1

برنامه‌ریزی ۳ زنگ طلایی در مدارس/ جلب کمک‌های خیرین تا سقف ۸ هزار میلیارد ریال

  • کد خبر : 171058
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

وزیر آموزش و پرورش گفت: جلب کمک‌های خیرین مدرسه‌ ساز تا سقف ۸ هزار میلیارد ریال، امسال محقق شده است.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی و نواخته شدن زنگ مهر که صبح امروز در مدرسه پسرانه باقرالعلوم منطقه ۱۴ تهران برگزار شد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر اسناد بالادستی، رهنمودها و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته، با حمایت رئیس‌جمهور در این بخش در حد مقدورات مالی کشور، توانسته است گام‌های بلندی در توسعه و بسط عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در مناطق محروم و عشایری بردارد.

وی ادامه داد: مفتخرم در این روز نشاط‌انگیز به برخی از توفیقات آموزش و پرورش به صورت اجمالی اشاره‌ای داشته باشم؛ از جمله اقدامات، مشارکت مردم در آموزش و پرورش در ابعاد مختلف همچون جلب کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز تا سقف ۸ هزار میلیارد ریال در سال جاری است.

فانی اضافه کرد: افزایش سهم مدارس غیردولتی تا قریب به ۱۲ درصد کل دانش‌آموزان، اجرای طرح خرید خدمات آموزشی، نطارت جامع و اجرای طرح رتبه‌بندی مدارس برای ارتقای فعالیت‌ها، فعال نمودن شوراهای آموزش و پرورش در ۳۱ استان که ۷۲۰ منطقه آموزشی را در بر می‌گیرد، توسعه مشارکت دانش‌آموزی، برگزاری جشنواره‌‌های علمی، مسابقات قرآنی، کسب مدارج عالی در المپیادهای علمی جهانی و گسترش پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و کیفیت ‌بخشی و توسعه انجمن اولیا و مربیان برای کمک به اداره مدرسه، از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، گفت: علی‌رغم افزایش دانش‌آموز طی دو سال گذشته، نیروی انسانی آموزش و پرورش از یک میلیون و ۲۰ هزار نفر به ۹۷۸ هزار نفر کاهش یافته است و علاوه بر آن نیروی حق‌التدریس نیز به صورت چشمگیری کاهش داشته است.

* تحول بنیادین نظام آموزشی به مرحله عملیاتی رسیده است

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: تحول بنیادین نظام آموزشی که دورنمای حرکت آموزش و پرورش از سال ۹۴ تا ۹۹ را تعیین می‌نماید، در دولت تدبیر و امید به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده است.

وی افزود: در راستای مطالبات رئیس‌جمهور، برنامه‌ریزی پیرامون ۳ زنگ طلایی یعنی مطالعه، کتابخوانی، انشاء و گفت‌وگو برای تربیت دانش‌آموزان نوآور و نقاد و آزاداندیش انجام گرفته است.

فانی ادامه داد: همگان به خوبی آگاهی دارند با تلاش دولت پس از توافق هسته‌ای، چرخ تولید با سرعت بیشتری به حرکت درخواهد آمد و فلذا توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به میزان قریب به ۴۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه وجهه همت آموزش و پرورش کشور قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به رئیس‌جمهور تصریح کرد: در پایان ضمن قدردانی از جنابعالی برای حمایت‌های همه جانبه از نظام تعلیم و تربیت، به استحضار می‌رسانم،  خدمتگزاران ملت در آموزش و پرورش با ایجاد زیرساخت های بنیادین و آینده‌پژوهانه تمام هم خویش را معطوف به برنامه‌ریزی، هماهنگی و اجرای سند تحول در تمام ابعاد آن نموده‌اند و بدیهی است که این مهم محقق نمی‌شود مگر با استمرار حمایت‌های گرانسنگ حضرتعالی و اینکه در برنامه ششم توسعه، اهتمام همگان به آموزش و پرورش و حل مسائل جدی‌تر گردد تا با تدبیر به امیدآفرینی افزون‌تر در جامعه شریف فرهنگیان فرهیخته نائل شویم و با همدلی و همزبانی به فکر پیشرفت ایران اسلامی باشیم.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=171058

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر