6

بی میلی یا ناتوانی به مشارکت بر عملیات در افغانستان

  • کد خبر : 1536
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۸:۴۹

وزیر دفاع آمریکا در آستانه بازنشستگی خود، از عدم همراهی اعضای ناتو با واشنگتن به شدت انتقاد کرد و هشدار داد که ادامه این روند می تواند باعث قطع حمایت های آمریکا شود. رابرت گیتس که پایان ماه میلادی جاری (کمتر از ۳ هفته دیگر) بازنشسته می شود ضمن سخنانی در یک آکادمی امنیتی و […]

وزیر دفاع آمریکا در آستانه بازنشستگی خود، از عدم همراهی اعضای ناتو با واشنگتن به شدت انتقاد کرد و هشدار داد که ادامه این روند می تواند باعث قطع حمایت های آمریکا شود.
رابرت گیتس که پایان ماه میلادی جاری (کمتر از ۳ هفته دیگر) بازنشسته می شود ضمن سخنانی در یک آکادمی امنیتی و دفاعی در بروکسل به اعضای ناتو هشدار داد بودجه های دفاعی و همراهی نظامی خود با آمریکا را افزایش دهند در غیر این صورت آینده این اتحادیه نظامی تیره و تار خواهد بود.
وی گفت: عملیات ناتو در افغانستان و لیبی، ناکامی های آن را به نمایش گذاشت. اکنون معلوم شده ناتو به لحاظ توان نظامی و اراده سیاسی شماری از اعضا با اختلال و کمبودهایی مواجه است.
رابرت گیتس می گوید: این مسئله که آمریکا بیش از سه چهارم هزینه های دفاعی ناتو را تامین می کند اعضای کنگره را نگران کرده است و اگر اعضای آن سهم خود در بودجه این سازمان نظامی را افزایش ندهند احتمال دارد سران آمریکا به این نتیجه برسند که هزینه ناتو برای آمریکا به مراتب بیشتر از سود آن است.
وزیر دفاع آمریکا یادآور شده است: همه ۲۸ عضو ناتو ماموریت حمله علیه معمر قذافی در لیبی را تایید کردند اما نیمی از آنان حاضر نشدند در عملیات نظامی شرکت کنند. همچنین برخی از اعضا در حالی که هنوز ۱۱ هفته از عملیات سپری نشده، با کمبود مهمات مواجه شده و از آمریکا درخواست کمک کردند.
وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: بی میلی یا ناتوانی به مشارکت بر عملیات در افغانستان تاثیر گذاشته است به نحوی که نیروهای ائتلاف ناامیدانه تلاش می کنند یک نیروی ۴۵ هزار نفری را حفظ کنند. پایان ماموریت در افغانستان باید یکپارچه انجام شود و وضعیت مالی هر عضو در این روند تاثیرگذار نباشد.
انتقادات بی سابقه و صریح گیتس از اعضای ناتو در حالی است که برخی اعضای این سازمان نظامی اروپا از ماهها پیش اقدام به خروج نیروهای خود از افغانستان کرده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر