما به صدای آمریکا و صدای اسرائیل بدل شده اند.

ناگفته نماند که در سال ۸۸ و در پی فتنه افراطیون اصلاح طلب که با دروغ تقلب آغاز شد و در ادامه به شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» رسید، سران رژیم صهیونیستی از طیف تندرو اصلاح طلب به عنوان «سرمایه های اسرائیل» در ایران نام بردند.

** «برجام منهای روسیه» آدرس غلط برای تحمیل خسارت مضاعف

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «احتمال توافق وین بدون روسیه؟» به قلم «صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب نوشت: «اگرچه از منظر سیاسی احتمال آن بعید به نظر می‌رسد اما با توجه به موضع گیری آمریکایی‌ها که یک هفته به روسیه ضرب‌الاجل داده‌اند که یا از آن تضمینی که می‌خواهد منصرف شود و یا اینکه اساسا توافق وین بدون روسیه صورت بگیرد. یعنی ۳ کشور اروپایی خواهند بود؛ چین و آمریکا هم خواهند بود اما بدون روسیه. سوال اینجاست که آیا ایران حاضر است که توافق وین را بدون روسیه انجام دهد؟ در حقیقت درست است که مخاطب ضرب‌الاجلی که آمریکایی‌ها تعیین کرده‌اند مسکو است اما اگر دقیق‌تر نگاه کنیم به نظر می‌رسد که مخاطب آن اتفاقا تهران است.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اگر ایران بدون روسیه به توافق تن دهد گام بزرگی برای بیرون آمدن کشور از مشکلاتی که گرفتار آن است، خواهد برداشت. اما تردیدی نیست که این گام با دلخوری روسیه همراه است. اگر نه ایران به خاطر روسیه توافق برجام را کان‌لم یکن نماید آن وقت درست است که با روسیه مانده اما با مصیبت‌های اقتصادی و ادامه تحریم‌ها چه کند؟ به نظر می‌رسد که این یک هفته فرصتی است که مسئولان باید تصمیم دشواری بگیرند که آیا می‌خواهند بدون روسیه بمانند و غیض و غضب‌های مسکو را تحمل کنند یا اینکه می‌خواهند روسیه را تنها نگذارند. آنچه که مسلم است ملاک کشورها باید منافع ملی باشد.»

نباید با موشک مقر موساد را می‌زدیم، آمریکا ناراحت شد! / «برجام منهای روسیه» آدرس غلط برای تحمیل خسارت مضاعف

این روزها رسانه های اصلاح طلب به بهانه جنگ اوکراین مدعی هستند که باید روسیه از مذاکران ایران و ۱+۴ در وین حذف شده و ایران در اسرع وقت، برجام را احیا کند.

این طیف طوری وانمود می کند که گویا جو بایدن و دیگر مقامات دولت آمریکا برای لغو تحریم های ایران لحظه شماری می کنند و این وسط همه معطل روسیه هستند و این روسیه است که بازی را به هم زده است!

این در حالی است که بایدن همین چند روز پیش قانون وضعیت اضطراری علیه ملت ایران را تمدید کرد. و همین چند روز پیش بود که خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که آمریکا در ماههای گذشته ۲ نفتکش ایرانی را توقیف کرده است. این یعنی دزدی دریایی در وسط مذاکرات وین.

ایران به واسطه تجربه پرهزینه و عبرت آموز برجام در دولت روحانی، ۳ شرط اساسی را برای احیای برجام اعلام کرده است. یکی لغو تمامی تحریم ها به صورت دائمی است؛ دیگری ارائه تضمین معتبر از سوی آمریکا و سومین شرط نیز راستی آزمایی اقدامات ادعایی طرف آمریکایی است.

با اینحال جریان اصلاح طلب با پاک کردن صورت مسأله، در پی آن است تا با آدرس غلط «برجام منهای روسیه، خسارت مضاعفی را به ملت ایران تحمیل کند.

طیفی که پیشنهاد «برجام منهای روسیه» را مطرح کرده همان جریانی است که در ۸ سال گذشته دلار را ۱۰ برابر گران کرد و تحریم ها را نیز ۲ برابر کرد.

** بزرگداشت ۸ مارس توسط رکوردداران تضییع حقوق زنان

روزنامه اعتماد در مطلبی به قلم «زهرا نژاد بهرام» فعال اصلاح طلب که پیش از این عضو شورای شهر پنجم تهران بوده است، نوشت: «هشت مارس روز جهانی زنان بود. این روز در تقویم شمسی مصادف با ۱۷ اسفند است. سابقه تاریخی این روز به اوایل قرن بیستم در رابطه با اعتراضات زنان در امریکا برای دستمزد ناکافی و در ادامه در سایر کشورهای جهان در جهت احقاق حقوق خود بازمی‌گردد… هشت مارس متعلق به هیچ کشوری نیست و برای هیچ ملتی نیست هشت مارس برای همه زنان جهان است؛ مسلمان، مسیحی، یهودی، زرتشتی، بودایی و…»

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «در این روز جهانی درخواست کنیم لایحه نفی خشونت از زنان از دستور کار مجلس خارج نشود یا حداقل به تعویق نیفتد! ».

نباید با موشک مقر موساد را می‌زدیم، آمریکا ناراحت شد! / «برجام منهای روسیه» آدرس غلط برای تحمیل خسارت مضاعف

به عقیده کارشناسان لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت در جهت اطاعت از بند ۲ هدف ۵ سند ۲۰۳۰ تهیه شده است. این در حالی است که سند ۲۰۳۰ سندی ضدزن و ضدخانواده و در راستای فروپاشی نهاد خانواده تنظیم شده است. براساس گزارش های رسمی،  آمار قتل، تجاوز و خشونت علیه زنان در کشورهای مجری و مروج سند ۲۰۳۰ رکورد زده است.

پیش از این «حسن رحیم پور ازغدی» با انتقاد از حامیان سند ۲۰۳۰ گفته بود: «در پیمان نامه های غربی گفته شده است که خانواده باید برای نوجوان خود یک حریم خصوصی در مسائل جنسی و باروری قرار دهد، یعنی شما از دختر یا پسر ۱۰ ساله خودت نمی‌توانی بپرسی که دیشب با فلان فرد غریبه کجا بودی. اینجا دیگر بحث مجازات و خشونت علیه کودکان نیست بلکه بحث مداخله پدر و مادر است. همچنین در این پیمان‌ها بر تضمین دسترسی نوجوانان به سقط جنین و نگرفتن ایدز تاکید شده است.»

وقتی نجفی- سیاستمدار مشهور اصلاح طلب- در اقدامی جنایتکارانه همسر دوم خود را در حمام و با سلاح غیرمجاز به قتل رساند، جریان اصلاح طلب نه تنها این اقدام را محکوم نکرد، بلکه برای «قاتلِ یک زن» سنگ تمام گذاشت.

در همین پرونده، امثال ابتکار و مولاوردی در جایگاه مسئولان دولتی متولی حمایت از حقوق زنان، به هیچ عنوان این اقدام را محکوم نکردند. در همان مقطع نژادبهرام نیز نماینده مردم تهران در شورای شهر بود اما وی نیز این اقدام جنایتکارانه را محکوم نکرده و از حمایت از حقوق مقتول که یک زن جوان بود امتناع کرد.

در یک نمونه دیگر، چندی پیشجریان اصلاح طلب با هیاهوی رسانه ای مدعی شدند که چرا جوانی به نام آرمان عبدالعالی به خاطر قتل فجیع دوست دخترش مجازات شده است! این در حالی است که قاتل، دختری جوان را به قتل رسانده و جسد او را مُثله کرده بود و به هیچ عنوان حاضر نشد که مکان جنازه دختر جوان را افشا کند.

واقعیت انکارناشدنی این است که جریان اصلاح طلب به هیچ عنوان صلاحیت ندارد که درباره حقوق زنان اظهارنظر کند؛ چرا این طیف رکورددار تضییع حقوق زنان است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر