3

سیف:سوئیفت به زودی برقرار می شود/رویترز:فعلا خبری نیست

  • کد خبر : 173337
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

سامانه جهانی سوئیفت اعلام کرد که بانکهای ایرانی زمانی به این سیستم دوباره متصل خواهند شد که اقدامات هسته‌ای این کشور(مطابق با توافق ایران و ۱+۵) مورد تایید قرار بگیرد.

ولی اله سیف در همایش تراکنش با بیان اینکه بانک مرکزی در راستای حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی، افزایش اعطای تسهیلات خرد به مردم در قالب کارتهای اعتباری بر پایه قراردادهای بانکداری بدون ربا را در دستور کار خود قرار داده است افزود: برای تسهیل بازرگانی خارجی پس از برجام نیز دو برنامه عمده را دنبال می کنیم: نخستین برنامه،بازگشت مجدد بانک مرکزی و بانک های جدا شده از شبکه ی جهانی سوئیفت به آن شبکه است که به واسطه ی تحریم های بین المللی طی چند سال گذشته از حضور دراین عرصه محروم بوده اند و این عدم حضور مشکلاتی را در بازرگانی خارجی کشور ایجاد کرد. هرچند که اتصال برخی بانک های کشور به شبکه ی جهانی سوئیفت دراین مدت برقرار بوده و از آن بهره جسته است.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه در این راستا کمیته ای راهبردی در بانک مرکزی شامل بخش های ارزی، نظارتی و نظام های پرداخت برای تسهیل اتصال مجدد به سوییفت تشکیل شده تا راهکارهای لازم را ارایه کرده و بر روند اتصال و تبادل اطلاعات نظارت کند گفت: ان شاء الله به محض لغو تحریم ها، ارایه خدمات پیام رسانی مالی به آن دسته از بانک های ایرانی نیز توسط سوییفت از سر گرفته خواهد شد.

سیف تصریح کرد: برنـامه دوم ما اتصال شبکه های ملی پرداخت به شبکه های خرد و کلان بین المللی از جمله سوییچ پرداخت کارتی کشورهای همسایه و شبکه های معتبر پرداخت کارتی در دنیا است که نقشه راه دستیابی به این هدف تدوین شده و به صورت جدی پیگیری می شود.

سوئیفت:فعلا خبری نیست
خبرگزاری رویترز به نقل از سامانه سوئیفت، سامانه انتقال تراکنش‌های بین‌المللی مالی، گزارش داد که بانکهای ایرانی زمانی به این سیستم دوباره متصل خواهند شد که اقدامات هسته‌ای این کشور(مطابق با توافق ایران و ۱+۵) مورد تایید قرار بگیرد.
سامانه سوئیفت، خدمات بین‌المللی تراکنش‌های مالی، دریافت و پرداخت را میان ۹۷۰۰ بانک از ۲۰۹ کشور جهان برقرار می‌کند.

رویترز نوشت؛ ایران و گروه ۱+۵ در تاریخ ۱۴ جولای سال جاری بر سر محدود شدن فعالیتهای هسته‌ای ایران در ازای کاهش تحریم‌ها به توافق دست یافتند. انتظار می‌رود آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی ماههای آینده گزارش خود را درباره اقدامات محدودساز برنامه هسته‌ای ایران ارائه کند.

اتحادیه اروپا در تاریخ ۱۸ اکتبر قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن اجازه داده می‌شود تحریمها علیه ایران از جمله تحریم مربوط به سوئیفت لغو شود.

سوئیفت امروز دوشنبه اعلام کرد؛ بانکهایی که در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران تحریم هستند بعد از طی شدن اقدامات هسته‌ای ایران به صورت اتوماتیک به سیستم سوئیفت متصل خواهند شد.

سوئیفت همچنین گفته است که بانکهایی که خارج از چارچوب تحریمهای هسته‌ای تحت دیگر تحریمها قرار دارند همچنان از طرف سوئیفت تحریم باقی خواهند ماند.
منبع: شمانیوز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=173337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر