3

کاهش پیامدهای سرکوب خشونت بار اعتراضات مسالمت آمیز مخالفان رژیم در بحرین

  • کد خبر : 1478
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸

تلاش صلیب سرخ برای کاهش بحران بحرین نشان کمیته بین‎المللی صلیب سرخ کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرده است برای کاهش پیامدهای سرکوب خشونت بار اعتراضات مسالمت آمیز مخالفان رژیم در بحرین تلاش می کند. بر اساس بیانیه کمیته بین المللی صلیب سرخ، یاکوب کلنبرگ رییس این کمیته در نامه ای به ابوالحسن فقیه […]

تلاش صلیب سرخ برای کاهش بحران بحرین

نشان کمیته بین‎المللی صلیب سرخ
کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرده است برای کاهش پیامدهای سرکوب خشونت بار اعتراضات مسالمت آمیز مخالفان رژیم در بحرین تلاش می کند.

بر اساس بیانیه کمیته بین المللی صلیب سرخ، یاکوب کلنبرگ رییس این کمیته در نامه ای به ابوالحسن فقیه رییس جمعیت هلال احمر ایران نوشت، “اطمینان مجدد می دهیم که کمیته بین المللی صلیب سرخ از هر گونه تلاش بشردوستانه برای کمک به کاهش تبعات وضع موجود در بحرین و نیز مذاکره با مقامات بحرین در ارتباط با نگرانی های بشردوستانه، دریغ نخواهد کرد.”

نامه کلنبرگ در پاسخ به نامه فقیه ارسال شد. رییس جمعیت هلال احمر ایران در نامه خود از کمیته بین المللی صلیب سرخ خواسته بود برای انتقال فوری کمک های بشردوستانه به مردم بحرین اقدام کند.

وی همچنین از آمادگی ایران برای فرستادن کمک های بشردوستانه و اعزام نیرو و تجهیزات پزشکی به کشور بحران‌زده بحرین برای کمک به درمان مردمی که در جریان سرکوب اعتراضات زخمی شده اند، خبر داد.

در همین حال، رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ از ابراز نگرانی‌های ایران درباره اوضاع انسانی در بحرین تشکر کرد و گفت که این کمیته موضوع ارسال کمک های بشردوستانه از جمهوری اسلامی ایران به بحرین را مورد توجه قرار می دهد.

طبق این گزارش، اعتراضات علیه حکومت خاندان آل خلیفه در بحرین در اواسط فوریه ۲۰۱۱ (اواخر بهمن ۱۳۸۹) آغاز شد. رژیم منامه از آن زمان، اعتراضات ضد دولتی را به شدت سرکوب کرده است.

عربستان سعودی ۱۴ مارس (۲۴ اسفند ۱۳۸۹) با اعزام نیروی نظامی به بحرین، به درخواست منامه برای کمک به سرکوب اعتراضات ضد دولتی در این شیخ نشین حاشیه جنوبی خلیج فارس، پاسخ داد.

در همین حال، تعداد زیادی در جریان سرکوب اعتراضات در بحرین که از حمایت سعودی ها برخوردار است، کشته و تعدادی نیز بازداشت و در زندان ها شکنجه شده‌اند.

بحرین، متحد دیرینه امریکا و میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1478

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر